تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/02/24 - 14:35
کد خبر: 235195

نامه ۳۳۷ دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف به رئیسی

نامه ۳۳۷ دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف در حمایت از حجت‌الاسلام رئیسی؛ ۴ سال شاهد عقب‌گرد علم بودیم

خبرنامه دانشجویان ایران: نامه ۳۳۷ دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف در حمایت از حجت‌الاسلام رئیسی؛ ۴ سال شاهد عقب‌گرد علم بودیم

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نامه جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی منتشر شد.

در متن این نامه آمده است: ما جمعی از فرزندان این ملت که به برکت خون شهدا در امنیت و ثبات در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می‌کنیم وظیفه شرعی و ملی خود می‌دانیم که در این نامه نکاتی خدمتتان عرض کنیم. این نامه حاصل چهار سال به حاشیه رانده شدن و بی‌سواد نامیده شدن نخبگان و دلسوزان جامعه و امید بستن به بیگانگان است.

جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شهید شریف اعلام کردند: چهار سالی که در آن شاهد عقب‌گرد رشد علمی و از جمله تعطیلی بسیاری از پروژه‌های نظامی و صنعت هوافضا بودیم. چهار سالی که قرار بود با کلید برخی آقایان، قفل‌ها باز شود و هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد هم چرخ زندگی مردم، اما دیدیم که صنعت هسته‌ای تقریبا تعطیل شد و زندگی مردم هم...
در این نامه آمده است: چهار سالی که در آن برجام رفع کننده سایه جنگ معرفی شد و حضور و بصیرت مردم به هیچ انگاشته شد، چهار سالی که در آن حقوق بگیرهای نجومی ذخیره‌های نظام معرفی شدند و سرمایه‌های مردم از جمله فرهنگیان به یغما رفت، چهار سالی که در آن نقدینگی دو برابر شد، اختلاف طبقاتی افزایش یافت، وضعیت بانک‌ها و بدهی‌های دولت به آن هر روز وخیم‌تر شد، شرکت‌ها و کارگاه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل شدند، رکود گریبان‌گیر جامعه شد و بیکاری در جوانان به سی درصد رسید. اما در عوض تورم تک رقمی شد!!

در این نامه عنوان شده است: چهار سالی که هنوز برخی وزرای پیرترین کابینه به نظر نتوانسته‌اند سرمایه‌ها و دارایی‌های خود را لیست کنند و به مجلس ارائه کنند و برخی دیگر به واردات روی آورده‌اند. چهار سالی که در آن ادعای آزادی و نقدپذیری شد اما با بستن دهان منتقدان و بی‌شناسنامه خواندن آن‌ها گذشت.
جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: چهار سالی که با امید و وعده‌ها دروغ و حاشا کردن آن‌ها سپری شد...نه تحریم‌ها برداشته شدند و نه اقتصاد متحول شد اما اکنون برای فرار از کارنامه ضعیف، رقیب‌هراسی در دستور کار قرار می‌گیرد. اما یک اشتباه را نباید دو بار تکرار کرد. نه باید به گذشته بازگشت و نه می‌توان وضع موجود را تحمل کرد بلکه باید وضعیت به نفع مردم تغییر کند.

در این نامه عنوان شده است: تغییر به نفع مردم توسط کسانی حاصل می‌شود که به فرموده امام راحل  «درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند.»
دانشجویان دانشگاه شریف اعلام کردند: تغییر به نفع مردم وقتی رخ می‌دهد که نگاه‌ها به درون باشد، مردم کلید حل مشکلات تلقی شوند، نخبگان به جایگاه خود بازگردند، به بنگاه‌های کوچک اقتصادی بها داده شود و در راه اقتصاد مقاومتی گام برداشته شود. تغییر به نفع مردم وقتی رخ می‌دهد که رئیس جمهور شناختی کامل نسبت به دستگاه‌های دولتی داشته باشد، با مفسدان و غارتگران بیت‌المال به شدت برخورد کند و فسادستیزی را از دولت شروع کند.

در این نامه آمده است: تغییر به نفع مردم وقتی رخ می‌دهد که توجه به محرومان در اولویت قرار بگیرد و صاحبان و ذخایر نظام دانسته شوند و رئیس جمهور روحیه مردمی داشته باشد.

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف در این نامه آورده‌اند: ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در این برهه حساس تاریخی، از همه مردم ایران می‌خواهیم اولاً همچون ادوار گذشته با حضور گسترده و دشمن‌شکن خود در انتخابات امنیت کشور را تضمین کنند و ثانیاً در انتخاب خود به نحوی عمل کنند که رئیس‌جمهور منتخب از جنس مردم و ساده‌زیست باشد.

در ادامه این نامه عنوان شده است: در مقابل منتقدان سعه صدر داشته باشد. راستگو و عدالت محور باشد. به توانایی مردم و جوانان اعتقاد راسخ داشته باشد. منافع مردم را به منافع اطرافیان خود و سرمایه‌داران ترجیح دهد. پشتیبان واقعی ولایت فقیه باشد. شجاع و فسادستیز باشد. مدیر و مدبر باشد و با مدیریت لیبرالی مبارزه کند. ضمن تعامل سازنده و مثبت با دنیا، منافع و عزت و شرف ملت ایران را که حاصل خون صدها هزار شهید است حفظ نموده و با تمام وجود از آن پاسداری کند.

در این نامه آمده است: ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ویژگی‌های فوق را به کمال در جناب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دریافتیم و به حقیقتِ کلام مقام معظم رهبری در توصیف ایشان: «برخوردار از صلاح و امانت و کارآزموده در مدیریت‌های کلان» رسیدیم و حمایت صریح خود را از ایشان اعلام می‌داریم و اعتقاد داریم با توجه به سبقه وی در 30 سال مدیریت کلان، استعداد دانشجویان و نخبگان جامعه در جای خود به‌کارگرفته خواهد شد و از ملت بزرگوار ایران تقاضا داریم به فرزندان خود اعتماد کرده و از حجت‌الاسلام رئیسی حمایت کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top