تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/04/20 - 10:10
کد خبر: 240547

افت و خیز دانشگاه پیام‌نور طی روزهای اخیر

از بورسیه دانشجوی افغان تا اعتراض و نامه به رئیس جمهور

از بورسیه دانشجوی افغان تا اعتراض و نامه به رئیس جمهور

اگر نظام آموزشی دانشگاه به صورت غیر حضوری تعریف شود تبعات سنگینی در پی خواهد داشت. نکته اول اینکه درحال حاضر دانشگاه دارای بیش از ۲۵۰ استاد تمام و دانشیار و ۱۳۰۰ استادیار است در صورت غیر حضوری شدن دانشگاه طبق آیین نامه های وزارتی این دانشگاه نخواهد توانست دوره دکتری داشته باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر نظام آموزشی دانشگاه به صورت غیر حضوری تعریف شود تبعات سنگینی در پی خواهد داشت. نکته اول اینکه درحال حاضر دانشگاه دارای بیش از ۲۵۰ استاد تمام و دانشیار و ۱۳۰۰ استادیار است در صورت غیر حضوری شدن دانشگاه طبق آیین نامه های وزارتی این دانشگاه نخواهد توانست دوره دکتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، طی روزهای اخیر اخبار بیشتر حول دانشگاه آزاد و چالش با وزارت علوم بود که منجر به دیده نشدن اتفاقات دانشگاه پیام‌نور شد؛ دانشگاهی که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته استدر گزارش زیر به مهمترین اتفاقات دانشگاه پیام‌نور طی روزهای اخیر می‌پردازیم:

آمادگی دانشگاه پیام نور برای ارائه بورس به نخبه افغان:
روابط عمومی دانشگاه پیام نور، در پی انتشار خبری در رسانه ها مبنی بر اینکه مهدی جعفری دانشجوی نخبه افغان که در دانشگاه پیام نور مدرک کارشناسی خود را اخذ کرده است و نفر اول کنکور مقطع کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی شده است اما به دلیل بضاعت کم مالی قادر به ادامه تحصیل نیست، رستمی ابوسعیدی از آمادگی دانشگاه پیام نور برای پذیرش وی خبر داد.

وی افزود: پیرو تفاهم نامه دانشگاه پیام نور با وزیر تحصیلات عالیه افغانستان مبنی بر تخصیص بورسیه به دانشجویان افغان، دانشگاه پیام نور آمادگی پذیرش این دانشجوی نخبه را دارد.

برنامه وزارت علوم برای دانشگاه های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی:
مجتبی‌ شریعتی‌نیاسر(معاون آموزشی وزارت علوم )  در جمع مسئولان دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین گفت: امروز ۱۴۰ دانشگاه دولتی، ۳۵۳ مؤسسه غیرانتفاعی و بیش از صدها دانشگاه در حوزه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی در سطح کشور وجود دارد که برای کیفی سازی آنها برنامه داریم. وی تصریح کرد: برای تدوین آمایش آموزش عالی نزدیک به ۱.۵ سال کار مطالعه و تحقیق صورت گرفت که به تصویب رسید که اقدامی جدی و تحول‌گرا است و به‌تدریج اجرایی می‌شود.

اساسنامه دانشگاه پیام نور به زودی تغییر می کند
مجتبی شریعتی نیاسر گفت: تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور در جهت ارتقا این دانشگاه و تقویت ماموریت آن است. وی افزود: امیدواریم با تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور زمینه رشد این دانشگاه بیشتر فراهم شود

تجمع دوباره اساتید پیام نور در اعتراض به تغییر اساسنامه دانشگاه:
اعضای هیات علمی معترض ابتدا در مسجد و سپس به طرف حوزه‌ ریاست دانشگاه راهپیمایی کرده و از «علی اصغر رستمی ابوسعیدی» رئیس دانشگاه پیام نور خواستند تا پیام اعتراض آنها را به گوش دست ‌اندرکاران در وزارت علوم برساند. در چند روز گذشته مباحثی مبنی بر طرح وزارت علوم برای تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور منتشر شده که باعث ایجاد نگرانی‌ها و اعتراض‌هایی در میان کارکنان و دانشجویان این دانشگاه شده است.

