تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/02/19 - 13:14
کد خبر: 234712

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای بیان کرد؛

آقای وزیر کشور از اقدامات خلاف قانون جلوگیری کنید

برخی مدیران دستگاه های مختلف در آستانه های سفرهای انتخاباتی ضمن فشار بر کارکنان دولت خصوصا آموزش و پرورش برای حضور و برنامه ریزی برای میتینگ های انتخاباتی به مخاطب نسبت به افشای این رفتار غیر قانونی هشدار های جدی می دهند.

خبرنامه دانشجویان ایران: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در پی دخالت غیرقانونی برخی مسئولین دولتی در انتخابات و تهدید مردم مناطق محروم به قطع یارانه‌ها در صورت رای‌ندادن به حسن روحانی طی نامه‌ای به وزیر کشور نوشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن کامل نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور

در جمهوری اسلامی میزان رای مردم است و رای مردم از سوی رهبر انقلاب مصداق حق الناس دانسته شده است. از این رو هرگونه ایستادگی در مقابل آرای عمومی خیانتی آشکار به مردم و کشور است.

اخیرا از دفاتر انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در سطح کشور اخباری مبنی بر دخالت غیر قانونی برخی مسئولین دولتی در فرایند تصمیم گیری مردم به اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گزارش شده است. گفته می شود برخی مسئولین دولتی اولا با تاکید غیر قانونی و غیر واقعی بر قطعیت پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و لزوم هشت ساله بودن تمامی دولت ها، مردم برخی روستاها و مناطق کمتر برخوردار و حاشیه ای را تهدید می کنند که با توجه به پیروزی قطعی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، در صورت کم بودن آرا روحانی در صندوق آن منطقه، نسبت به قطع یارانه مردم منطقه و یا امکانات و بودجه اقدام خواهند کرد و مردم را از احتمال قطع یارانه آن ها در صورت عدم پیروزی دکتر روحانی در انتخابات می ترسانند.

از سوی دیگر اخبار موثق از فشار برخی مدیران دولتی بر بخشی از کارکنان دولت برای حضور در میتینگ های انتخاباتی دکتر حسن روحانی حکایت دارد. برخی مدیران دستگاه های مختلف در آستانه های سفرهای انتخاباتی ضمن فشار بر کارکنان دولت خصوصا آموزش و پرورش برای حضور و برنامه ریزی برای میتینگ های انتخاباتی به مخاطب نسبت به افشای این رفتار غیر قانونی هشدار های جدی می دهند.

حضرت عالی نیک مستحضرید که این رفتار خلاف روح مردم سالاری دینی و نیز نص صریح قانون اساسی و قانون انتخابات و نمونه ای روشن از تهدید  و ترساندن مردم است. در ماده ی 26 قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح شده است که: (در موارد ذیل با تایید هیات نظارت یا نماینده وی برگ های رای باطل و جزء آراء ماخوذه محاسبه نشده و مراتب در صورت جلسه قید و آراء مذکور ضمیمه صورت جلسه خواهد شد) که در بند نهم (آرایی که از طریق تهدید به دست آمده باشد) ذکر شده است. همچنین در ماده 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری (تهدید یا تطمیع در امر انتخابات) و نیز (ایجاد رعب و وحشت برای رای دهندگان یا اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای با اسلحه یا بدون اسلحه در انتخابات) جرم محسوب می شود.

از این رو از حضرتعالی به عنوان وزیر محترم کشور انتظار می رود ضمن تلاش برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه و پایان دادن به چنین اقدامات خلاف قانون، اخلاق و مصالح کشور، از ملت شریف ایران خصوصا محرومان و اقشار کم درآمد که این روزها گرفتار مشکلات عدیده اقتصادی هستند به واسطه ی فشار مضاعفی از این جنس عذرخواهی نمائید.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top