تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/12/23 - 12:06
کد خبر: 229880

در دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی دانشگاه تهران؛

توصیه مادر شهید مهدی رجب بیگی به دانشجویان +تصاویر

جمعی از دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی دانشگاه تهران، با حضور در منزل شهید مهدی رجب بیگی، با اعضای خانواده این شهید دیدار و گفت و گو کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی دانشگاه تهران، هدیه ای را به رسم یادبود به خانواده شهید مهدی رجب بیگی اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شهید مهدی رجب بیگی در سال 1354 به دانشکده فنی دانشگاه تهران راه پیدا کرد و در رشتهٔ مهندسی راه و ساختمان، به تحصیل پرداخت، او از اعضای فعال دانشجویان پیرو خط امام بود که در تسخیر سفارت آمریکا نیز نقش داشت. مهدی رجب بیگی در 5 مهر 1360، توسط منافقین در تهران ترور و به شهادت رسید.

در ادامه دل نوشته یکی از دانشجویان را درباره شهید مهدی رجب بیگی مشاهده می کنید:

«نوشتن و گفتن و شنیدن از یک شهید به این سهولت نیست. گاهی سخت میشود... بسیارسخت... به خصوص اینکه بدانی کسی که برایش قلم فرسایی میکنی کسی است که جوانی خود را پای آرمانهایش پرپر کرده است و تو اکنون قصد داری در دل تنگ یک کاغذ خلاصه اش کنی. ولی مگر می شود؟ مگر میتوان با یک قدح اندک که قرآن «بضاعه مزجاه» میخواندش حسن یوسف را جرعه جرعه نیوشید؟

ولی به حرمت عهد خداوندی که برعهده ماست و خواسته این شهدای راه آزادی به خود جرِئت داده و مینویسم...مینویسم از شهیدی که همه ما کم یا بیش میشناسیمش. هم قطاران من ایشان را با نام سالنی در دانشکده فنی دانشگاه تهران میشناسند. شهید مهدی رجب بیگی.

مادر از کودکی آقا مهدی میگت. زمانی که هنوز دوم دبستان بود و صبح ها برای کمک به سرایدار بیمار مدرسه زودتر از همه همشاگردی ها عازم مدرسه میشد. مادر میگفت از فعالیت های آقا مهدی در محله که سعی میکرد همه را مثل خودش خدایی کند. از تدریس رایگان آقا مهدی در مدارس جنوب تهران. آری مرام ومسلک علی(ع) در وجود آقا مهدی به نمایش گذاشته شده بود که درد مستمندان را از یاد نمیبرد و برای کم کردن ذره ای از آلام آنان خود را به آب و آتش میزد.

بعدها آقا مهدی برای ادامه تحصیلات خود رشته راه و ساختمان(مهندسی عمران کنونی) دانشگاه تهران را برگزید. در این دوران هم مبارزات آقا مهدی باگروه های منافقین ادامه یافت. از دوران نوجوانی با افکارشهید مطهری و دکتر شریعتی آشنا بود و در سخنرانی های شهید دکتر مفتح حضور فعالی داشت. تا آنکه آن روز تلخ فرا رسید و شد آنچه کاش هرگز نمیشد. آنچه آقا مهدی را نه تنها از خانواده اش که از تمام ملت ایران گرفت. منافقین انتقام خود را از آقا مهدی گرفتند. گلوله ای که قلب آقا مهدی را در یکی از خیابان های تهران شکافت نه از تفنگ یک منافق مزدور که از سلاح استکبار بود که هنوز که هنوز است سینه مردم این آب و خاک را نشانه رفته است...

آقا مهدی جانش را نثار راهی کرد که امروز آن راه و میراث شهدا به دست ما رسیده است.»

در پایان این دیدار،سید احسان حسینی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی دانشگاه تهران، هدیه ای را به رسم یادبود به خانواده این شهید اعطا کرد و مادر شهید نیز، دست نوشته ای را به دانشجویان اهدا کرد.

گزارش از سید احسان حسینی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top