تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/04/07 - 11:32
کد خبر: 239356

بزرگترین منبر جهان ساخته می‌شود

ساخت قاب تابلو خاتم مزین به نام حضرت فاطمه زهرا (س) و سه بانوی بزرگ دیگر عالم، حضرت خدیجه کبری، آسیه و مریم انجام می‌پذیرد. همچنین بزرگترین منبر جهان اسلام برای جایگاه پیامبر اسلام (ص) با خاتم ساخته خواهد شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: ساخت قاب تابلو خاتم مزین به نام حضرت فاطمه زهرا (س) و سه بانوی بزرگ دیگر عالم، حضرت خدیجه کبری، آسیه و مریم انجام می‌پذیرد. همچنین بزرگترین منبر جهان اسلام برای جایگاه پیامبر اسلام(ص) با خاتم ساخته خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، هادی چابک - هنرمند پیشکسوت، طراح و ایده پرداز خاتم کاری با اشاره به اینکه آغاز طرح ساخت « قاب تابلو خاتم مزین به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س)» را در زمان زیارت خانه این حضرت در سفر حج نیت کرده است، گفت: هدف من ثبت نام این بزرگواران با یک هنر ایرانی برای سالهای سال و نسل‌های آینده است. در این دنیای مدرن که تکنولوژی و مدرنیته هر روز پیشرفت می‌کند؛ این کار با این وسعت که تا به امروز کمتر انجام شده؛ باقی خواهد ماند و به عنوان یک اثر برای آیندگان خواهد ماند.

این هنرمند شیرازی ادامه داد: دراین پروژه 3 نفر بطور مستقیم یک سال است که بطور مدوام؛  8 تا 10 نفر هم به شکل غیرمستقیم مشغول بکار هستند این امر خود نوعی کارآفرینی و شغل مستمراست، که اگر همراهی و حمایت‌های مسئولین ادامه پیدا کند، به یاری خدا در پروژه های دیگر حتی تعداد شاغلان بیشتر هم خواهد شد.

وی گفت: این قاب با ابعاد 8 متر و 40 سانتی متر در 7 متر، قاب تابلویی وسیع است که در هرضلع قاب نام یکی از بانوان مطهره با منبت ومعرق برجسته نگاشته شده و سپس با گره‌های برجسته خاتم و فیروزه کوبی تزیین و در نهایت روی معرق‌ها تذهیب انجام می‌شود.در این قاب تابلو 50مترمربع خاتم شیراز و اصفهان و 3 مترمربع صدف و ملیله کاری در گوشه‌های اتصال قابها به هم استفاده می‌شود.

به گفته چابک چند سطحی و حجم دار بودن این قاب یکی دیگر از خصوصیات بارز آن است، همچنین در ادامه در نظر داریم به یاری خدا بزرگترین منبر جهان اسلام را برای جایگاه پیامبر اسلام (ص) با خاتم بسازیم که امیدوارم با یاری خدا و رسول الله در آن پروژه نیز موفق باشیم.

هنرمند خاتم کاری کشورمان که آثارش دارای مهر اصالت یونسکو،  نشان ملی و دارای مدرک درجه 2 هنری است، بیان کرد: هزینه این کار کاملاً شخصی بوده و تاکنون نزدیک به 400 میلیون برای بنده هزینه داشته که به یاری خدا و توجه خود این بزرگان با تامین مالی در حدود 5 ماه دیگر کل کار به اتمام می‌رسد و آن زمان به صلاحدید مسئولین سازمان و معاونت صنایع دستی می‌توان آن را در هر مکان و نقطه ای که در نظر داشته باشند نصب کرد.

چابک ضمن تشکر از حمایت‌های معنوی معاونت صنایع دستی کشور و همچنین در اختیار قرار دادن فضای کارگاهی به این پروژه عظیم از سوی معاونت صنایع دستی تصریح کرد: صنایع دستی کشور ما از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است، چه از لحاظ کارآفرینی و اشتغال، چه از نظر صدور مفاهیم فرهنگی و تمدنی و حضور در کشورهای منطقه و جهان، من از همه هنرمندان و صنعتگران می‌خواهم که به این نکات بیشترتوجه داشته و برای تحقق آن بکوشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top