تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/01/28 - 16:29
کد خبر: 232826

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در پی ابلاغ سند 2030

نظام آموزش این کشور، نیازمند الگو های بومی و متناسب با فرهنگ های دینی و ملی خود است نه الگو های خارجی که کفایت لازم را نداشته و حتی موجب تخریب باور های جوانان این کشور شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پی تصویب و ابلاغ سند آموزشی 2030، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این بیانیه بدین شرح است:

آموزش و پرورش کشور، پیشران جامعه و کارمایه پیشرفت و توسعه، دانشآموزانی هستند که صحت و اتقان تربیت شان، سبب اعتلای علمی  ـ  عقیدتی ایران عزتمند است. دیاری کهن و بهره مند از تاریخ و فرهنگ غنی که به اسلام نبوی و ایمان علوی مزین گشته و به جاننثاری هزاران لاله گمگشته پاسداری شده است. نظام آموزش این کشور، نیازمند الگو های بومی و متناسب با فرهنگ های دینی و ملی خود است نه الگو های خارجی که کفایت لازم را نداشته و حتی موجب تخریب باور های جوانان این کشور شود.

تاریخ گواه آن است که وضع غالب قوانین و الگوهای جهانی از سوی سازمان های بین المللی در حوزه های مختلف سیاسی اجتماعی، عمده به هدف حفظ منافع قدرت های بزرگ و تحقیر و اغفال دولت های دیگر است. جهانیان دانسته اند اعمال فشار های گوناگون بر جمهوری اسلامی، به سبب پیشرفت کشوری است که عرصه یکه تازی قدرت های جهان را به خطر میاندازد. هیچ دلسوز و عاقلی تعامل با کشورهای دنیا را نفی نمیکند اما برخی مسئولین نظام تعامل را به وابستگی و اظهار ضعف در مقابل خود بزرگبینان جهان میدانند و تنها راه پیشرفت را همراه شدن و هضم شدن در معادلات جهانی میپندارند.

توافق برجام در حوزه انرژی هستهای، معاهده FATF در حوزه پولی و بانکی، قرارداد IPC در فروش نفت، توافق پاریس در زمینه محیط زیست و ده ها قرارداد دیگر که ثمره تدبیر دولت یازدهم است موید خط فکری دولت مردان در نگاه پایین به بالا در جهان و قبول محدودیت های فراوان به امید کسب آبرو و دفع سایه جنگ و بهانه های واهی است و متاسفانه این تفکر مسموم به حوزه فرهنگ و نظام آموزش کشور نیز رخنه کرده است و امضای سند آموزش2030 به کارنامه پرافتخار این دولت اضافه شده است.

متن بین المللی آموزش 2030 (بیانیه اینچئون) که ذیل هدف چهارم اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد و با محوریت یونسکو و مشارکت کشورها در اجلاس اینچئون کره جنوبی طرح و تایید شده است؛ دارای ابهامات، نواقص و تعارضاتی با سیاست های کلان دین و نظام مقدس ما و اسناد بالادستی مصوب دارد. از جمله در این سند بر برابری جنسیتی (Gender Equality)، آموزش های جامع جنسیتی و حتی بازبینی محتوای کتابهای درسی و آموزش پرداخته است. حال آنکه نسبت به آموزش های دینی سخنی نگفته و نسبت به آن سکولار می باشد. هرچند در این سند بر حقوق شهروندی و پرهیز از آموزش خشونت تاکید شده است، اما به تجربه معلوم است که منظور آنها از این اصطلاحات، مصادیقی چون آیات جهاد، شهادت و درس حسین فهمیده خواهد بود.

در تاریخ  25/6/1395 هیئت وزیران ایجاد کارگروه ملی آموزش به منظور هماهنگی و ارائه راهکارهای تحقق اهداف و تعهدات برنامه آموزش 2030 تصویب می نمایند تا این کارگروه برنامه اجرایی و نظارتی "تحقق کامل آموزش 2030" را در سطوح ملی و استانی تهیه کند. امضای این مصوبه و ابلاغ توسط معاون اول ریاست جمهوری در شرایطی انجام می¬پذیرد که هیچ یک از نهاد های قانونی و سیاست گذار فرهنگی کشور در جریان آن قرار نمی¬گیرند و دولت اعتدال نیز سعی در اجرای شتابزده آن دارد. کافی است این نکته را نیز مدنظر داشت که طبق بیانیه اینچئون، ایران همانند سایر کشورهای پذیرنده، علاوه بر اجرای آن، متعهد به تهیه گزارش های دقیق و دوره ای از وضعیت آموزشی کل کشور و ارسال آن به یونسکو شده اند و این گزارش ها و اطلاعات می توانند مورد سوء استفاده نهادهای بین المللی و تهیه گزارش های ضد حقوق بشری علیه کشورمان گردند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی بعنوان ستاد فرماندهی فرهنگ کشور در این برهه حساس تاریخی موظف است که از ثمرات انقلاب فرهنگی راسخ دفاع نماید و اجازه ورود اندیشه های غربی را به کشور ندهد. جنبش بیدار دانشجویی از فرهیختگان محترم و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالبه می دارد که مانع از اجرای این سند ننگین در جامعه فرهنگی شود و در ابلاغ و اجرای سند بنیادین تحول آموزش و پروش و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری همت گمارد. تشکل های دانشجویی و مردمی تا الغای کامل سند 2030، هر اقدامی را که برای صیانت از نظام آموزشی ایران اسلامی لازم بداند، به منصه ظهور خواهد رساند.

به امید ظهور دولت عدالت گستر جهانی به وعده ی «و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین»
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر

سایر تشکل‌های دانشجویی و دانش آموزی نیز برای امضای این بیانیه می‌توانند به اینجـــــا مراجعه کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top