تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/12/04 - 15:03
کد خبر: 227820

در دیدار با روحانیون سپاه؛

نظر علامه مصباح در خصوص «سعه صدر» رهبر انقلاب

علامه مصباح یزدی با تمجید از صعه صدر رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: بینی و بین الله بعد از ائمه معصومین کمتر کسی را دیده ام که سعه صدری به اندازه ایشان داشته باشد؛ ایشان دشمن صد در صد خود را به راحتی و به خاطر مصالح اسلام و مسلمین تحمل می کنند، در حالی که در رعایت مصلحت مسلمین، ذره ای کوتاه نمی آیند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: بنده کمتر انسانی را مانند مقام معظم رهبری در طول عمر خود دیده ام که شایستگی این را داشته باشد که عاشقانه مورد تبعیت قرار گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در دیدار با جمعی از روحانیون سپاه پیرامون اهویت شهید، گفت: در قبال دادن حیات دنیوی، خداوند حیاتی اخروی و والا به شهید می دهد، به گونه ای که تعبیر میت برای شهدا، جایز نیست.

علامه محمد تقی مصباح یزدی با تأکید بر اینکه ظرفیت شهادت بیش از علم است، افزود: آیا عالمی توانسته که با علم خود، میلیارد ها نفر را تحت تأثیر قرارداده تا ایمان بیاورند و تا صدها سال نیز اثر آن باقی باشد؟ اما یک نفر با شهادت خویش کاری کرد که هم از نظر تعداد افراد، میلیاردها انسان را تحت تأثیر قرار داده و سبب هدایت افراد زیادی شده است و هم از نظر زمانی، تا کنون 1400 سال است که در حال اثرگذاشتن است و الی الابد هم ادامه خواهد داشت؛ در واقع سیدالشهدا با حرکت خود در روز عاشورا، سبب چنین تأثیری در جهان شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت شهادت یادآور شد: هر چند سیدالشهدا(ع) مصداق اعلی شهادت است، اما مراد این است که ماهیت شهادت، چنین ظرفیت و پتانسیلی دارد که می تواند چنین تأثیری در عالم بگذارد؛ در حالی که بر اساس محاسبات، حرکت و فعالیتی سراغ نداریم که چنین ظرفیتی داشته باشد. آن هم جریانی که حتی نقل آن بعد از صدها سال، این چنین در مردمی که آن واقعه را اصلا ندیده اند، اثر بگذارد!

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه در خصوص عزتی که سیدالشهدا علیه السلام آورد، گفت: امام(ره) فرمود هر چه داریم از محرم و صفر است؛ امام(ره) برای بازار گرمی و از روی تعارف و یا شوخی و مبالغه، سخن نگفته است؛ بلکه با باور قلبی این سخن را بیان کرده است؛ و البته به چشم خود نیز دیده ایم که سیدالشهدا(ع) و محرم، چه عظمت و برکاتی – حتی دنیوی – برای ما داشته است.

این استاد اخلاق ادامه داد: زمانی آمریکا دستوات خود را از طریق سفیرش به شاه منتقل کرده و شاه نیز آن ها را اجرا می کرد؛ حتی به دستور آمریکا، باید سرباز ایرانی به عمان می رفت تا با جنبش خلق ظفار بجنگد؛ اما امروز چنان عزت و جایگاهی در جهان داریم که مسائل پیچیده سیاسی بین المللی بدون حضور ایران حل نمی شود؛ ریشه این عزت، همان سیدالشهدا(ع) است.

مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: بنده کمتر انسانی را مانند مقام معظم رهبری در طول عمر خود دیده ام که شایستگی این را داشته باشد که عاشقانه مورد تبعیت قرار گیرد؛ کسی که در همه زمینه ها راهنمایی هایی کرده است که همه آن ها بسیار راهگشا و مناسب بوده و هرکجا به سخن ایشان عمل شده است، آثار معجزه آسای آن نیز مشاهده شده است.

وی تأکید کرد: ایشان از جوانی، خود را آماده کرده است تا هستی اش را برای خداوند فدا کند.

علامه مصباح یزدی در پایان با تمجید از صعه صدر رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: بینی و بین الله بعد از ائمه معصومین کمتر کسی را دیده ام که سعه صدری به اندازه ایشان داشته باشد؛ ایشان دشمن صد در صد خود را به راحتی و به خاطر مصالح اسلام و مسلمین تحمل می کنند، در حالی که در رعایت مصلحت مسلمین، ذره ای کوتاه نمی آیند؛ روزانه افرادی به ایشان جفا می کنند، اما ایشان حتی به روی شان هم نمی آورد؛ آیا این فضائل را می توان با عدد و رقم نشان داد؟ لذا باید ایشان را بشناسیم تا در شکر این نعمت کم نگذاریم؛ چرا که بقای نعمت، مشروط به ادای شکر متناسب با نعمت است.

منبع: کانال علامه مصباح یزدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شناخت فرهنگ؛ کلیدی برای برنامه ریزی فرهنگی- اجتماعی
آمریکا پیشنهاد «ناتوی آسیایی» را رد کرد
سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد
تایوان: هیچ تبادل اطلاعاتی و امنیتی با اسرائیل نداریم
گذر زمان بر اراده ما در خونخواهی اسماعیل هنیه خللی ایجاد نخواهد کرد
هدف اسرائیل از حملات دو روز اخیر در بیروت چیست؟
تمدید مهلت انتخاب رشته در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی آزاد
جزئیات دسـتورالعمل وزارت علوم درباره آغاز سال تحصیلی اعلام شد
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
شنبه برخی خطوط مترو غیر فعال می شوند
پوتین پیشنهاد مشارکت راهبردی با ایران را تأیید کرد
حماس: تروریسم تاثیری بر اراده مقاومت لبنان ندارد
رکوردهای متناقض آقای مورایس | کمی آسیایی‌تر باش محمد!
ساعت طرح ترافیک تغییر نمی‌کند
فرار دختر ۱۶ ساله از خانه مجردی یک مرد شیطان‌صفت
قتل مرد جوان به دست ۳ افغانستانی
درخواست طلاق یک زن از شوهرش به خاطر شوخی‌های زننده
پایان صبر حزب الله و فرار ۷ میلیون صهیونیست از راه دریا
حزب‌الله از ۱۸ سال قبل که اسرائیل را شکست داد قوی‌تر است
ابراز همدردی پزشکیان با مردم لبنان
امکان متقاعد کردن حزب الله را نداریم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top