تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/02/12 - 09:00
کد خبر: 234098

30 درصد دانشجویان مهارتی می‌شوند

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ایران با اشاره به دانشگاه علمی و کاربردی گفت: این دانشگاه نزدیک‌ترین دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های نسل سوم است و شرایط مناسب‌تری برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین دارد که هنوز در کشور ایران از این نوع دانشگاه‌ها وجود ندارد یعنی آنچه که نیاز این کشور است و باید برای دست‌یابی به آن تلاش کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ایران گفت: مهارتی شدن ۳۰ درصد دانشجویان کشور در برنامه ششم دیده شده و این مهم جز با ارتقاء کیفیت آموزش‌ها میسر نمی‌شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، محمدحسین امید شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم که در سالن ستارگان اراک برگزار شد با اشاره به ضرورت مهارت‌آموزی به دانش‌آموختگان اظهار داشت: مهارتی شدن دانشجویان کشور در برنامه ششم دیده شده که در ابتدای برنامه 20 درصد دانشجویان پیش‌بینی و تا انتهای برنامه باید 30 درصد از دانشجویان کشور مهارتی شده باشند.

وی افزود: امیدواریم با توجه به نام‌گذاری سال و با پشتوانه مقام معظم رهبری و کمک همه‌جانبه بتوانیم به سمت هدفی که داریم برویم، طبق آنچه که در برنامه ششم دیده شده، باید دانشگاه علمی و کاربردی تعداد دانشجویان خود را به دو برابر تعداد موجود افزایش دهد، طبق آماری که اعلام شده دو سوم دانشجویان مهارتی کشور در دانشگاه جامع علمی و کاربردی هستند که طبق برنامه ششم تعداد این دانشجویان از 450 هزار نفر الان باید به 800 هزار نفر در پایان برنامه ششم ارتقاء یابد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی تصریح کرد: این افزایش دانشجو در برنامه ششم با توجه به کاهش دانشجو تناقض دارد و باید دید که چگونه می‌شود این تناقض را برطرف کرد، بخشی از آن برمی‌گردد به سیاست‌های حمایتی دولت و بخشی هم اجرای برنامه ششم و مهارت‌آموزی و مهم‌تر از همه اینکه باید این باور را در مردم ایجاد کنیم که اگر فرزندشان را به ما بسپارند با آموزش‌هایمان می‌توانیم یک مهندس و یا کاردان فنی و ماهر تحویل جامعه دهیم.

امید بیان کرد: این مهم اتفاق نمی‌افتد جز با ارتقاء کیفیت آموز‌ش‌ها که باید مورد توجه تمامی دانشگاه‌ها باشد و همچنین باید برای ارتقاء سطح دانش دانش‌آموختگان تلاش شود و این موارد تنها با تلاش روسای دانشگاه‌ها و مسئولان اتفاق نمی‌افتد زیرا دانشگاه جامع علمی و کاربردی از هزار مرکز تشکیل شده و برای ارتقاء کیفیت آموزش‌ها نیاز به کمک همه‌جانبه دارد.

وی ادامه داد: استان مرکزی به‌عنوان پایتخت صنعتی کشور این ظرفیت را دارد که به‌عنوان پایلوت برای فعالیت یک دانشگاه علمی و کاربردی واقعی انتخاب شود تا روزی شاهد دانشجویانی در این استان باشیم که خود مولد هستند و تولید می‌کنند و منتظر کارهای دولتی نمی‌مانند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ایران عنوان کرد: به منظور افزایش سطح کیفیت‌ها با هماهنگی که با وزارتخانه داشتیم قرار شده که در کنار همه مراکز علمی و کاربردی یک مرکز رشد یا نوآوری ایجاد شود که خوشه‌های فن‌آور داشته باشد.

امید اضافه کرد: امسال از دو منظر سال دانشگاه علمی و کاربردی است، یک اینکه این دانشگاه که مولود انقلاب است 25 ساله می‌شود و دو به‌سبب نام‌گذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که مربوط به دانشگاه علمی و کاربردی است، افرادی که در زمینه مهارت کار می‌کنند می‌دانند که مشکل کشور و بیکاری، نداشتن مهارت در دانش‌آموختگان است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی و کاربردی یک دانشگاه شغل‌محور و مهارتی است و در اصل برای این به‌وجود آمده که نیروهای ماهر، مهارتی و کاردان مورد نیاز صنعت، کشاورزی و سایر خوشه‌ها و حوزه‌ها را پرورش دهد.

دانشگاه علمی و کاربردی نزدیک‌ترین دانشگاه به دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین است

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ایران با اشاره به دانشگاه علمی و کاربردی گفت: این دانشگاه نزدیک‌ترین دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های نسل سوم است و شرایط مناسب‌تری برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین دارد که هنوز در کشور ایران از این نوع دانشگاه‌ها وجود ندارد یعنی آنچه که نیاز این کشور است و باید برای دست‌یابی به آن تلاش کرد.

امید افزود: با دقت در فرمایشات مقام معظم رهبری هم تاکید بر مهارت‌آموزی را می‌توان دید، حتی حجت‌الاسلام قرائتی در نامه‌ای به مقام معظم رهبری از خلأ مهارت در حوزه‌های علمیه صحبت کرده بودند و مقام معظم رهبری فرموده بودند که مهارت‌‌آموزی برای طلاب حتی در حوزه دینی هم ضروری است چه رسد به حوزه‌های فنی و صنعتی که نیاز مبرم به مهارت دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top