تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/03/10 - 15:44
کد خبر: 236945

در واکنش به خبر «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

جوابیه سازمان سنجش پیرامون «سرنوشت پول داوطلبان غایب کنکور»

سازمان سنجش آموزش کشور با ارسال جوابیه‌ای به «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون سرنوشت پول داوطلبان کنکورهای برگزار شده توسط این سازمان توضیحاتی را ارائه کرد و نسبت به خبر درج شده در این سایت واکنش نشان داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: سازمان سنجش آموزش کشور به خبر درج شده در سایت «خبرنامه دانشجویان ایران» واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به خبر سایت «خبرنامه دانشجویان ایران» که در روز دوشنبه اول خردادماه سال جاری و با عنوان «پول ثبت‌نام داوطلبان غایب کنکوری چه سرنوشتی پیدا می کند؟» درج شده بود واکنش نشان داده و با ارسال جوابیه‌ای پیرامون این خبر شفاف‌سازی کرد.

در قسمتی از این جوابیه، سازمان سنجش پیرامون هزینه‌های برگزاری آزمون آورده است: «اکثر فرآیندهای قبل، حین و پس از برگزاری نیازمند تأمین هزینه می‌باشند. عمده هزینه‌های جاری عبارتند از: هزینه‌های ثبت‌نام آزمون، هزینه آب، برق، گاز، تلفن، هزینه تدوین نرم افزارهای آزمون‌ها در تمام مراحل، هزینه تامین پهنای باند اینترنتی، تنظیم دفترچه شرایط و ضوابط ثبت‌نام آزمون، مدیریت وجوه ثبت نام آزمون، طراحی سوالات آزمون، حفاظت از محیط طراحی سوال، چاپ دفترچه سوالات آزمون، طراحی و چاپ پاسخنامه، آماده‌سازی و پرداخت هزینه برگزاری در حوزه‌های آزمون برای تمام داوطلبان اعم از غایب و حاضر، پرداخت حق‌الزحمه عوامل حفاظت و انتظامی، هزینه بلیط هواپیما برای عوامل اجرایی، هزینه بارنامه ارسال سوالات، هزینه‌های پستی، هزینه‌های ایاب و ذهاب، هزینه پذیرایی عوامل اجرایی، هزینه پذیرایی از داوطلبان، هزینه ارسال مدارک آزمون کلیه داوطلبان به حوزه‌های مجری آزمون، پرداخت حق‌الزحمه عوامل اجرایی اعزامی به حوزه‌های برگزاری آزمون، پرداخت حق‌الزحمه عوامل مستقر در قرنطینه چاپ و بسته‌بندی و قرنطینه شمارش و قرائت پاسخنامه، هزینه انجام امور پردازش اطلاعات، اعلام نتایج اولیه و نهایی، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و هزینه‌های غیرمستقیم.»

متن کامل جوابیه سازمان سنجش آموزش کشور به شرح زیر است:

مدیرمسؤول محترم پایگاه خبری خبرنامه دانشجویان ایران

باسلام؛
احتراماً، در خصوص درج مطلبی تحت عنوان «پول ثبت‌نام داوطلبان غایب کنکوری چه سرنوشتی پیدا می کند؟» مورخ ۹۶/۳/۱ جوابپه ذیل جهت تنویر افکار عمومی کاربران و متقاضیان ارسال می‌گردد.

مستدعی است وفق مقررات، انعکاس جوابیه فوق در اسرع وقت از طریق پایگاه خبری مربوطه صورت پذیرد.

۱) کلیه وجوه حاصل از ثبت‌نام آزمون‌های سراسری سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان درآمد عمومی تلقی و مراتب به حساب خزانه دولت منتقل می‌گردد.

۲) کلیه هزینه‌های سازمان سنجش آموزش کشور اعم از هزینه‌های جاری و عمرانی(طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) از محل وجوه ثبت‌نام واریزی به حساب خزانه پیش‌بینی و طی فرآیند فانونی تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی به این سازمان پرداخت می‌شود.

۳) همانگونه که مستحضرپد اکثر فرآیندهای قبل، حین و پس از برگزاری نیازمند تأمین هزینه می‌باشند. عمده هزینه‌های جاری عبارتند از: هزینه‌های ثبت‌نام آزمون، هزینه آب، برق، گاز، تلفن، هزینه تدوین نرم افزارهای آزمون‌ها در تمام مراحل، هزینه تامین پهنای باند اینترنتی، تنظیم دفترچه شرایط و ضوابط ثبت‌نام آزمون، مدیریت وجوه ثبت نام آزمون، طراحی سوالات آزمون، حفاظت از محیط طراحی سوال، چاپ دفترچه سوالات آزمون، طراحی و چاپ پاسخنامه، آماده‌سازی و پرداخت هزینه برگزاری در حوزه‌های آزمون برای تمام داوطلبان اعم از غایب و حاضر، پرداخت حق‌الزحمه عوامل حفاظت و انتظامی، هزینه بلیط هواپیما برای عوامل اجرایی، هزینه بارنامه ارسال سوالات، هزینه‌های پستی، هزینه‌های ایاب و ذهاب، هزینه پذیرایی عوامل اجرایی، هزینه پذیرایی از داوطلبان، هزینه ارسال مدارک آزمون کلیه داوطلبان به حوزه‌های مجری آزمون، پرداخت حق‌الزحمه عوامل اجرایی اعزامی به حوزه‌های برگزاری آزمون، پرداخت حق‌الزحمه عوامل مستقر در قرنطینه چاپ و بسته‌بندی و قرنطینه شمارش و قرائت پاسخنامه، هزینه انجام امور پردازش اطلاعات، اعلام نتایج اولیه و نهایی، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و هزینه‌های غیرمستقیم.

۴) سازمان سنجش آموزش کشور در تمام ادوار کلیه هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم خود را از محل درآمد حاصل از وجوهی که به حساب خزانه واریز می‌نماید در حد تخصیص پرداختی تأمین و هیچ‌گونه وجهی خارج از چارچوب مذکور از دولت محترم دریافت نمی‌نماید.

۵) سازمان سنجش آموزش کشور همواره در تعیین وجوه ثبت‌نام آزمون‌های سراسری صرف و صلاح داوطلبان عزیز را سرلوحه کار خود قرار داده و پس از رعایت کلیه الزامات قانونی و تایید دولت محترم نسبت به پیشنهاد افزایش هزینه‌های آزمون در حد تورم اعلام شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌نماید.

۶) در حال حاضر هزینه‌های دریافتی از داوطلبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای تأمین هزینه‌های آزمون‌های بعمل آمده در طی سال پوشش‌دهنده هزینه‌های مترتب نبوده و این سازمان با صرفه‌جویی و رعایت صرف و صلاح سازمان توانسته هزینه‌های خود را مدیریت نماید.

با توجه به مراتب فوق، لازم به تأکید است تعیین هزینه فرآیندهای ذکر شده از محل پرداختی داوطلبان می‌باشد که این هزینه برای کلیه داوطلبان اعم از حاضر و غایب به صورت یکسان انجام می‌شود و چون این سازمان اطلاعی از غیبت داوطلبان تا زمان برگزاری آزمون ندارد، مجبور است برای کلیه داوطلبان فرآیندهای فوق را اجرا نموده و هزینه نماید. 38/NA.96.B

مهدی ناصری
مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل

جوابیه سازمان سنجش به خبرنامه دانشجویان ایران پیرامون سرنوشت پول داوطلبان غایب کنکور

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top