تاریخ انتشار: شنبه 1395/11/02 - 12:47
کد خبر: 223820

چیزی تا شروع ترم جدید نمانده است، وقت را تلف نکنید؛

کارهایی که باید بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت انجام دهید

کارهایی که باید بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت انجام دهید

در دانشگاه جدید، دانشجوی ورودی ترم جدید محسوب شده و از بهمن ماه، ترم را آغاز خواهید کرد و نکته قابل توجهی که مورد سوال بسیاری از دانشجویان بوده این است که ترم گذشته جزو سنوات شما محسوب نمی‌شود و به عبارت دیگر، شما دانشجوی ورود بهمن ماه سال 1395 خواهید بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: در آستانه پایان فصل امتحانات و همزمانی با اعلام نتایج تکمیل ظرفیت، شاید برای خیلی دانشجویانی که در انتخاب رشته مجدد برای امتحان شانس دوباره‌ی قبولی در دانشگاهی بهتر یا حتی دانشگاه دلخواهشان شرکت کردند، ابهاماتی وجود داشته باشد که پرداختن به این ابهامات چندان هم خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان زیادی با مراجعه به کانال تلگرام و تماس با این رسانه دانشجویی، سوالاتی درباره مسیری که باید بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت طی شود پرسیدند که در ادامه به آنها پاسخ می‌دهیم.

ثبت نام و انتخاب واحد تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95 در از 23 آبان ماه آغاز شد و تا 2 آذر ادامه پیدا کرد و اما در این میان، آماری از تعداد شرکت کنندگان در این مرحله از آزمون سراسری اعلام نشده است.

به گفته حسین توکلی، مشاورعالی رئیس سازمان سنجش و آموزش، براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی متمرکز و نیمه‌متمرکز دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پردیس‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و رشته‌های تحصیلی مقطع کاردانی و دوره آموزش پزشکی (پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی) در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون  سراسری 95 در روز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

توکلی همچنین تصریح کرد: کلیه پذیرفته‌شدگان مذکور ضرورت دارد مطابق برنامه زمانی مندرج در اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی آنها بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد برای انجام مراحل ثبت‌نام به محل قبولی مراجعه کنند.

درباره ماهیت تکمیل ظرفیت و کم و کیف شرکت در آن اگر برای دانشجویان و منتظرین اعلام نتایج، سوالی وجود دارد، به اینجــــا مراجعه کنند هرچند که حالا بیشتر سوالات، درباره بعد از اعلام نتایج است که در ادامه به انها می‌پردازیم.

بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت، آنچه در مهمترین اولویت برای دانشجویان قرار می‌گیرد، درک صحیح از موقیت فعلی و انتخابی صحیح برای ادامه مسیر دانشجویی است. دانشجویانی که اکنون بعد از پشت سر گذاشتن یک ترم تحصیلی، آمده ورود به ترم دوخم می‌شوند، باید با یک محاسبه دقیق، بتوانند برآورد چهارسال آینده خود برای ادامه تحصیل، انتخاب شغل و زندگی آینده را در ذهن پیش‌بینی کرده و بهترین انتخاب را انجام دهند.

بررسی واحدهایی که می‌توانید در دانشگاه جدید، تطبیق زده و کمی از ائتلاف ترمی که گذشت جلوگیری کنید نیز جزو مهمترین موضوعاتی است که باید طی روزهای آینده اطلاع پیدا کنید.

به طور کلی، بعد از تصمیم درباره انتخاب دانشگاه جدید و عزیمت به آن، ابتدا به همراه مدارک لازم و کد رهگیری به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید و بعد از قطعی شدن ثبت‌نام، به دانشگاه اولیه که در حال تحصیل در آن هستید بازگردید و انصراف خود را اعلام و به صورت رسمی ثبت کنید.

در این میان، واحدهایی که امکان تطبیق آن با واحدهای رشته جدید در دانشگاه جدیدتان هستند، در صورت موافقت دو دانشگاه را فراموش نکنید تا از زمان از دست رفته را تا حدودی جبران کنید.

شما در دانشگاه جدیدتان، دانشجوی ورودی ترم جدید محسوب شده و از بهمن ماه، ترم جدید را آغاز خواهید کرد و نکته قابل توجهی که مورد سوال بسیاری از دانشجویان بوده، این است که ترم گذشته جزو سنوات شما محسوب نمی‌شود و به عبارت دیگر، شما دانشجوی ورود بهمن ماه سال 1395 خواهید بود.

بر همین اساس، باید فرصت را از دست نداده و بلافاصله بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت که قرار است پسفردا دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شود، به سرعت، کارهای لازم را انجام داده تا از غافله جا نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top