تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/10/01 - 14:11
کد خبر: 220254

واکنش 95 دفتر بسیج دانشگاه‌های گیلان خطاب به جهاد دانشگاهی؛

جمع کردن پرچم آمریکا و اسرائیل از زیر پای دانشجویان دردسرساز شد +عکس

جمع کردن پرچم آمریکا و اسرائیل از زیر پای دانشجویان دردسرساز شد +عکس

حاشیه‌های مراسم 16 آذر در جهاد دانشگاهی گیلان، همچنان اعتراض دانشجویان را به همراه دارد، اعتراضی باعث صدور نامه سرگشاده و اعتراض آمیز 95 دفتر بسیج دانشجویی خطاب به رئیس جهاددانشگاهی کشور شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: حاشیه‌های مراسم 16 آذر در جهاد دانشگاهی گیلان، همچنان اعتراض دانشجویان را به همراه دارد، اعتراضی باعث صدور نامه سرگشاده و اعتراض آمیز 95 دفتر بسیج دانشجویی خطاب به رئیس جهاددانشگاهی کشور شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ 95 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر استان گیلان، در نامه‌ای خطاب به حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور، خواستار پیگیری علت جمع آوری پرچم منحوس آمریکا و اسرائیل از زیر پا در ویژه برنامه 16 آذر دانشجویان در گیلان شدند.

ماجرا چیست؟
بسیج دانشجویی جهاد دانشگاهی رشت به مناسبت روز دانشجو پرچم امریکا و اسرائیل را در درب ورودی این دانشگاه با هماهنگی مسئول امور فرهنگی نصب کردند اما معاون آموزشی این دانشگاه دستور به جمع آوری این پرچم ها را داد.

پیک دانشجو در این خصوص به نقل از یک دانشجوی حاضر در صحنه، مدعی شد که معاون آموزشی این دانشگاه در پاسخ به اعتراض دانشجویان نسبت به این عمل گفت: مگر ۱۳ آبان است که شما پرچم امریکا را نصب کرده اید ؟! و هنگامی که دانشجویان گفتند این کار با امور فرهنگی دانشگاه هماهنگ شده است در پاسخ گفت: این کار با من هماهنگ نشده است! (جزئیات بیشتر از اینجــا)

واکنش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های غیرانتفاعی گیلان
علیرضا امیری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های غیرانتفاعی استان گیلان اما در واکنش به این اتفاق گفت: پرچمی که رهبری آن را زیر پا می گذارد همان پرچمی است که توسط دانشجویان زیر پا گذاشته می شود پرچم همان پرچم است اما متاسفانه نمی دانیم چرا برخی هنوز نمی خواهند قبول کنند که دشمنی آمریکا با ما ادامه دارد. (متن کامل از اینجـــا)

اعلام اعتراض مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد لاهیجان در نماز جمعه
سیدمحمد حسینی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: جلوگیری از لگدمال شدن پرچم امریکا و اسرائیل توسط برخی مسئولین دانشگاهی، اقدامی واقعا تعجب برانگیز بود که باعث بهت مردم انقلابی استان شد، مردمی که در بزنگاه های انقلاب همچون فتنه پیش گام حضور در کشور بودند. جای این سوال باقیست که در انقلاب اسلامی، یک مسئول دانشگاهی چگونه و با چه مبنایی از لگدمال شدن پرچم امریکا و رژیم اسرائیل جلوگیری می کند؟  (متن کامل از اینجـــا)

متن کامل نامه 95 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان گیلان را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
دنیا باید امریکا را از بین ببرد، والّا تا اینها هستند، این مصیبتها در دنیا هست. اینجا نشد، یک جای دیگر. الآن در بسیاری از جاهای دنیا، امریکا آتش افروخته و جنگهایی که الآن در بسیاری از جاهای دنیا هست، همه‌اش زیر سر این است.
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه
صحیفه نور ج ۱۷ ص ۸۴

جناب آقای دکتر سیدحمیدرضا طیبی
ریاست محترم جهاد دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم

شانزدهم آذرماه سال جاری، هم زمان با شصت و سومین سالروز کشتار و سرکوب اعتراضات ضد امریکایی دانشجویان کشورمان توسط رژیم ستم شاهی، در حالی که انتظار می رفت در تمام دانشگاه ها از این مناسبت مهم به عنوان فرصتی برای ظهور و بروز احساسات ضداستکباری دانشجویان عزیز کشورمان استفاده شود و مسئولین دانشگاه ها از هر نوع حرکت ضد استکباری دانشجویان در این روز به طور ویژه حمایت و قدردانی نمایند،  اتفاقی در جهاد دانشگاهی واحد گیلان رخ داد که باعث حیرت و تاسف جامعه دانشگاهی این استان شد.

