تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/03/25 - 11:26
کد خبر: 238239

تکمیلی/ شب پرالتهاب دانشجویان در خوابگاه بی‌کولر؛

اظهارات رئیس دانشگاه شهید چمران، شب قدر را هم از دانشجویان گرفت! +فیلم و عکس

اظهارات رئیس دانشگاه شهید چمران، شب قدر را هم از دانشجویان گرفت! +فیلم و عکس

عجیب‌تر اینکه بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع و باز شدن پای خبرنگاران و پیگیری رسانه‌های مهم دانشجویی از جمله «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسئولین محترم دانشگاه لطف کردند و به میان دانشجویان آمدند تا حرف‌های آنها را بشنوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در روزهای طاقت فرسا و سخت خردادماه و در حالی که دقیقا در وسط ایام پر تلاطم امتحانات دانشگاه‌ها به سر می‎بریم، سیستم سرمایشی یکی از خوابگاه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز، در دمای متغیر 50 الی 60 درجه‌ای خراب شده است و مسئولین دانشگاه، چاره‌ای به غیر از خرید روزانه 1 میلیون تومان یخ به ذهنشان نمی‌رسد!

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران که در خوابگاه حضرت معصومه(س) ساکن هستند، با مشکل اختلال سیستم سرمایشی مواجه شدند که دمای بالای هوا در این استان جنوبی کشور، طاقت دانشجویان در روزهای بلند و طویل ماه مبارک رمضان را به سر آورده است.

جدیدترین خبرها حاکی از درگیری دختران خوابگاهی دانشگاه شهید چمران با ماموران حراست است و در حالی که دانشجویان در فرصت قانونی، قصد خروج از خوابگاه را دارند، ماموران حراست با تندخویی مانع از خروج دانشجویان می‌شوند.

درگیری دانشجویان با مامورین حراست

دانشجویانی که در استان‌های جنوبی کشور تحصیل کردند خوب می‌دانند که از روزهای پایانی فروردین به بعد دیگر حتی یک ساعت هم نمی‌شود روزهای گرم و طاقت فرسای آفتابی را بدون سیستم سرمایشی گذراند؛ حال آنکه فصل امتحانات باشد و ایام ماه مبارک رمضان. نور علی نوری که به واسطه مدیریت عجیب در دانشگاه شهید چمران اهواز برای دانشجویان دختر! رقم خورده است.

عجیب‌تر اینکه بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع و باز شدن پای خبرنگاران و پیگیری رسانه‌های مهم دانشجویی از جمله «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسئولین محترم دانشگاه لطف کردند و به میان دانشجویان آمدند تا حرف‌های آنها را بشنوند.

این در حالی بود که شعارهای ممتد دانشجویان دراعتراض به این تدبیری در اداره چند روزه امتحانات و عدم توفیق در حل مشکل سرمایش خوابگاه، بیش از پیش از احوال آشفته‌ی حاکم بر فضای  دانشگاه شهید چمران خبر می‌داد.

خیرد روزانه 1 میلیون تومان یخ! اما شاهکار اصلی مسئولین دانشگاه شهید چمران برای پوشاندن مشکل خرابی سیستم سرمایشی خوابگاه حضرت معصومه(س) بود، هرچند اعتراض شدید دانشجویان در ممانعت از ورود ماشین حامل یخ، نشان از کارساز نبودن این طرح عجیب، گران و موقت داشت.

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان در خوابگاه حضرت معصومه(س)

کار به اینجا ختم نشد و معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران، بعد از طرح مسئله خرید یخ، حرف از مناقصه پروژه چیلر به میان اورد و تاکید کرد که بعد از خروج دانشجویان از خوابگاه قرار است این پروژه انجام شود، حال آنکه نصب سیستم سرمایشی جدید بعد از پایان امتحانات و جان به لب شدن دانشجویانی که در معرض گرمازدگی شدید قرا دارند، حکم نوشدارو را خواهد داشت.

بد نیست مسئولین محترم دانشگاه برای یک روز کاری هم که شده، دفتر خود را به خوابگاه حضرت معصومه(س) آورده و در گرمای لذت بخش تابستانی، بدون سیستم سرمایشی در کنار دانشجویان کار کنند! هرچند شنیده شده است که دفاتر مسئولین محترم دانشگاه شهید چمران، مجهز به سیستم‌های سرمایشی نوین و گران قیمتی است.

در ادامه تصاویری از بحبوهه دانشگاه شهید چمران اهواز می‌بینید:

استفاده از پتوهای خیس، تنها چاره دانشجویان برای فرار از گرما

****************
*******

ممانعت دانشجویان از ورود ماشین حامل یخ به خوابگاه

*********************
********

نمایی از درب اطاق دانشجویان خوابگاهی در گرما

*********************
**********

وقتی دیگر نمازخانه هم جا ندارد!

