تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/04/07 - 09:30
کد خبر: 239344

سازنده «ایربگ» اعلام ورشکستگی کرد

شرکت سازنده ایربگ ژاپنی، تاکاتا، با ده‌ها میلیارد دلار هزینه و بدهی که ناشی از حدود یک دهه فراخوانی محصولات معیوب و شکایات‌ قانونی مرتبط با آن می‌باشد، علام ورشکستگی خود را ثبت کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: شرکت سازنده ایربگ ژاپنی، تاکاتا، با ده‌ها میلیارد دلار هزینه و بدهی که ناشی از حدود یک دهه فراخوانی محصولات معیوب و شکایات‌ قانونی مرتبط با آن می‌باشد، علام ورشکستگی خود را ثبت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر به نقل از رویترز، شرکت تاکاتا ژاپن در میان هیاهوی بزرگترین فراخوانی محصول در صنعت خودروسازی ژاپن و آمریکا درخواست حمایت از ورشکستگی را ثبت کرد و اعلام کرد توافق کرده است در ازای ۱/۶ میلیارد دلار مالکیت خود را به شرکت چینی «کی سیفتی سیستمز» که در آمریکا قرار دارد واگذار کند.

در بزرگترین ورشکستگی تاریخ تولیدکنندگان ژاپنی، تاکاتا با ده‌ها میلیارد دلار هزینه و بدهی که ناشی از حدود یک دهه فراخوانی محصولات معیوب و شکایات‌ قانونی مرتبط با آن می‌باشد روبه‌رو شده است. نقص در سیستم ایربگ‌های این شرکت تا کنون با ۱۶ مرگ و ۱۸۰ آسیب دیده در سراسر جهان مرتبط شده‌ است چراکه این ایربگ‌ها در هنگام تصادف پاره شده و باعث پرتاب قطعات فلزی می‌شوند.

روز یکشنبه شرکت هولدینگ تاکاتا در آمریکا درخواست خود را برای فصل ۱۱ قانون ورشکستگی در شهر دلاور به ثبت رساند. محدوده بدهی‌های این شرکت ۱۰ تا ۵۰ میلیارد دلار می‌باشد. شرکت تاکاتا مادر که در ژاپن قرار دارد در اوایل روز دوشنبه در دادگاه منطقه‌ای توکیو درخواست حمایت از ورشکستگی خود را به ثبت رساند.

اسکات‌ کاودیل، مدیر اجرایی ارشد هولدینگ تاکاتا در استشهادنامه دادگاهی خود گفت که شرکت او با شکایت‌های غیر قابل حل‌وفصلی در ارتباط با فراخوانی محصولاتش روبه‌رو شده است و میلیاردها دلار به خودروسازان بدهکار است. او ادامه داد تاکاتا تا سال ۲۰۱۹ باید حدود ۱۲۵ میلیون دستگاه خودرو را از سراسر جهان فراخوانی کند که بیش از ۶۰ میلیون دستگاه از آنها در ایالات متحده قرار دارد.

طبق تخمین موسسه تحقیقاتی «توکیو شوکو» T کل بدهی‌های تاکاتا ۱/۷ تریلیون‌ ین (۱۵ میلیارد دلار) می‌باشد.

بازار بورس توکیو اعلام کرد در تاریخ ۲۷ جولای سهام تاکاتا را از فهرست سهام خود حذف می‌کند. این سهام از ژانویه ۲۰۱۴ تا کنون ۹۵ درصد سقوط کرده است.

وزیر تجارت ژاپن،  هیروشیگه ‌سکو، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت اعلام ورشکستگی تاکاتا با در نظر گرفتن حجم شدید فراخوانی محصولات این شرکت اجتناب ناپذیر بود.

او در ادامه گفت مقامات در حال بررسی طرحی برای ارائه وام‌های تضمینی به تجارت‌های کوچکی که از ورشکستگی تاکاتا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند می‌باشند.

او همچنین گفت علاقه‌مند است از نزدیک شناوری سرمایه و شرایط سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچکی که با تاکاتا در معامله بوده‌اند را مورد نظارت قرار دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top