تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/01/28 - 14:30
کد خبر: 232815

مرتضی شاهمرادی

منجی ایران! رئیسی؟ احمدی‌نژاد؟ روحانی؟

منجی ایران! رئیسی؟ احمدی‌نژاد؟ روحانی؟

اخبار رسانه ها را که رصد می کنیم تمامی رسانه های راست (برخلاف نظر ایشان که اعلام کردند مستقل می آیند) حجت الاسلام رئیسی را، رسانه های دکتر احمدی نژاد ایشان را و رسانه های چپ دکتر روحانی را به عنوان منجی ایران برای آینده انقلاب جلوه می دهند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مرتضی شاهمرادی// شهید بهشتی(ره): "ارزش ها را بشناس و اشخاص را با ارزش ها بسنج؛ حمایت ها باید از ارزش ها باشد، اول ارزش ها بعد اشخاص نه اول اشخاص بعد ارزش ها"

با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و داغ شدن تنور انتخابات در سپهر سیاسی کشور اتفاقات عجیب و غریبی که در زمان ثبت نام نامزدها اتفاق افتاد و همگان شاهد حضور اقشار مختلفی از جامعه در صحن وزارت کشور بودیم از کودک پنج ساله تا پیرمرد 92 ساله. در وهله اول می توان به یکی از گاف های قانونی پی برد که چطور فردی که حداقل سن رأی دهی آن 18 سال می باشد می آید و کاندیدا می شود؟ در واقع اگر فرض کنیم ایشان به فرض محال تأیید صلاحیت بشود آیا می تواند به خودش هم رأی بدهد؟ پیشنهاد بنده برای شورای نگهبان این است در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی نمایند.

وظیفه ی دانشجو و جنبش دانشجویی در انتخابات پیش رو
با توجه به اتفاقات زیادی که در این چند سال عمر دانشجویی خویش افتاده است و تجربه سه انتخابات را در عمر تشکیلاتی خود درک کرده ام و با نظر به مفاهیم جنبش دانشجویی می توانم در حد توصیه ( البته نه توصیه ای که با توجیه همراه با بغض عجین شده است!) به دوستان و هم دانشگاهیان خودم در گام  اول در تشکل های دانشجویی و در گام دوم به غالب دانشجویان عزیز.

و اما توصیه به دوستان تشکلی
همانطور که پیش از این فریاد زدیم اگر تشکل های دانشجویی وارد جناح بندی های سیاسی بشوند دیگر نمی توانند به معنای واقعی کلمه نقد آزادانه خود را داشته باشند این می شوند که تشکل ها بیایند و حرف های خوشکل و صد من یک غاز بزنند که جنبش دانشجویی فلان است و بهمان! و خود را دایه دار این جریان مقدس بنامند، چه بسا که دیده می شود و شده است که بیانیه ها و حمایت های تشکل های دانشجویی از احزاب و (لیست های حمایتی احزاب که افراد تشکیل دهنده ی این لیست ها از تشکل های به اصطلاح دانشجویی می باشد!) جریان های خاص و مورد علاقه خود را شروع کرده اند .
امیدوارم با توجه به صحبت انجام شده توسط معاونت فرهنگی وزیر علوم جناب آقای ضیاء هاشمی و همچنین نامه وزیر محترم علوم دکتر فرهادی در مرحله اجرا هم اتفاق بیفتد و ببینیم که دانشگاه به باشگاه سیاسی احزاب و جریانات تبدیل نشود.

و اما سایر دانشجوها
اولین جمله ای که این موضوعات را در ذهن بنده تداعی می کند این است که مقام معظم رهبری(مد ظله) می فرمایند: "خدا لعنت کند دستانی که می خواهند دانشجو را غیرسیاسی کند" این جمله بیانگر آن است که تعاریف و انتظارات از دانشجو به عنوان قشر فرهیخته جامعه باید دارای تحلیل سیاسی باشد نه آن که بیاید و سیاسی کاری بکند و جریان دانشجویی را به آن سمت که دلشان می خواهند بکشانند. آمار و ارقام نشان می دهد هر دانشجو می تواند به طور متوسط برای پنج نفر روشنگری بنماید و مؤثر واقع شود. حال باید اهمیت این موضوع را درک کنیم که نقش دانشجو در افزایش مشارکت، شناخت اصلح در درجه اول برای خود و شناساندن اصلح به جامعه مورد اثر خود تا چه میزان مهم می باشد. البته این نکته قابل ذکر است که این روشنگری باید به دور از حب و بغض سیاسی و طرفداری بی قید و شرط از یک جریان باشد.

منجی ایران!
اخبار رسانه ها را که رصد می کنیم تمامی رسانه های راست (برخلاف نظر ایشان که اعلام کردند مستقل می آیند) حجت الاسلام رئیسی را، رسانه های دکتر احمدی نژاد ایشان را و رسانه های چپ دکتر روحانی را به عنوان منجی ایران برای آینده انقلاب جلوه می دهند. در ابتدای امر باید خدمت انور منورشان عرض کنم انقلاب اسلامی مفاهیم و ارزش های والاتر و جدی تر را بیان می کند و به جمله شهید بهشتی(ره) نیز که در ابتدای این یادداشت آورده شده است باید توجه کرد و بیان نمود که ما باید در ابتدا ارزش ها را بدانیم و اشخاص را در قالب و با معیار آن ارزش ها بسنجیم چه آقای روحانی، چه آقای رئیسی و چه آقای احمدی نژاد فرقی برایمان ندارد چون این افراد را از عناصر این انقلاب می دانیم البته به شرطها و شروطها و آن شروط پایبندی عملی و تئوری به مفاهیم انقلاب اسلامی است و در غیر این صورت تمامی اشخاص نام برده فاقد اعتبار می باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/01/28 - 21:28

یقینا چیزی به نام منجی مطرح نیست چرا که باید معلوم شود نجات در چیست. وقتی عده ای دنیا پرستی و نزدیکی به آمریکا را راه نجات می دانند و عده ای در خودکفایی و مقاومت تنها راه نجات واقعی حذف کامل یک گروه از صحنه سیاسی است.
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top