تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/12/11 - 15:29
کد خبر: 228653

ثبت نام اعتکاف دانشجویی دانشگاه کاشان

وی با بیان اینکه اعتکاف آب حیات بخش در کویر غفلت‌ها است، خاطرنشان کرد: اعتکاف تلاشی است برای اینکه انسان‌های فرو رفته در غرقاب روزمرگی از فضای پر التهاب روزانه به سوی خویش و خدای خویش باز گردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه کاشان گفت: اعتکاف دانشجویی در دانشگاه کاشان از ۱۰ تا ۲۵ اسفند انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت الاسلام علی روحانی با اشاره به فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) در مورد اعتکاف اظهار داشت: قران کریم بر سنت حسنه اعتکاف که محبوب انبیاء و اولیاء بوده تأکید کرده و ماده "عکف" نیز 9 بار در قران به کار رفته‌است.

مسئول دفتر نهاد رهبری افزود: اعتکاف یکی از سنت‌های حسنه و مستحبات اسلامی است و این سنت مبارک در طول تاریخ اسلام و ادیان آسمانی طرفداران و عاملانی داشته و در جمهوری اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این عبادت حالت فراگیر و عمومی نداشت و در چند ساله اخیر در میان جمع کثیری از صالحان و نیکان از اقشار گوناگون به ویژه طلاب و دانشجویان متداول شد.

وی با بیان اینکه اعتکاف آب حیات بخش در کویر غفلت‌ها است، خاطرنشان کرد: اعتکاف تلاشی است برای اینکه انسان‌های فرو رفته در غرقاب روزمرگی از فضای پر التهاب روزانه به سوی خویش و خدای خویش باز گردند.

روحانی با بیان اینکه اعتکاف زمینه توبه و بازگشت است، ابراز داشت: بی جهت نیست که شخص رسول الله (ص) پس از هجرت همه ساله دهه اول یا دوم و گاه هر دو دهه و در سال‌های آخر زندگی به طور منظم دهه سوم ماه رمضان را به اعتکاف می‌پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه مکان اعتکاف طبق فرمایش امام صادق(ع) مسجد الحرام و مسجد الرسول یا در مسجد جامع امکان‌پذیر است، افزود: مسجد دانشگاه برای مجموعه دانشگاهیان که از اقشار مختلف شهروندان است، حکم مسجد جامع دارد و برهمین جهت مقام معظم رهبری اعتکاف در مسجد دانشگاه را اجازه داده‌اند.

مسئول دفتر نهاد رهبری تصریح کرد: ظرفیت برای حضور ثبت نام کنندگان در این مراسم در دانشگاه 300 نفر است که برای تعداد 200 نفر دختر و 100 نفر پسر برنامه ریزی شده‌است.

لازم به ذکر است مراسم معنوی اعتکاف از سحرگاه 22 فروردین سال 96 مصادف با 13 رجب 1438 در مسجد دانشگاه کاشان آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در مراسم اعتکاف از تاریخ 10 الی 25 اسفند ماه سال جاری با مراجعه به پورتال دانشجویی پویا، قسمت مالی، بخش پرداخت الکترونیک، ثبت نام کنند.

هفت هنرمنداز انجمن سینمای جوان کاشان در راه خلیج فارس
هفت اثر از هنرمندان انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر کاشان به پنجاه و ششمین جشنواره فیلم – فیلمنامه و عکس سینمای جوان خلیج فارس راه یافت و در بخش عکس این جشنواره 3 اثر از رضا قاسمی، محسن روشن روان و بهنام اعتمادی حضور دارد.

بخش فیلم این جشنواره فیلم های"ایستگاه" به کارگردانی فرزانه فیاضی، "صدای پای آب" به کارگردانی محمد علی یزدان پرست و فیلم تجربی"گذر موقت" به کارگردانی محمد معین روح الامینی در این جشنواره حضور دارد و در بخش فیلمنامه محمد سرجه پیما با فیلمنامه"انتهای جاده" تنها مسافر بوشهر در این بخش است.

پنجاه و ششمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان خلیج فارس از 8 تا 10 اسفند ماه در بوشهر برگزار می شود و هنرمندان فیلمساز و عکاس منتخب از 11 استان کشور به رقابت می پردازند.

مجوز پذیرش دستیار در رشته تخصصی ارتوپدی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان صادر شد
محمدحسین اعرابی با اعلام این مطلب اظهار داشت: به استناد رای صادره در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور مورخ 28/9/95 با راه اندازی رشته تخصصی ارتوپدی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان با پذیرش 3 دستیار موافقت به عمل آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان به کسب این افتخار برای دانشگاه اشاره کرد و افزود: ارتقای سطح علمی و آموزشی دانشگاه و ارائه خدمات با کیفیت بهداشتی و درمانی به مردم ایجاد رشته فوق در این دانشگاه ضروری بود که با پیگیری‌های به عمل آمده این امر محقق شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top