تاریخ انتشار: شنبه 1396/04/17 - 20:36
کد خبر: 240299

کارشکنی دانشگاه یاسوج در برابر دانشجویان عدالتخواه

دبیر و عضو هیأت مؤسس مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه یاسوج گفت: خط قرمز رئیس‌ دانشگاه دیدار با دانشجویان است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر و عضو هیأت مؤسس مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه یاسوج گفت: خط قرمز رئیس‌ دانشگاه دیدار با دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمدحسین صبوری گفت: مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه یاسوج، خرداد 95 پس از یک سال کشمکش و کارشکنی‌ها، مجوز فعالیت گرفت.

به ادعای فارس صبوری افزود: لیکن از آن روز تاکنون، بدون وجهه قانونی، مجوز به برگزاری هیچ یک از برنامه‌های این تشکل ندادند.

وی گفت: یک سالی که گذشت با وجود تمام ناملایمتی‌ها و تبعیض‌ها و کارشکنی‌های بی مورد از سوی مسؤولان دانشگاه، سعی داشتیم تا حتی‌الامکان به صورت مسالمت‌آمیز اگر سوءتفاهمی وجود دارد، آن را برطرف کنیم.

اما به نظر رسید رفتارهای غیرمعقول در قبال جنبش عدالتخواه مغرضانه است، و اساساً بنای اجرای قانون را ندارند.

صبوری تأکید کرد که چندین مرتبه از ریاست دانشگاه درخواست دیدار و صحبت داشتیم، اما نه تنها جناب دکتر رحیمی حاضر به ملاقات با دانشجویان عدالتخواه نشده‌اند، بلکه ایشان در این دو نیمسال تحصیلی گذشته، از حضور در بین دانشجویان امتناع کرده و دیدار با دانشجو را خط قرمز خود می‌داند.!

وی گفت: مدتی ست برای پیگیری این وضعیت، از مراجع قانونی بالاتر اقدام کرده‌ایم و شکایت ما از دانشگاه یاسوج در وزارت علوم و کمیسیون آموزش مجلس در حال پیگیری ست.

صبوری افزود: این تشکل یکسال است مجوز فعالیت از هیأت نظارت دارد، با این وجود ما را از داشتن دفتر و اجرای برنامه که طبق آئین‌نامه قانونی جزو حقوق تمامی تشکل‌های دانشجویی مجوز دار می‌باشد، محروم کرده اند.

وی گفت: اجازه نمی‌دهیم با اعمال سلیقه شخصی، این حق را از دانشجویان عدالتخواه سلب کنند و دیگر بنا نداریم در برابر ظلم‌هایی که در دانشگاه یاسوج می‌شود، صبر کنیم.

صبوری افزود: انشاالله تا وصول نتیجه، روال قانونی را دنبال خواهیم کرد، و مراحل طی شده را به اطلاع دانشجویان و رسانه‌ها می‌رسانیم.

*فعالیت‌های گسترده یکساله با وجود کارشکنی‌ها
صبوری خاطرنشان کرد: با وجود غرض ورزی‌ها از درون دانشگاه یاسوج، مجمع عدالتخواه با توجه به دارا بودن مجوز رسمی و قانونی، در سطح شهر و استان برنامه‌ها و طرح مختلفی را تاکنون به اجرا در آورده و در حال پیگیری و انجام می‌باشد.

وی گفت: برگزاری حلقه‌های مطالعاتی دانشجویی، نمایشگاه فقر و غنا، گفت‌وگوی مکتوب با مردم شهر و روشنگری در حیطه مسائل شهری، پیگیری بخشی از دغدغه‌های استان از طریق رسانه‌ها و حضور مستقیم در نهادها و ادارات، و سخنرانی دانشجویان عدالتخواه در نماز جمعه‌های استان بخشی از برنامه‌های صورت گرفته توسط این تشکل می‌باشد که همگی توسط همین دانشجویان، اما خارج از محیط دانشگاه صورت گرفته است.

وی گفت: دانشجویان عدالتخواه از اکنون، در قالب کمیته‌های مختلف برای سال آینده مشغول برنامه‌ریزی و آمادگی هستند تا جهت رفع محرومیت و تبعیض و شکاف طبقاتی از این استان، به رسالت انقلابی خود عمل کنند.

این مسؤول در تشکل‌های دانشجویی افزود: خواست مغرضان برای کاهش توان عدالتخواهان تاکنون بی‌ثمر مانده و هیچگاه نتیجه نخواهد داد و این مسئله باعث شد تا دانشجویان عدالتخواه بیش از پیش جهت مبارزه و ادامه این مسیر مصمم و استوار شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top