***********************
********

تجمع دانشجویان در حیاط خوابگاه حضرت معصومه(س)

*************
****

جلسه دانشجویان با معاونت دانشجویی دانشگاه

واکنش دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدچمران اهواز
در این راستا، میلاد خدری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز به خبرنگار ما گفت: متأسفانه اتفاقات این روزها علاوه بر دمای 50-60 درجه ای و قطع و وصل های برق و آب، باید رفتار های  نسنجیده مدیران را هم تحمل کنیم.

وی افزود: اینکه در دمای 60 درجه ای و در اوج امتحانات کولرهای خوابگاه ها جواب نمیدهند، جرم دانشجویان است؟

خدری اکید کرد: اینکه دانشجویان صرفا به همین دلیل و نه بیشتر و نه مسائل سیاسی و ... دست به اعتراض بزنند نباید با تهدید با آنها برخورد کرد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: مسئولانی که در اتاق هایشان کولر های نو و گران قیمت هست، از اتاق دانشجویانی که در دمای ۶۰ درجه بدون وسایل سرمایشی روز و شب را به سر میکنند،خبر دارند؟

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران ابراز عقیده کرد: معاون دانشجویی که در طول 24 ساعت لحظه ای آفتاب به پوستش هم نمیرسد میداند بی برقی در دمای 60درجه در شب امتحان یعنی چه؟ به همین دلیل است که با توهین و تهدید و کمیته انضباطی جواب اعتراض را میدهد.

وی افزود: اینکه مدیران خوابگاهی با داد و بیداد بر سر خانم های معترض ، وعده چند ساله برای رفع مشکل سیستم های سرمایشی می‌دهند، اوج بی مسئولیتی است.  مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز خودشان را از دانشجویان جدا می‌دانند.

میلاد خدری گفت: دکتر خواجه هر چه سریعتر به تخلفات دکتر علم و مدیرانش رسیدگی کند. ادامه کار دکتر علم دهن کجی به دانشجویان است. ایشان و مدیرانش قبلا هم چنین برخوردهایی از خودشان نشان دادند.  با دانشجو باید با زبان " تکریم" گفتگو کرد نه "تهدید" .

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مسئولی که انتقادپذیر نیست جایی در دانشگاه ندارد. مسئولی که نمیتواند خودش را کنترل کند لیاقت رسیدگی به امور دانشجویان را ندارد. در جمهوری اسلامی مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند نه آنها حاکم و مردم رعیت. هر کسی با دانشجویان برخورد رعیتی کند جلویش تمام قامت میایستیم و از کمیته انضباطی و تهدید ها هم نمیترسیم.

*** گزارش خبر 20:30 از اوضاع دانشگاه شهید چمران اهواز

دانلود

*** واکنش تند دانشجویان به مصاحبه رئیس دانشگاه
دانشجویان معترض نسبت به مصاحبه غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه چمران اهواز در بخش خبری واکنش تندی داشتند و نسبت به این مصاحبه گلایه داشتند.

دانلود

*** رئیس دانشگاه: تعمیر کولرها بماند برای بعد از امتحانات!
خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص مطالبات و اعتراض دانشجویان، خصوصا دانشجویان خوابگاهی به وجود مشکلات رفاهی در خوابگاه حضرت معصومه(س) گفت: متاسفانه شرایط آب و هوایی اهواز نامناسب است و اکنون درجه حرارت به 54 درجه رسیده است.

وی افزود: سیستم سرمایشی خوابگاه فرسوده است و چیلرها جواب گوی این حجم گرما نیستند، برای بهبود این شرایط احتیاج به یک بازسازی اساسی است که برنامه ریزی های آن صورت گرفته است؛ اما تا زمان حضور دانشجویان در خوابگاه  و وجود امتحانات آنها امکان تعمیرات وجود ندارد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: اگر اکنون اقدام به تعمیرات بزنیم همین سیستم اندک سرمایشی هم از دست می رود و با توجه به دمای هوا زندگی برای دانشجویان غیر ممکن می شود، بنابراین مجبوریم تا پایان امتحانات دانشجویان صبر و بعد اقدام به بازسازی کنیم.

خواجه ادامه داد: برنامه ریزی ها برای تعمیرات صورت گرفته است و مجبوریم تا 10 روز آینده که امتحانات پایان می پذیرد تحمل کنیم تا بتوانیم دست به تعمیر بزنیم.

وی تصریح کرد: در برنامه ریزی های انجام شده قرار بر این شده است که سیستم سرمایشی برخی بلوک های خوابگاه را از چیلر به کولر گازی تبدیل کنیم تا بتوانیم این چیلرها را در بلوک های دیگر نصب کنیم تا آنها را پوشش دهیم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: من به دانشجویان حق می دهم و وظیفه ما است که حداقل های رفاهی را برای آنها فراهم کنیم، حتی شب گذشته در جلسه ای در تهران اعتراضات دانشجویان را به صندوق رفاه و دفتر وزارت علوم مطرح کردم؛ اما واقعیت مطلب این است که تا پایان امتحانات دانشجویان هیچ کاری نمی توان انجام داد.

