تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/12/22 - 20:39
کد خبر: 229819

باقری در دانشگاه بیرجند مطرح کرد:

غیرانقلابی‌ها سیمان در قلب فعالیت‌های هسته‌ای کشور ریختند +تصاویر

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عای امنیت ملی با بیان اینکه ما با دست خالی وارد جنگ می شویم ولی زمانی که از جنگ خارج شدیم یک کشور توانمند نظامی بودیم، گفت: آیا جز این است که اتکا به مبانی اینگونه معجزاتی ایجاد می کند «به عنوان مثال صنعت خودروسازی در سال 1348وارد کشور شد اگر از شما بپرسند که شما یک پراید مدل 75را می خواهید یا مدل 95 شما پراید مدل 75 را انتخاب می کنید چرا؟ چطور می شود که ما در صنعت خودرو نه تنها جلو نرفتیم حتی راکد هم نبودیم بلکه به عقب بازگشتیم ولی در صنعت هسته ای به جلو رفتیم.»

خبرنامه دانشجویان ایران: شامگاه شنبه 21 اسفندماه مراسمی با عنوان «بررسی دیپلماسی دولت حسن روحانی» با حضور دکتر علی باقری از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند در تالار ولایت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی باقری معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه بیرجند گفت: پیشرفت جامعه، پیشرفت اقتصاد، پیشرفت فناوری و پیشرفت دانش در گرو تلاش، پایبندی دینی، ایمان و باور به توانمندی های داخلی است و برخی ناآگاهانه در داخل دارند به سمت مسیر دشمن می روند.

وی با بیان اینکه 38 سال پیش مردم ایران در عرصه های مختلف از جنگ تحمیلی گرفته تا عرصه ی هسته ای ایثار کردند و خون دادند، گفت: استقلال آزادی جمهوری اسلامی هدف مشترک همه ی ما است و در درون این شعار مبانی دین، مبانی انقلاب،آرمان های ملت ایران و اهداف و آرمان های کشور وجود دارد و هم عناصر و مؤلفه هایی که می تواند پیوندهای ملی و دینی را در کشور ایجاد کند وجود دارد اما در ذیل آن ممکن است که ما با هم در زمینه برنامه هاو مسیرها با هم اختلاف داشته باشیم که آن امری کاملاً طبیعی است حتی از یک منظری این اختلافها حتی باعث رشد و تکامل می شود.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه عده ای گزاره جدایی دین از حکومت را در ذهن افکار عمومی انداخته است، اظهار کرد: این گزاره در سال های پیش هم بوده که عده ای می گویند اگر ما بخواهیم به پیشرفت دست پیدا کنیم، منافع ملی یمان حفظ شود ، از امنیت ملی یمان صیانت کنیم و در مقابل دشمن بازدارندگی ایجاد کنیم یک کار کوچک باید انجام دهیم و آن کار کوچک این است که ما باید رابطه دین و انقلاب را با حکومت از هم جدا کنیم.

باقری ادامه داد: به عنوان مثال چندی قبل 25 بهمن سالگرد صدور فرمان امام خمینی مبنی بر اعدام سلمان رشدی بود این گزاره و تفکر می گوید که به ما چه ارتباطی دارد که یک شخصی به عنوان نویسنده آمده و در کتابش به پیامبر جسارت کرده است این چه ربطی به ما دارد که خود را وارد این چنین بازی ای بکنیم  چون امام به عنوان رهبر جمهوری اسلامی حکم اعدام یک شهروند انگلیسی را صادر کرده است این چه معنی ای دارد این فرد انگلیسی است و از نظر جمهوری اسلامی جرم مرتکب شده باید برود به کشور خودش و در آنجا ببیند آیا این کارش جرم بوده یا نبوده اگر جرم بوده مجازات شود اما اینکه رهبر یک کشوری برای شهروند یک کشور دیگر حکمی بدهد این چه معنی ای دارد این کار باعث قطع رابطه ما با دیگر کشورها بشود، اتحادیه اروپا برای ما مشکلات اقتصادی ایجاد بکند آن هم زمانی که در سال 1367 چند ماهی از پایان جنگ تحمیلی گذشته بود و فضا برای ورود کشورهای اروپایی برای ایجاد ارتباط مناسب بود و با این کار منافع ملی ما خدشه دار می شد چرا باید اینکار را بکنیم.

