تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/12/16 - 09:33
کد خبر: 229093

پیگیری «خبرنامه دانشجویان ایران» درباره تغییر شرط سنی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان:

دانشگاه فرهنگیان: به ما ربطی ندارد/ آموزش و پرورش: تا مرداد صبر کنید، شاید تغییر کرد! +صوت

دانشگاه فرهنگیان: به ما ربطی ندارد/ آموزش و پرورش: تا مرداد صبر کنید، شاید تغییر کرد! +صوت

در این گزارش از آخرین اخبار مربوط به پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، علی الخصوص پیرامون تغییر شرط سنی این دانشگاه که از 22 سال به 20 سال تقلیل یافته است و در چند وقت گذشته، با اعتراضات برخی از داوطلبان مواجه شده بود، مطلع خواهید شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: هر چند مسئولین وزارت آموزش و پرورش، تغییرات اعمال شده در شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را قطعی نداسته و احتمال تغییر آن را محتمل می دانند، با این حال داوطلبان پذیرش در این دانشگاه باید تا مرداد نیز در شک و تردید باشند که آیا می توانند در این دانشگاه پذیرفته بشوند یا خیر. علاوه بر این، این بی تدبیری دانشگاه فرهنگیان نیز در موضوع استخدام دانشجویان این دانشگاه در وزارت آموزش و پرورش نیز به موضوعی جنجال برانگیز تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه فرهنگیان از آن دست دانشگاه هایی است که به طور خاص مورد توجه داوطلبان کنکور سراسری قرار می گیرد و این توجه خاص از آن جهت است که به طور معمول، مقصد نهایی دانشجویان این دانشگاه شغلی دوست داشتنی به نام «معلم» است و شوق رسیدن به این مطلوب، بر تلاش داوطلبان علاقه مند به پذیرش در این دانشگاه می افزاید و تحمل سختی های کنکور را بر آنها آسان می کند.

تغییری عجیب در شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان
چندی پیش «خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی تحت عنوان «دانشگاه فرهنگیان داوطلبان کنکور سراسری 96 را شوکه کرد!» از تغییری غیرمنتظره در نحوه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و پس از آن داوطلبان پذیرش در این دانشگاه مکررا با تماس تلفنی و یا از طریق ادمین کانال «خبرنامه دانشجویان ایران» اعتراضات خود را نسبت به این موضوع ابراز داشتند.

این تغییر عجیب حاکی از تغییر سن پذیرش در در دانشگاه فرهنگیان و تقلیل آن از 22 سال به 20 سال بود که بدین ترتیب عده ای از داوطلبان که برای قبولی در این دانشگاه برنامه ریزی کرده بودند، از گردونه رقابت خارج شده و دیگر امکان قبولی در دانشگاه فرهنگیان را نخواهند داشت. نکته دیگر در این رابطه این است که، حداکثر سن شرط شده در این دانشگاه غیرقابل تغییر است و این یعنی حتی داوطلبی که 2 سال خدمت سربازی را گذرانده و حالا سنی بیش از 20 سال دارد از پذیرش در دانشگاه فرهنگیان محروم خواهد بود.

همچنین چندی بعد از گزارش مذکور، «خبرنامه دانشجویان ایران»، در گزارشی با عنوان «نگرانی داوطلبان کنکوری و سیاست «سکوت» مسئولان دانشگاه فرهنگیان»، به انعکاس اعتراضات داوطلبان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و همچنین سکوت مسئولان این دانشگاه در این رابطه پرداخت.

دانشگاه فرهنگیان: این موضوع به ما ربطی ندارد!
یکی از داوطلبان آزمون سراسری سال 1396 که خواهان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بود، طی تماسی تلفنی با دانشگاه فرهنگیان، آخرین وضعیت پذیرش در این دانشگاه، علی الخصوص پیرامون تغییر شرط سنی را جویا شد که فرد پاسخگو ضمن تاکید بر این موضوع که مسئله تعیین شرط سنی به دانشگاه فرهنگیان نمی شود، به داوطلب موردنظر توصیه کرد که با قسمت نیروی انسانی وزارت آموزش و پروش تماس بگیرد و موضوع را از آنجا پیگیری نماید.

در ادامه می توانید صوت مربوط به گفت و گوی یکی از داوطلبان آزمون سراسری با کارمند اداره آموزش دانشگاه فرهنگیان را گوش کنید:

همچنین این داوطلب کنکوری پس از این، با قسمت نیروی انسانی وزارت آموزش و پروش تماس گرفت و بعد از اینکه با چندین شماره مختلف تماس گرفت، در نهایت مسئول مربوطه پاسخ این داوطلب را داد. این مقام مسئول در پاسخ، ضمن تاکید بر اینکه ضوابط دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش دانشجو، همان ضوابطی است که در دفترچه شماره یک کنکور سراسری سال 96 منتشر شده است (از اینجا بخوانید)، گفت: این ضوابط و شرایط توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است و اگر تغییری در آنها ایجاد شود، در دفترچه شماره دو(که در مردادماه منتشر خواهد شد) منعکس خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون مجوزی در رابطه با پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صادر نشده است، گفت: احتمال تغییر شرایط وجود دارد و آنچه در دفترچه شماره یک آمده است، قطعی نیست.

در ادامه می توانید صوت مربوط به گفت و گوی یکی از داوطلبان آزمون سراسری با یکی از مسئولین وزارت آموزش و پرورش را گوش کنید:

بلاتکلیفی دانشجویان ادامه دار شد!
هر چند مسئولین وزارت آموزش و پرورش، تغییرات اعمال شده در شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را قطعی نداسته و احتمال تغییر آن را محتمل می دانند، با این حال داوطلبان پذیرش در این دانشگاه باید تا مرداد نیز در شک و تردید باشند که آیا می توانند در این دانشگاه پذیرفته بشوند یا خیر. علاوه بر این، این بی تدبیری دانشگاه فرهنگیان نیز در موضوع استخدام دانشجویان این دانشگاه در وزارت آموزش و پرورش نیز به موضوعی جنجال برانگیز تبدیل شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
م
1395/12/17 - 18:05

خیلی خیلی ممنون بابت پیگیرتون ان شالله خداوند یک در دنیا صد دراخرت نصیبتان کند تا مرداد هم منتظر میمونیم خدا کنه مسئولین جواب این انتظارو با یه خبر خوش بدن
فائزه
1395/12/26 - 22:02

ایشالا که تغییر كنه، من که خیلی ناامید و نگران شده بودم.
اجرکم عند الله
ومن الله توفیق
حمید
1395/12/27 - 21:53

ان شالله‌تغییرکنه ممنون خبرخوبی‌بودمن که دلم روشن‌اخ جونم
ابوالحسن
1396/01/21 - 14:54

خداکنه تغییر کنه،من که تااین موقع سال صرفا برا ورود به دانشگاه فرهنگیان درس می خوندم با این خبر به کلی ناامید شدم.
محمد
1396/05/28 - 07:48

کاشکی یه فکری به حال سیاسیت معدل کل دیپلمشون هم میکردن الان من به خاطر 24 صدم نباید معلم شم ؟؟؟ چرا قبلا اینکارو نکردین الان که نوبت ما شد اینکارو کردین ؟؟؟؟
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top