خواجه گفت: در ابتدای ساخت مجتمع خوابگاهی خواهران با وجود دو تا سه هزار دانشجو باید پیش بینی های اولیه برای ساخت مسجد و یا مجتمع فرهنگی رفاهی صورت می گرفت تا شاهد این حجم از مشکلات نبودیم.

وی افزود: متاسفانه تمام پنجره های خوابگاه ها یک جداره هستند و با توجه به شرایط گرما و وجود ریزگردها مشکل اساسی در این زمینه شاهد هستیم، برای بهبود شرایط از حدود شش ماه پیش پنجره های دو جداره سفارش داده ایم و اکنون آماده هستند و بعد از پایان امتحانات این پنجره ها نصب می شوند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: تمام برنامه ریزی های انجام شده است و با توجه به اینکه برخی بلوک های خوابگاه از کولر پنجره ای استفاده می کنند در صورتی که پنجره ها دو جداره شوند دیگر شرایط تغییر می کند و باید از کولرهای دو تکه استفاده کرد که مصرف برق را بالا می برد، که در این صورت باید پست های برق اصلاح شوند.

خواجه در پایان گفت: تمام تدابیر برای بهبود شرایط اتخاد شده است و با پایان یافتن امتحانات تمام بازسازی های انجام می پذیرد.

*** گلایه‌های یک دانشجو از اوضاع وخیم خوابگاه
یکی از دانشجویان معترض در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما گلایه‌های شدیدی نسبت به اوضاع دانشگاه شهید چمران داشت که در ادامه ویدئوی مشاهده می‌کنید.

دانلود

*** سفر معاون رییس صندوق رفاه دانشجویان به اهواز
با دستور ذوالفقار یزدان‌مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، معاون وی برای بررسی موضوع و نظارت و پیگیری اتفاقات اخیر دانشگاه شهید چمران به اهواز سفر می‌کند.

*** واکنش استاندار به اتفاقات دانشگاه شهید چمران
استاندار خوزستان در خصوص اعتراض دانشجویان دختر خوابگاه حضرت معصومه (س) دانشگاه شهید چمران اهواز نسبت به وضعیت سیستم‌های تهویه این خوابگاه، گفت: اگر دانشجویان همکاری لازم را انجام دهند، تمام امکانات استان را برای حل مشکلات آنها بسیج خواهم کرد.

دکتر غلام‌رضا شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا،با بیان این مطلب اظهار کرد: برای حل مشکل گرمای خوابگاه دانشجویان مرکزی را در منطقه برومی اهواز با همکاری شرکت نفت آماده کرده‌ایم که دارای ۱۵۰ اتاق و بسیار شیک، مجهز و استاندارد است و به دانشگاه اعلام کردیم تا در صورت نیاز دانشجویان را به این خوابگاه منتقل کنند.

وی افزود: همچنین حدود ۱۵۰ پنکه خریداری شده و در اختیار دانشجویان قرار گرفته است تا شرایط اندکی بهتر شود. در عین حال نیز به دنبال حل مشکلات دانشجویان هستیم و در این زمینه همه امکانات را به کار خواهیم گرفت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر دانشجویان همکاری لازم را انجام دهند و از اقدامات انجام‌ گرفته برای اسکان آنها در خوابگاه‌های دیگر استقبال کنند، تمام امکانات استان را برای حل مشکلات آنها بسیج خواهم کرد.

شریعتی با بیان این که خوابگاهی نیز در مرکز شهر آماده شده است که حدود ۲۲۰ نفر گنجایش دارد اما تنها حدود دو تا سه نفر از دانشجویان حاضر شدند که در آنجا مستقر شوند، عنوان کرد: اگر دانشجویان این آمادگی را داشته باشند تا در خوابگاه‌های دیگر استقرار پیدا کنند، همه امکانات استان را به کار خواهیم گرفت تا مشکلات دانشجویان دختر خوابگاه حضرت معصومه (س) حل شود.

وی اظهار کرد: طبق صحبت‌هایی که با رییس دانشگاه شهید چمران اهواز انجام گرفته، گفته شد که اعتبار لازم برای خرید چیلر نو و تعمیرات چیلرها فراهم شده است اما مسئولان مربوطه در این زمینه اقدامی انجام نداده‌اند. در این زمینه از رییس دانشگاه دانشگاه خواسته‌ام که اگر واقعا چنین مساله‌ای صحت دارد، به‌طور جدی با کسانی که کوتاهی کرده‌اند، برخورد شود.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: باید بررسی‌هایی انجام شود و با عواملی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، برخورد لازم صورت بگیرد.

*** شعار دانشجویان اهوازی در شب احیا
دانشجویان معترض که از حضور در مراسم شب بیست و یکم ماه ماه مبارک رمضان و احیای شب قدر بازمانده بودند، شعار دادند: «ما که کولر نداریم، احیای ما همینجاست».

دانلود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top