تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/10/01 - 10:01
کد خبر: 220173

وقتی دانشجویان از سیاسی‌کاری عاصی می‌شوند؛

پشت پرده استعفای ابهام برانگیز معاونت فرهنگی دانشگاه رازی

پشت پرده استعفای ابهام برانگیز معاونت فرهنگی دانشگاه رازی

نکته قابل توجه اینجاست که همین دانشجوی نامبرده مدیر مسئول نشریه‌ای بوده که به دلایل انتشار مطالب غیر اخلاقی و تبلیغ هم‌جنس‌گرایی و مطالب موهن در زمان ریاست جناب آقای اعلمی لغو مجوز انتشار شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشگاه رازی کرمانشاه مدتی است درگیر حاشیه‌های عجیبی شده است، حاشیه‌هایی که به عقیده بسیاری از دانشجویان از معاونت فرهنگی و تصمیماتش نشعت گرفته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از استعفای ابهام‌برانگیز عبدالحمید علیزاده به عنوان معاون فرهنگی دانشگاه رازی که اخیرا نیز مورد اعتراض بسیاری از دانشجویان و فعالین دانشجویی این دانشگاه قرار گرفته بود، بررسی مشی دانشگاه به ویژه بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، جالب توجه است. (اینجـــا) و (اینجــــا) و (اینجــــا) و (اینجــــا)

امیدرضا صفایی، دانشجوی دانشگاه رازی است که درباره حواشی این دانشگاه در یادداشتی ارسالی به «خبرنامه دانشجویان ایران»، در چهاربخش به بررسی این حاشیه‌ها پرداخته است که در ادامه می‌خوانید: اتفاق اخیر دانشگاه رازی حرکت ناپسند و غیر اخلاقی معاونت فرهنگی و واکنش های وسیع مسئولان و دلسوزان استان، تیتر خبری اکثر خبرگزاری‌های کشور شده، حرکتی که می‌توان از آن به عنوان صفحه‌ای ناچیز از دفتر اشتباهات معاونت فرهنگی و مجموعه بالا دستی آن یاد کرد.

آری این رشته سر دراز دارد...

در ادامه یادداشت سعی نگارنده بر آن است تا در حد حوصله متن و مخاطب به جریان شناسی اتفاقات اخیر دانشگاه بپردازد.

1- حوادث دانشجویی پس از انتخابات 88 استاد گروه فیزیک، درحرکتی سخیف اقدام به تهیج و تشویق دانشجویان مبنی بر ایجاد آشوب و نا امنی در دانشگاه می‌نماید، حرکتی کاملا مخالف با مواضع نظام و رهبری.

2- سال 92 و پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امیدو بالطبع عوض شدن روسای دانشگاه دکتر خدایی جای خود را به دکتر اعلمی آل‌آقا می‌دهد، از اولین اشتباهات جناب آقای دکتر اعلمی متاسفانه انتخاب جناب آقای "استاد گروه فیزیک" به عنوان مشاور رئیس دانشگاه بود. انتصابی که سلسله‌ای از انتصابات نابجا را در پی داشت، استفاده از عناصری که در حمایت از فتنه گران نقش اول را داشتند تا به آن جا پیش رفت که دکتر اعلمی علی رغم میل خود مجبور به عوض کردن دو نفر از این معاونین انتصابی شود.

3- روند توقف ناپذیر انتصابات ناشایست دکتر اعلمی متوقف نمی‌شود و به انتصاب معاون جدید امور فرهنگی دانشگاه می‌انجامد.

گوشه‌ای از افتخارات جناب دکتر علیزاده این است که قبل از انتخابات 94، طی نامه‌ای به حسن روحانی خواستار عدم برگزاری انتخابات می‌شود، درخواستی که یقینا به جبهه‌گیری آشکار مقابل سخنان مقام معظم رهبری بوده است.

4- خشت اول چون نهد معمار کج/ تا ثریا می رود دیوار کج

این ضرب‌المثل معروف، مصداق کامل سلسله اتفاقاتی است که از انتصاب "استاد گروه فیزیک" تا معاونت فرهنگی مستعفی، دیوار کجی را در دانشگاه بنا نهاده که خشت خشت آن حرکات اشتباه و نا بهنجار بوده و در ذیل به چند نمونه دیگر از آنها اشاره می‌شود:

- اخراج کارمندان از حوزه امور فرهنگی که متاسفانه در این مورد حتی به اخراج از دانشگاه منجر شده است.

- تضعیف نهادهای انقلابی دانشگاه با استفاده از تمام توان قانونی و غیر قانونی خود با استفاده و تفسیر نابجا از قانون.

- رشد افراد معلوم الحالی که سابقه آنها نموداری از شخصیت و اعتقاداتشان است. افرادی که بعضا سابقه دستگیری متعدد توسط نهادهای امنیتی کشور را داشته و اکنون نیز با شرط تعهد مشغول به ادامه تحصیل هستند و در سیستم نادرست جناب علیزاده چنان رشد کرده‌اند که توسط معاونت فرهنگی دانشگاه به مدرسی کارگاه نشریه نویسی مشغول شده‌اند و نکته قابل توجه اینجاست که همین دانشجوی نامبرده مدیر مسئول نشریه‌ای بوده که به دلایل انتشار مطالب غیر اخلاقی و تبلیغ هم‌جنس‌گرایی و مطالب موهن در زمان ریاست جناب آقای اعلمی لغو مجوز انتشار شده است.

نتیجه حاصل از مطالبی که نگاشته شد موید این نکته بسیار مهم است که اتفاق اخیر دانشگاه رازی یعنی برگزاری شب شعری که در آن به مقدسات و اخلاقیات توهین شده تنها مساله قابل ذکر نیست، آنچه مورد بحث است این که عده‌ای برای سرپوش نهادن بر دیگر اشتباهات غیرقانونی سعی بر آن دارند تا تمام آنچه شرح داده شد در قالب اتفاق اخیر خلاصه کرده پس باشعار حمایت از فرهنگ و کارهای فرهنگی، این قضیه را کمرنگ جلوه دهند. گروهی که دشمنی آنها با نهادهای انقلابی دانشگاه و جامعه همچون نماینده ولی فقیه و ائمه جماعات استان آشکار بوده و از جریان پیش آمده قصد بهره برداری سیاسی دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top