وزارت علوم تاکنون در چند مرحله به دنبال تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور بوده است و طی هر مرحله با توجه به عدم موضوعیت و عدم طرح در ارکان دانشگاه از دستور خارج شده است.

تحصیلات ‌تکمیلی از دانشگاه پیام‌نور حذف نمی‌شود:
مجتبی شریعتی نیاسر گفت: در اساسنامه دانشگاه پیام نور در خصوص فعالیت این دانشگاه در حوزه تحصیلات تکمیلی تسریع شده است و ما اصلا صحبتی درخصوص حذف این مقاطع از دانشگاه نکرده ایم.

وی افزود: منعی برای ورود دانشگاه پیام نور به آموزش مقاطع تحصیلات تکمیلی وجود ندارد و در این رابطه دانشگاه باید زیرساخت لازم را فراهم کند. هدف از اصلاح اساسنامه دانشگاه پیام نور به روز شدن این اساسنامه است.

نتیجه تصویری برای مجتبی شریعتی نیاسر

گرجستان نخستین اولویت دانشگاه پیام نور برای تاسیس واحد دانشگاهی:
علی اصغر رستمی ابوسعیدی(رئیس دانشگاه پیام نور) با عنوان اینکه کشورگرجستان نخستین اولویت ما برای تاسیس دفتر نمایندگی و یا واحد دانشگاهی جدید است، گفت: دانشگاه پیام نور طبق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی به عنوان هاب بین المللی انتخاب شد و این مصوبه به دانشگاه فرصت می دهد که در هر جای دنیا دفتر نمایندگی داشته باشد.

نامه روسای دانشکده های دانشگاه پیام نور به رئیس جمهور:
روسای پژوهشکده آموزش از دور، مرکز مطالعات حقوقی، مرکز مطالعات مدیریت، مرکز آموزش زبان فارسی و دانشکده های علوم تربیتی، ادبیات و زبانهای خارجی، علوم پایه، الهیات، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، مهندسی، کشاورزی و هنر دانشگاه پیام نور در نامه ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور خواستار توقف طرح تغییر اساسنامه این دانشگاه شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: «اگر نظام آموزشی دانشگاه به صورت غیر حضوری تعریف شود تبعات سنگینی در پی خواهد داشت. نکته اول اینکه درحال حاضر دانشگاه دارای بیش از ۲۵۰ استاد تمام و دانشیار و ۱۳۰۰ استادیار است در صورت غیر حضوری شدن دانشگاه طبق آیین نامه های وزارتی این دانشگاه نخواهد توانست دوره دکتری داشته باشد.

با توجه به اینکه این دانشگاه بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است که با بیش از ۷۰۰ هزار دانشجو در ۵۰۰ مرکز و واحد در داخل و بیش از ۶ هزار دانشجو در ۶۴ نمایندگی خارج از کشور فعالیت می کند، انتظار می رود به دور از حواشی ایجاد شده به رسالت اصلی خود که تربیت نیروی آینده کشور است، بپردازد.

در همین راستا شفاف سازی فعالیت های دانشگاهی اعم از آزاد و پیام نور، فارغ از هرگونه تصمیم گیری قانونی، می‌تواند دانشجویان و اساتید را جهت همراهی با این تحولات همراهی نماید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/04/21 - 07:08

دانشجویان افغانستانی از نظر هوشی و فعالیت علمی به وضوح از اکثر دانشجویان ایرانی بالاترند و با توجه به کاهش ورودی دانشگاهها باید نسبت به جذب این دانشجویان مستعد اقدام نمود.
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top