تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/02/20 - 13:59
کد خبر: 234779

جمعی از دانشجویان مدعی شدند؛

حضور روحانی در دانشگاه تهران؟!

حضور روحانی در دانشگاه تهران؟!

آیا برگزاری چنین برنامه‌ای در شرایطی که جناب آقای روحانی درخواست تشکل‌های دانشجویی و استادی برای حضور در دانشگاه و پاسخ به پرسش‌های دانشگاهیان را بی‌جواب گذاشته‌اند، به جایگاه دانشگاه لطمه وارد نمی‌کند؟ آیا جایگاه و عنوان دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور تنها با پرداخت چند میلیون تومان بابت اجاره یک تالار قابل خریداری است؟

خبرنامه دانشجویان ایران: این روزها نامزدهای انتخاباتی در حال حضور در برنامه های تبلیغاتی خود در سطح کشور هستند، اما در این بین کمتر نامزدی «جرات» حضور در بین دانشجویان را داشته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن روحانی که این روزها از سوی دانشجویان به دلیل پخش گزینشی اظهاراتشان در مستند وی، اتقادات زیادی را مطرح کرده اند، شایعاتی مبنی بر حضور بازهم «گزینشی» وی در دانشگاه تهران دارد.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با انتشار نامه ای به رئیس دانشگاه تهران  خبر از حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران داده است.  در بخشی از این نامه آمده است: "از آغاز انتشار این شایعه تاکنون پرسش‌های زیادی مطرح شده است از جمله اینکه آیا اصل این شایعه صحت دارد؟ آیا برگزاری چنین برنامه‌ای در شرایطی که جناب آقای روحانی درخواست تشکل‌های دانشجویی و استادی برای حضور در دانشگاه و پاسخ به پرسش‌های دانشگاهیان را بی‌جواب گذاشته‌اند، به جایگاه دانشگاه لطمه وارد نمی‌کند؟ آیا جایگاه و عنوان دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور تنها با پرداخت چند میلیون تومان بابت اجاره یک تالار قابل خریداری است؟"

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر نیلی، رئیس محترم دانشگاه تهران
احتراماً به استحضار می‌رساند طی روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر حضور جناب آقای روحانی، نامزد انتخابات ریاست جهموری، در روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه تهران منتشر شده است. این شایعات حاکی از آن است که برنامه حضور ایشان از طرف دولت و بدون دعوت هیچ یک از تشکل‌های دانشجویی یا استادی و در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی به صورت یک میتینگ سیاسی یک طرفه برگزار خواهد شد.

از آغاز انتشار این شایعه تاکنون پرسش‌های زیادی مطرح شده است از جمله اینکه آیا اصل این شایعه صحت دارد؟ آیا برگزاری چنین برنامه‌ای در شرایطی که جناب آقای روحانی درخواست تشکل‌های دانشجویی و استادی برای حضور در دانشگاه و پاسخ به پرسش‌های دانشگاهیان را بی‌جواب گذاشته‌اند، به جایگاه دانشگاه لطمه وارد نمی‌کند؟ آیا جایگاه و عنوان دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور تنها با پرداخت چند میلیون تومان بابت اجاره یک تالار قابل خریداری است؟

موافقت جنابعالی با برگزاری چنین برنامه‌ای بدین نحو، در واقع به معنای پایین آوردن جایگاه رئیس دانشگاه مادر کشور در حد یک کارمند حرف گوش کن مقامات بالاسری نیست؟ با توجه به برگزاری برنامه‌های سابق آقای روحانی (همچون برنامه روز دانشجو) در تالار فردوسی و تالار علامه امینی، چرا این برنامه در تالار شیخ انصاری با ظرفیتی کمتر از نصف تالار فردوسی برگزار می‌شود؟ عدم اطلاع رسانی عمومی این برنامه تا این لحظه و عدم دعوت از تشکل‌های دانشجویی، نشان از عدم صداقت دانشگاه و آقای روحانی و پرشدن اتوبوسی تالار از بیرون دانشگاه ندارد؟ آیا تشکل‌های دانشجویی دانشگاه نسبت به مقامات سیاسی بیرون دانشگاه نامحرم شمرده شده‌اند که هیچ اطلاعی درباره این برنامه به آنان داده نشده است؟ اگر معتقد به حفظ استقلال دانشگاه هستیم، این نحو برگزاری چنین برنامه‌های چگونه می‌تواند با داعیه استقلال دانشگاه سازگار باشد؟

لذا با توجه به مدت زمان اندک باقیمانده تا انتخابات و حساسیت و التهاب بالای شرایط فعلی بدینوسیله از جنابعالی خواهشمند است جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی روشن درباره شایعات طرح شده و پرسش‌های پیرامون آن ارائه بفرمایید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top