وی با این عنوان که این تفکر یک تفکری است که از قبل وجود داشته و متاسفانه الان هم وجود دارد گفت: در این اواخر هم اگر نگاه کنید می بینید که برای این موضوع ادبیات سازی می شود و یکی از  افرادی که با دولت ارتباط دارد در کتابش به نام ایران و جهانی شدن چالش ها و راهکارها که مقدمه این کتاب را آقای دکتر روحانی نوشته این نکته را می گوید علت اساسی این امر که ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت نکرده است عمل به اسلام ، اجرای قانون اساسی و حفظ ماهیت و اهداف و آرمانهای جمهوری اسلامی و اینکه متأسفانه از طبقات اشراف، صاحبان کارخانه ها و صاحبان صنایع دراین کشور حکومت نکرده اند و این دلیل عدم پیشرفت است.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه حتی این جمله معروفی که در انتخابات سال 92 به گوشتان خورد هم در چارچوب همین گزاره است عنوان کرد: «اینکه ما می خواهیم هم چرخ سانتریفیوژهایمان بچرخد و هم چرخ اقتصاد بچرخد» مفهومش این است که ما چرخ سانتریفیوژهایمان می چرخید و اقتصادمان دچار مشکل بود و علتش این بود که قلدری مثل آمریکا گفته چرا شما در هسته ای فعالیت می کنید نباید اینکار را بکنید ما گوش نکردیم و آمریکا گفته حالا که گوش نکردید من هم مجازاتتان می کنم و مجازاتش چیست اینکه چوب در چرخ اقتصادمان می گذارد ما بر اساس شعار اصلی که استقلال بود و با اتکا به توانمندی های خودمان فعال شدیم و امریکا چون قلدر است گفته نباید اینکار را بکنی مانع تراشی کرده و در چرخ اقتصاد ما چوب گذاشته و ما می گوییم می خواهیم کاری کنیم که هر دو چرخ بچرخند یعنی ما حرکت چرخ سانتی فیوژ را به گونه ای تنظیم خواهیم کرد که طرف بیرونی راضی شود که چوب را از چرخ اقتصاد در بیاورد یعنی ما برای مشیت امور خودمان بر اساس اقتضائات ملی تصمیم نمی گیریم بر اساس امور بیرونی هم ممکن است کارمان را تغییر دهیم.

باقری اذعان کرد: در واقع این گزاره ضمن اینکه به استقلال ضرنه می زند یک گزاره دیگر هم در درون خودش دارد و آن اینکه توسعه ایران حد دارد و حدّش نیازها و اقتضائات ملی نیست حدش خواست و انتظار بیگانه است یعنی همانطور که در رژیم سابق توسعه ی ما حد داشت چون امریکا حاکم بود ما هم در جمهوری اسلامی این نگاه را داریم معنی این جمله این است که ما استقلال کشور را داریم مخدوش می کنیم و گزاره می گوید  پایبندی به این ارزش ها باعث صدمه دیدن منافع و امنیت ملی می شود تجربه 38 سال گذشته نشان می دهد که نه تنها این گزاره غلط است بلکه هر جا پایبندی به ارزش ها و مبانی دین در حکومت را نشان دادیم آنجا امنیت ملی را تضمین کردیم حتی رفاه جامعه تأمین شده و جلوی جنگ را گرفتیم.

وی با بیان اینکه این پیشرفت ها ایجاد شده به خاطر این است که  افرادش، افراد مؤمن به مبانی انقلاب و دین بودند گفت: شهید تهرانی مقدم که به حق پدر موشکی ایران است یک دانشجوی فنی همین دانشگاه های ایران بود نفس مسیحایی امام در روح این دسته از افراد دمیده شده و توانست باورهای اینان را تقویت کند و اینان توانستند این چنین معجزاتی را ایجاد کنند.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ما با دست خالی وارد جنگ می شویم ولی زمانی که از جنگ خارج شدیم یک کشور توانمند نظامی بودیم، گفت: آیا جز این است که اتکا به مبانی اینگونه معجزاتی ایجاد می کند «به عنوان مثال صنعت خودروسازی در سال 1348 وارد کشور شد اگر از شما بپرسند که شما یک پراید مدل 75 را می خواهید یا مدل 95 شما پراید مدل 75 را انتخاب می کنید چرا؟ چطور می شود که ما در صنعت خودرو نه تنها جلو نرفتیم حتی راکد هم نبودیم بلکه به عقب بازگشتیم ولی در صنعت هسته ای به جلو رفتیم.»

باقری افزود: کشوری مثل ایران وقتی به این حد از هسته ای رسیده قطعا در مرزهای دانش، فناوری و صنعت در دنیا می تواند حرکت کند.

وی به سه واژه ی انقلابی بودن، انقلابی گری، انقلابی ماندن اشاره کرد و گفت: رمز پیشرفت ما دقیقاً همین است آن وقت عده ای برای اینکه القا کنند که پیشرفت می خواهد در جامعه ایجاد شود می گویند اگر بخواهید در این زمینه پیشرفت کنید باید دست از این مسائل بکشید.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: عده ای یک گزاره صددرصد غلط را در جامعه القا می کنند در حالی که آن چیزی که توانسته برای ما پیشرفت ایجاد کند همین است آیا پیشرفت هسته ای جز این بوده که یک نظام دینی پای پیشرفت مادی جامعه ایستاد هسته ای یعنی فضا را برای حاکم کردن نقش آفرینی بیشتر دانشگاه باز کنندحالا مدافع تعطیلی هسته ای در کشور عده ای افراد روشنفکر شدند.

