تاریخ انتشار: شنبه 1396/03/27 - 18:09
کد خبر: 238404

دیدار آیت‌الله محسن‌قمی با دانشجویان ایرانی مقیم جمهوری آذربایجان +تصاویر

آیت‌الله محسن قمی معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در جریان سفر به جمهوری آذربایجان با جمعی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور دیدار کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: جوانان باید همواره به فکر کسب علم و تحصیل و ارتقای سطح علمی خود برای خدمت به جامعه اسلامی باشند و نباید در این راستا کوتاهی کنند.

آیت‌الله محسن قمی معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در جریان سفر به جمهوری آذربایجان با جمعی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور دیدار کرد.

آیت‌الله قمی در این دیدار که حجت الاسلام ولمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان نیز حضور داشت، در ابتدای سخنان خود، سالروز شهادت مولای متقیان علی(ع) را تسلیت گفت.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: جوانان باید همواره به فکر کسب علم و تحصیل و ارتقای سطح علمی خود برای خدمت به جامعه اسلامی باشند و نباید در این راستا کوتاهی کنند.

آیت‌الله محسن قمی افزود: برخلاف ادعاهای واهی غربی‌ها، دین مبین اسلام کسب دانش برای هر کس، از هر کس، در هر جای و در هر سن را واجب می‌داند و بر آن تاکید دارد.

وی افزود: اسلام بستری را فراهم کرد برای علم و رشد و توسعه مسلمانان، و غربی‌ها بودند که  در دوره‌های گذشته از دانش متفکران مسلمان بهرمند شدند و بنابراین اسلام را می توان دین علم، فن آوری و پیشرفت خواند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی ثابت کردند که علم و دانش و فن آوری عملا در چه سطح می‌تواند در یک جامعه اسلامی رشد و پیشرفت کند.

آیت‌الله محسن قمی با تاکید بر این که ایران اسلامی بیشترین دستاوردها را در عرصه‌های مختلف علمی و فن آوری از جمله در حوزه پزشکی، هوا و فضا، سلول‌های بنیادی در جهان داشته است  گفت: قدرت علمی و فن آوری کشورمان به جای رسیده که غربی‌ها هم به آن اذعان کردند.

وی بومی کردن علم و فن آوری پیشرفته در ایران را از مهم ترین دستاوردهای کشورمان عنوان کرد و گفت: برای این همه رشد و پیشرفت بیشتر به مکتب اسلام و قرآن مدیون هستیم و اسلام و قرآن بزرگترین افتخار ماست.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری سخنان امام راحل و تاکید آن حضرت بر علم و پیشرفت و کسب تحصیل را خاطر نشان کرد و خطاب به دانشجویان حاضر در این دیدار گفت: نباید در کسب تحصیل و علم و دانش کوتاهی کرد و هیچ عاملی نمی‌تواند مانعی برای درس خواندن باشد.

وی دانشجویان ایرانی در خارج از کشور را سفیران علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: کسب تحصیل و  دانش برای جوانان ایرانی باید در اولویت باشد.

آیت‌الله محسن قمی افزود: غربی‌ها تلاش می‌کنند فرهنگ خود را از طریق رسانه‌های  تحت کنترل آنها به دیگران تحمیل کنند و حاضر نیستند تا مسلمانان به دانش فنی پیشرفته دست یابند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری خوب درس خواندن را  وظیفه اول جوانان عنوان کرد و گفت: جوانان کشورمان باید سعی کنند سازنده تاریخ و شرایط اجتماعی باشند.

زهیر میرزاجانی مسئول انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار درباره فعالیت علمی و فرهنگی این نهاد دانشجویی از جمله برگزاری  کنفرانس‌های علمی، همایش جشن ازدواج دانشجویی در خارج از کشور، مسابقات بین‌المللی جام فوتسال با نام شهدای قره باغ جمهوری آذربایجان، برگزاری گردهمایی حج دانشجویی و اساتید در خارج از کشور، جشن  بین‌المللی دانشجویی با موضوعیت هفته وحدت اسلامی بین دانشجویان کشورهای اسلامی، برگزاری بزرگداشت و صدور بیانیه جهت همدردی با مردم مسلمان و برادر جمهوری آذربایجان  بمناسبت های کشتار فاجعه خونین خوجالی و 20 ژانویه این کشور گزارشی را ارایه کرد. 

وی در بخشی از سخنان خود همچنین درخواتست‌های دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در جمهوری آذربایجان مربوط به  مشکل نظام وظیفه و عدم ارزشیابی مدارک تحصیلی توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش کشورمان را مطرح کرد.

عدم وجود ساختمان مختص برای فعالیت‌های انجمن اسلامی دانشجویان باکو و کمک برای حل این مساله، معرفی  یک رایزن علمی برای منطقه قفقاز با محوریت باکو، اختصاص بودجه سالیانه جهت فعالیت‌های انجمن اسلامی، موافقت با اعزام 8 نفر از اعضای فعال انجمن اسلامی دانشجویان به عتبات عالیات از جمله درخواست‌های مطرح شده از سوی دانشجویان ایرانی در این دیدار بود.

میرزاجانی رزیدنت جراحی دهان، فک و صورت همچنین ضرورت گسترش همکاری دانشگاه‌های ایران و جمهوری آذربایجان را خاطر نشان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود میان دو کشور در شرایطی که دانشگاه‌های کشورهای منطقه و دیگر کشورها ارتباط نزدیک با دانشگاههای جمهوری آذربایجان برقرار کردند، چنین ارتباط با دانشگاه‌های ایران کمتر مشاهده مَی‌شود و باید از ظرفیت‌های موجود در حوزه علمی، فرهنگی و آموزش و پرورش میان دو کشور به نحو احسن بهره‌برداری کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top