تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/09/21 - 16:31
کد خبر: 219122

نشست دخترانه اتحادیه‌های دانشجویی درباره عملکرد متولیان امور زنان +عکس

نهاهای مدنی از جمله تشکل های دانشجویی و همچنین رسانه ها وظیفه دارند که مسولین را به پاسخگویی و عمل متناسب با ماموریت دستگاه وادار کنند. ما در پیگیری این مسائل با مشکلات متعددی مواجه هستیم. مهم ترین دلیل این عدم پاسخگویی، عدم نظارت، عملکردهای سلیقه ای ناصحیح، و هدفگزاری های ناصحیح که نتیجه عدم روشن بودن نقطه مطلوب است.

خبرنامه دانشجویان ایران: روز پنجشنبه 18 آذرماه با همکاری دفاتر خواهران دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی نشستی در رابطه با بررسی عملکردهای مرتبط با امور زنان با حضور جمعی از فعالین و علاقه مندان به این حیطه با سخنرانی فرشته ولیمراد، مدیر شبکه ایران زنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ولیمراد که به عنوان تهیه کننده و مجری در صدا و سیما در ارتباط با مسائل مربوط به زنان و خانواده فعال است دارای مدراک متفاوتی در زمینه های جامعه شناسی، مدیریت امور فرهنگی- هنری، هنر و ادبیات داستانی، قرآن پژوهی می باشد.

ولی مراد مسائل زنان را از منظر استراتژیک و راهبردی هم به لحاظ نظری و هم اجرایی پی گیری می کند. هماهنگی و دبیری ائتلاف اسلامی زنان از فعالیت های وی است و در حال حاضر مدیریت شورای همکاری های زنان و شبکه ایران زنان را انجام می دهد.

مدیر شبکه ایران زنان در این جلسه گفت: مراکز رسمی امور زنان نهادهایی هستند چون معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به اضافه مشاورین امور زنان و خانواده در وزارتخانه ها و سازمان های تابعه و امور زنان و خانواده استانداری ها که مجموعا امور زنان دولت را تشکیل می دهند. علاوه بر دولت  فراکسیون زنان و خانواده مجلس، بخش مربوط به زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیته امور زنان در مجمع تشخیص مصلحت زنان، امور زنان در سازمان ها و نهادها مثل صدا و سیما، بسیج، و سایر نهادها و مراکز پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی امور زنان، همه  نهاد هایی هستند که به نام زنان امکاناتی را در اختیار گرفته اند. همه این واحدها موظفند متناسب با شان دستگاه در موضوع امور زنان و خانواده عمل کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود چنین مراکز و نهادهایی وضعیت در ارتباط با زنان و خانواده نابسامان و نامطلوب است و آسیب ها از شکلی به شکل دیگر تغییر می یابند و تکثیر می شود. اگر در این ارتباط در مسیر اصلاح وضع بودیم یعنی آسیب ها رو به کم شدن بود معنایش این بود که این دستگاه ها در مسیر صحیح کار می کنند که متاسفانه وضع موجود عکس آن را نشان می دهد. وضع موجود در حوزه زنان و خانواده از عدم تعادل و تناسب و هماهنگی و تکثیر آسیب ها رنج می برد.

وی افزود: قریب به سه دهه است که واحدهایی به اسم زنان در نظام وارد شده و رو به افزوده شدن است ولی مشکلات زنان و خانواده هم برزمین است و حتی در مسیر اصلاح هم نیست. حرکت هایی بوده ولی وضع موجود بیانگر این است که این حرکت ها کافی و کارآمد نبوده. کارهایی اندک و تک بعدی و مهمتر این که نامنسجم و ناهماهنگ بوده اند. به عنوان پیگیری های مکرری در نهادهای مختلف از مجلس گرفته تا دولت انجام شده است. مشکل این جاست که با امور زنان و خانواده به عنوان موضوع صنفی برخورد نشده و نمی شود و عملکردها نشان از بهره برداری سیاسی از موضوع دارد تا موضوعی که لازم است با جدیت مورد توجه باشد.

ولیمراد ادامه داد: نهاهای مدنی از جمله تشکل های دانشجویی و همچنین رسانه ها وظیفه دارند که مسولین را به پاسخگویی و عمل متناسب با ماموریت دستگاه وادار کنند. ما در پیگیری این مسائل با مشکلات متعددی مواجه هستیم. مهم ترین دلیل این عدم پاسخگویی، عدم نظارت، عملکردهای سلیقه ای ناصحیح، و هدفگزاری های ناصحیح که نتیجه عدم روشن بودن نقطه مطلوب است.

وی در بررسی علل آسیب های معاونت امور زنان ریاست جمهوری گفت : به سه دلیل کلی، امور زنان با وجود تاسیس معاونت همچنان با مشکلات قبلی روبروست و سطح نارضایتی عمومی در این مسئله بالاست. آن چه در این سه دهه از واحد زیر مجموعه ریاست جمهوری به صحنه آمده 3 نوع کارکرد بوده است. اول حضوری نمایشی و فرمایشگی به این امر مهم است. گزارش فعالیت ها، لیستی بلند بالا از مصاحبه، همابش، گفتگوا، دیدار و حضور در این جا و آن جا و حتی افتتاح فلان جا به اسم امور زنان. اینها همه ابزار هستند. مسئولین موظف به انجام کار متناسب با شان دستگاه و زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری هم موظف به تهیه لوایح و اجرای طرح های ملی و پی گیری و نظارت بر اجرای امور دستگاه هاست که این ماموریت ها برزمین است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top