تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/03/21 - 11:52
کد خبر: 237834

داوطلبان تعیین تکلیف شدند؛

4 پاسخ سازمان سنجش به 4 اعتراض داوطلبان ارشد MBA +فیلم

در این گزارش پاسخ‌های ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد چهار اعتراض داوطلبان رشته مدیریت کسب و کار و امور شهری آمده است و به گونه‌ای داوطلبان این رشته تعیین تکلیف شده‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعتراضات داوطلبان رشته مدیریت کسب و کار و امور شهری در 4 موضوع مختلف مطرح شده است.

به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته گذشته و پس از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 96، عده‌ای از داوطلبان رشته مدیریت کسب و کار و امور شهری مقابل سازمان سنجش آموزش کشور تجمع کرده و نسبت به نتایج این آزمون اعتراضاتی داشتند. اعتراضات داوطلبان این رشته فقط مربوط به اعلام نتایج این آزمون نبود و آنها از ماه‌ها پیش درگیر حواشی کنکور ارشد شده بودند و این اعتراضات در روز اعلام نتایج به اوج خود رسید.

*** داوطلبان به چه چیزی معترضند؟
اعتراضات داوطلبان رشته مدیریت کسب و کار و امور شهری در 4 موضوع مختلف مطرح است:

1- چرا رشته مدیریت اجرایی از دفترچه کنکور ارشد 96 حذف شد؟
اولین اعتراض داوطلبان که از ماه‌ها پیش و هنگام ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد آغاز شده بود، این بود که اساسا چرا رشته پرطرفدار مدیریت اجرایی از دفترچه کنکور حذف شود؟

*** پاسخ سازمان سنجش: دکتر ابراهیم خدایی در مورد این اعتراض داوطلبان می‌گوید: عناوین رشته‌ها و گرایش‌ها را سازمان سنجش تصویب نمی‌کند، بلکه رشته‌های غیرعلوم انسانی در شورایعالی برنامه‌ریزی و رشته‌های علوم انسانی علاوه بر شورایعالی برنامه‌ریزی، در شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز باید به تصویب برسد. وی ادامه داد: مصوبه این دو شورا این بود که رشته مدیریت اجرایی به طور کلی حذف و به مدیریت کسب و کار تغییر نام دهد. خدایی درباره اعتراضات اولیه داوطلبان رشته مدیریت اجرایی در ماه‌های اولیه گفت: این داوطلبان به ما اعتراض کردند که ما نمی‌دانستیم که قرار است رشته مدیریت اجرایی حذف شود و به مدیریت کسب و کار تغییر پیدا کند، بنابراین اگر قرار است رشته مدیریت اجرایی را حذف کنید، باید مواد امتحانی همان رشته را از ما امتحان بگیرید و نه از مواد امتحانی جدید، که این اعتراض داوطلبان را قبول کردیم و طی اطلاعیه‌ای این را اعلام کردیم و گفتیم آن را تراز خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، پس از این اتفاق برای شرکت در آزمون 2 پکیچ یکی شامل دروس ریاضی مهندسی و دیگری شامل دانش مسائل روز، تئوری مدیریت و زبان فارسی در اختیار داوطلبان قرار داده شد و هر داوطلبی می‌توانست یکی از آن دو را انتخاب کند.

2- چرا بدون مقایسه، ترازبندی انجام شده است؟
به گفته یکی از داوطلبان آزمون ارشد، در حالی که قرار بود درصد هر یک از دروس در دو پکیج‌ محاسبه و با هم مقایسه شود و سپس ترازبندی صورت گیرد، اما این کار انجام نشد و بدون مقایسه، ترازبندی انجام شده است، به همین دلیل اکثر رتبه‌های زیر 100 مربوط به شرکت‌کنندگانی است که پکیج مدیریت اجرایی را انتخاب کرده بودند و بدین ترتیب داوطلبان مدیریت کسب و کار و مدیریت شهری متضرر شده‌اند.

*** پاسخ سازمان سنجش: دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد این اعتراض داوطلبان گفت: وقتی با این اعتراض داوطلبان مواجه شدیم، با آمار و اطلاعاتی که به آنها نشان دادیم اطمینان دادیم که روش محاسبه ما علمی بوده و ما براساس یک روش درستی تراز کرده‌ایم. وی ادامه داد: داوطلبان با مشاهده آمار و ارقام قانع شدند و بحث در مورد آن به کلی منتفی است.

3- اعتراض در مورد درس زبان
یکی از داوطلبان معترض در این باره گفت: امسال زبان عمومی حذف شده بود و فقط زبان تخصصی گرایش MBA در آزمون در نظر گرفته شده بود که متاسفانه در کارنامه‌ها به اشتباه درصد زبان تخصصی MBA را برای زبان تخصصی و عمومی گرایش مدیریت شهری حساب کرده‌اند و زبان تخصصی و عمومی گرایش مدیریت شهری را در زبان تخصصی MBA آورده‌اند. یعنی من که زبان تخصصی را 50 درصد زده‌ام در فیلد مدیریت شهری آمده و زبان مدیریت شهری را که صفر زدم در زبان تخصصی آمده است و رتبه من با زبان صفر درصد حساب شده است!

*** پاسخ سازمان سنجش: دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفت: بله، این اعتراض داوطلبان وارد است و ما از قبل به این مشکل آگاه بودیم و بنابراین از داوطلبان آزمون خواستیم تا چند روز دیگر به سازمان سنجش مراجعه نمایند و کارنامه جدید خود را دریافت کنند و در این باره از آنها پوزش خواستیم.

4- چرا ظرفیت دانشگاه‌ها علی‌رغم اداغم دو رشته کاهش یافته است؟
یکی از داوطلبان معترض در این باره گفت: با وجود اینکه رشته مدیریت اجرایی و رشته MBA ادغام شده‌اند، اما گرایش‌ها و ظرفیت‌ دانشگاه‌ها افزایش نداشته و حتی ظرفیت برخی دانشگاه‌ها مانند شریف و تهران که گزینه اول همه دانشجویان است، کاهش پیدا کرده یعنی سال گذشته ظرفیت دانشگاه شریف 110 بود که امسال به 54 ظرفیت کاهش پیدا کرده یا دانشگاه تهران رشته ام‌بی‌ای و مدیریت اجرایی نزدیک به 100 نفر ظرفیت داشت که امسال به کمتر از 50 رسیده است.

*** پاسخ سازمان سنجش: دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفت: ظرفیت کلی هرگز کاهش پیدا نکرده است و فقط دو دانشگاه خوب ما(دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف) ظرفیت خود را کاهش داده‌اند که ما از آنها درخواست کرده‌ایم که ظرفیت را افزایش دهند.

در ادامه ویدئوی مربوط به پاسخ ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به اعتراضات داوطلبان رشته مدیریت کسب و کار و امور شهری آمده است:

دانلود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top