همان طور که در رسانه ها منعکس شد، دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد گیلان جهت تدارک برنامه روز دانشجو اقدام به گستردن پرچم رژیم منحوس صهیونیستی و رژیم مستکبر امریکا در مسیر رفت و آمد دانشجویان نمودند که این امر با ممانعت مسئولین این واحد رو به رو شد. بدیهی است که این اتفاق، درست در تقابل با آرمان های انقلاب اسلامی، ریشه ی تاریخی روز دانشجو و فلسفه ی وجودی جهاد دانشگاهی است. پس از این اتفاق، با وجود اعلام نگرانی امت حزب الله، بعضی ائمه ی جمعه استان گیلان، اساتید دانشگاه و جوانان انقلابی در دانشگاه های مختلف استان، در حالی که انتظار می رفت مسئول این واحد دانشگاهی حداقل با عذرخواهی از دانشجویان موضع صریح خود را در محکومیت این اقدام غلط اعلام کند، با صدور بیانیه ای اقدام به توجیه این عمل تاسف آور نمود.

همان طور که مستحضرید، در اولین بند از وظایف کلی جهاد دانشگاهی این طور نوشته شده است: “تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان بخصوص دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان به منظور مقابله با غرب زدگی و انحرافات در چارچوب سیاستهای فرهنگی کشور.”

می دانید که مقابله با غرب زدگی، با احترام به نماد استکبار ممکن نیست. در حالی که مسئولین اجرایی کشور موظف اند از حرکت های ارزشمند جوانان مومن انقلابی حمایت کنند، اقدام اخیر مسئولین جهاد دانشگاهی واحد گیلان به هیچ وجه قابل توجیه نیست. لذا از حضرت عالی که مسئولیت سنگین جهاد دانشگاهی، این مولود انقلاب فرهنگی کشورمان را بر عهده دارید تقاضا داریم با پی گیری جدی این موضوع، مانع ایجاد انحراف در مجموعه تحت مدیریت خود گردید و نتیجه اقدامات خود را به مردم شهیدپرور و جامعه دانشگاهی استان گیلان اعلام بفرمایید.

والسلام علی من اتبع الهدی
نامه ۹۵ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های گیلان به رییس جهاد دانشگاهی کشور

رونوشت به:
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان – ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و عضو هیئت امنای جهاد دانشگاهی کشور
حضرت آیت الله قربانی – نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان
جناب آقای داوود گودرزی – ریاست محترم سازمان بسیج دانشجویی کشور

تصویر مربوط به نامه

از طرفی، جمشید رسایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان گیلان در این خصوص گفته است: ماجرا ازاین‌قرار است که بسیج دانشجویی جهاد دانشگاهی رشت به مناسبت روز دانشجو بنر بزرگی منقش به پرچم آمریکا و اسرائیل را مقابل در ورودی دانشگاه پهن کرده بود تا رهگذران آن را لگدمال کنند. این پرچم‌ها بدون اعتراض کسی مدتی به همان حالت روی زمین پهن بود. حالا تعدادی از اعضای بسیج دانشجویی جهاد دانشگاهی رشت می‌گویند که مدت‌زمان پهن بودن این پرچم در مقابل در ورودی محدود بوده و باید به همان حالت باقی می‌ماند.

حالا باید دید که واکنش مسئولین ذیربط به این اتفاق چه خواهد بود، آیا دادخواهی 95 دفتر بسیج دانشجویی پاسخ داده می‌شود یا باز هم اعتراض دانشجویان، بدون پاسخ باقی خواهد ماند؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top