باقری اذعان کرد: موضوع فعالیت های هسته ای و اتفاقات مربوط به برجام به نظر من یک درس عبرت بسیار بزرگ بود که انقلابی ها بودند که قلب فعالیت هسته ای را در کشور به تپش واداشتند و غیرانقلابی ها بودند که سیمان در قلب فعالیت های هسته ای کشور ریختند.

وی با اشاره به اینکه عده ای جوان ایرانی توانستند در عرصه ی هسته ای به موفقیت دست یابند عنوان کرد: این دستاورد و ذخیره برای کشور است و دشمن دقیقاً همین مسئله و پایبندی به مبانی دینی و انقلاب را هدف گرفته است حال عده ای در داخل یا آگاه یا ناآگاه دقیقاً همین مسیر را می روند که غیرت زدایی ملی، دینی از جامعه بکنند.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سخنان رهبری در سال 94 که فرمودند "شما نسبت به دستاوردهای هسته ای تعصب داشته باشید می خواهند در جامعه و بین جوانان تعصب زدایی کنند برای اینکه نسبت به این دستاوردها و توانمندی ها بی خیال شوند" تصریح کرد: اگر رابطه دین با حکومت قطع شود رابطه ی مردم با حکومت قطع می شود چرا مردم در دوران جنگ و در دوره های مختلف و جریان های مختلف همچنان ایستاده اند؟ چون یک هدف بالاتری میبینند و دارند.

باقری ادامه داد: عده ای می گویند می خواهیم چرخ اقتصادی را با چرخ کمر بچرخانیم، در کجای دنیا با این چیزها توانستند توسعه برای کشور بیاورند کدام کشوری بوده که با رقص و آواز توانسته ماهواره به فضا بفرستد مطمئنا این پیشرفت ها با تلاش و پیگیری و مجاهدت بوده است.

وی افزود: ما هر چه پیشرفت داریم به خاطر پایبندی به دین و ارزش های انقلاب است و در مقابل هر چه نقطه ضعف داریم به خاطر دوری از ارزش های انقلاب است اگر ما بخواهیم این نقاط ضعف از بین برود مسلماً باید به مبانی و ارزش ها پایبند باشیم.و به تعبیر رهبری که فرمودند تقوای سیاسی داشته باشیم اگر تقوای سیاسی باشد ما می توانیم از موانع و مشکلات دشمن عبور کنیم.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ما ممکن است نگاه هایمان متفاوت باشد اما همه ی ما به دنبال استقلال، آزادی، تثبیت جمهوری اسلامی در ایران هستیم، گفت: چه چیزی استقلال کشور ما را تضمین می کند آیا پایبندی به دین و انقلابی گری است یا دوری از دین که آن را تثبیت می کند اگر همه ما به دنبال استقلال ایران هستیم ببینیم چه چیزی استقلال ایران را محکم و تثبیت می کند مردم همه چیز خود را برای دین دادند اگر ما می خواهیم این اشکالاتی که هست رفع شود تنها راهش این است که برابر موانع و دشمنی ها به سلامت عبور کنیم مواظب باشیم هدف اصلی مان گم نشود ما برای اینکه بتوانیم آن مبانی و اهداف را محقق کنیم باید به مبانی دینی پایبند باشیم.

باقری بیان کرد: عده ای می گویند برجام اگر چیزی نداشت حداقل جلوی جنگ را گرفت این درست نیست شرایط کشور به گونه ای بود و هست که دشمن جرأت فکر کردن به مسئله جنگ را نداشت.

وی بیان کرد: دشمن روی مسئله ی هسته ای دست گذاشته است این یعنی چی؟ یعنی تبلور پیشرفت صنعت، فناوری و دانش شما است. دوم روی مسئله ی موشکی یعنی پیشرفت در عرصه ی نظامی دست گذاشت. سوم در عرصه ی مقاومت یعنی بستر حضور و نفوذ مردم را در منطقه از بین ببرد. چهارم بر الگو سازی شما برای مردم منطقه مردم سالاری دینی دست گذاشت.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: دشمن هر کدام را با ترفندی از بین می برد در عرصه ی هسته ای می گوید ایران به دنبال تهیه بمب است در عرصه موشکی می گوید ایران به دنبال تنش در منطقه است در عرصه مقاومت می گوید ایران از تروریست حمایت می کند در عرصه مردم سالاری دینی مدعی نقض حقوق بشر در ایران است. حالا شعار ما این می شود که ما به دنبال تنش زدایی هستیم آیا تنش زدایی افتخار است؟ تنش چگونه و کجا ایجاد می شود؟

باقری در پایان گفت: تنش زدایی یعنی ما حرکتمان به گونه ای است که باید منافع دشمن تأمین شود این می شود استقلال؟ آیا کسی که این چنین فکری دارد به دنبال منافع ملی و استقلال کشور است آن وقت است که تنش زدایی هزینه کردن از منافع و امنیت ملی برای تأمین منافع دشمن می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top