تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/12/19 - 18:05
کد خبر: 229511

گلایه رئیس دانشگاه شهید چمران از قرار گرفتن در سطح ۲ کشور

خواجه با اشاره به اهمیت راه‌اندازی رشته باستان‌شناسی در شوش، گفت: رشته باستان‌شناسی جزو رشته‌هایی است که در سال 53 در طرح جامع دانشگاه پیش‌بینی شد، اما این رشته گنجی نهفته در شوش است که همچنان دست‌نخورده باقی مانده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز نسبت بسیار پایین پذیرش دانشجوی دولتی در خوزستان در مقایسه با دیگر استان‌ها را نشانه کم‌توجهی به مردم دانست و گفت: نمی‌توانیم هضم کنیم که در سطح 2 دانشگاه‌های کشور قرار داریم.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، دکتر غلامحسین خواجه در حاشیه نشست معاونین آموزشی منطقه 10 کشور اظهار کرد: نسبت پذیرش دانشجوی دولتی در خوزستان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بسیار پایین است و به نظر من این کم‌توجهی به مردم خوزستان است که صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانایی‌های خوزستان از معاونت آموزشی وزارت علوم خواستار کمک به موضوع جذب و پذیرش دانشجوی دولتی در خوزستان شد تا با توسعه رشته‌های مورد نیاز استان و منطقه، این ظرفیت‌ها فعال و به این نارسایی‌ها توجه شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: پذیرش دانشجوی دولتی در دانشگاه اصفهان بسیار بالا، اما در دانشگاه شهید چمران اهواز بسیار پایین است که نشان می‌دهد خوزستان حتی در این زمینه هم مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

خواجه با اشاره به اهمیت راه‌اندازی رشته باستان‌شناسی در شوش، گفت: رشته باستان‌شناسی جزو رشته‌هایی است که در سال 53 در طرح جامع دانشگاه پیش‌بینی شد، اما این رشته گنجی نهفته در شوش است که همچنان دست‌نخورده باقی مانده است.

وی قرار گرفتن دانشگاه شهید چمران اهواز در دانشگاه‌های سطح 2 کشور را باری بسیار سنگین دانست و گفت: این موضوع هم در سطح فضای عمومی مردم خوزستان و هم در سطح رسانه‌ها، باری بسیار سنگین برای ما ایجاد کرده است و نمی‌توانیم هضم کنیم که در سطح 2 دانشگاه‌های کشور قرار داریم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: نمی‌توانیم برای مردم توجیه کنیم که دانشگاه شهید چمران اهواز در سطحی به‌جز سطح یک قرار داشته باشد؛ با توجه به این مسائل و مشکلات، از وزارت‌خانه می‌خواهیم که حمایت و کمک بیشتری به این دانشگاه داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top