تاریخ انتشار: شنبه 1396/05/07 - 16:42
کد خبر: 242122

ادبیات «قاضی‌زاده هاشمی» همچنان تند و حاشیه‌ساز؛

پاتولوژیست‌ها چه می‌خواستند، آقای «وزیر» چه گفت!

خانواده پزشکی کشور در چنین اتفاقاتی انتظار دارند اظهارات و تصمیمات مسئولان رده بالای وزارتخانه و علی‌الخصوص شخص وزیر، تسکین‌دهنده دردهای آنها باشد و وقتی برخلاف انتظار، وزیر با صفاتی همچون «گردن کلفتی» و «باج خواهی» آنها را خطاب می‌کند، امیدی برای حل مشکلاتشان نمی‌یابند.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر بهداشت با اشاره به اختلاف بین رشته‌ای در وزارت بهداشت گفت: بعضی با گردن کلفتی می‌خواهند روی حرف خود بایستند و بعضا رشته‌های مختلف که با یکدیگر اختلافی دارند، جلوی مجلس تجمع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، امروز شنبه(7 مرداد) در نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به اختلافات بین رشته‌های علوم پزشکی اظهار کرد:‌ این اختلافات سی سال است وجود دارد و مزمن شده و برخی افرد با «گردن کلفتی» می‌خواهند روی حرف خود بمانند و رشته‌های مختلف در خیابان تجمع می‌کنند که این موضوعات باید برچیده شود چرا که عده‌ای فرهیخته حسابشان با دیگران متفاوت است و نمی‌توان با «باج خواهی» کارها را پیش برد.

* ادبیات هاشمی همچنان تند و حاشیه‌ساز!
استفاده وزیر بهداشت از دو صفت «گردن کلفتی» و «باج خواهی» درباره دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و متخصصین رشته‌های علوم پزشکی که در ماه‌های اخیر با تجمع و یا استعفا و غیره اعتراض‌های خود را نسبت به سیاست‌های جدید وزارت بهداشت نشان داده‌اند، چندان صفات درخور و منصفانه‌ای نیست. هرچند قاضی‌زاده هاشمی با بکار بردن عبارت «عده‌ای فرهیخته حسابشان با دیگران متفاوت است»، سعی داشت از حاشیه‌سازی‌های احتمالی رسانه‌ها و خانواده علوم پزشکی کشور بگریزد، اما به نظر می‌رسد مواجهه اینچنینی وزیر بهداشت با چندین تجمع اعتراض‌آمیز، نه‌تنها کمکی به حل مشکلات نکند بلکه اندک امید دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به پیگیری مطالبتشان را نیز از بین ببرد.

لازم به ذکر است، در ماه‌های اخیر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی چندین بار از واژه‌های نامتعارف استفاده کرده و مورد انتقاد گسترده رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفته بود.

* مخاطب اصلی وزیر چه کسانی بودند؟
ممکن است برای برخی این سوال پیش بیاید که وزیر بهداشت چه کسانی را مخاطب خود قرار داده است و منظورش از اختلافات بین رشته‌های علوم پزشکی چیست. بی‌شک اگر کمی اهل خبرهای حوزه پزشکی باشید، متوجه خواهید شد که مخاطب اصلی قاضی‌زاده هاشمی دانشجویان و متخصصین رشته پاتولوژی است که در ماه‌های اخیر چندین تجمع را برگزار کرده‌اند نسبت به سیاست‌های جدید وزارت بهداشت موضع‌گیری کرذند.

بی‌شک دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و در کل خانواده پزشکی کشور در اینچنین اتفاقاتی انتظار دارند اظهارات و تصمیمات مسئولان رده بالای وزارتخانه و علی الخصوص شخص وزیر بهداشت، تسکین‌دهنده دردهای آنها باشد و وقتی برخلاف انتظار، وزیر با صفاتی همچون «گردن کلفتی» و «باج خواهی» آنها را خطاب می‌کند، امیدی برای حل مشکلاتشان نمی‌یابند.

* حرف حساب پاتولوژیست‌ها چیست؟
ماجرای اعتراض دانشجویان پاتولوژیست از آنجا آغاز شد که وزارت بهداشت با صدور مجوز تأسیس و مدیریت آزمایشگاه‌های بالینی توسط متخصصین(ph.d) رشته‌های علوم پایه موافقت کرد و با صدور این مجوز، این متخصصین قادر خواهند بود در کنار متخصصین پاتولوژیست به این موضوع وارد شوند. صدور این مجوز با اعتراضات و واکنش‌هایی از سوی پاتولوژیست‌های کشور همراه شد. در این میان، پاتولوژیست‌ها با مکاتبات اداری تلاش کردند تا وزارت بهداشت را متقاعد کنند تا این تصمیم خود را که بر اساس آن از این پس فارغ‌التحصیلان علوم پایه نیز قادر به اخذ مجوز احداث آزمایشگاه می‌شوند، لغو کند. از آن سوی اما فارغ‌التحصیلان و دانشجویان علوم آزمایشگاهی که رشته‌های تحصیلی آنها ذیل علوم پایه تعریف می‌شود، تصمیم وزارت بهداشت را اجرای قانون معطل مانده سال‌های گذشته می‌دانند. در همین رابطه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته پاتولوژی در ماه‌های اخیر تجمعاتی را در اعتراض به تصمیم وزارت بهداشت برگزار کردند و مطالبات خود را پیگیری کردند.

در اولین واکنش به اعتراضات پاتولوژیست‌ها، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، سیاست جدید این وزارتخانه درباره مجوز تأسیس و مدیریت آزمایشگاه‌های بالینی توسط متخصصین(ph.d) رشته‌های علوم پایه را نتیجه نظرسنجی از افراد صاحبنظر حوزه پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی دانست.

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معترض و موافق طرح جدید وزارت بهداشت در مقابل مجلس

* سخت‌ترین برخورد با دانشجو در اولین گام!
اعتراضات پاتولوژیست‌ها که از اوایل خردادماه آغاز شده بود آنقدر ادامه‌دار شد و حواشی آن به قدری زیاد شد تا نهایاتا در اوایل تیرماه برای برخی از دانشجویان معترض رشته پاتولوژی حکم انضباطی صادر شد. این دانشجویان که از دانشگاه‌های تهران و تبریز بودند، به اتهام «ایجاد وقفه در برنامه‌های دانشگاه» به مدت دو نیم سال(با احتساب سنوات) از تحصیل منع شدند. نوع محرومیت این دانشجویان نشان می‌داد، وزارت بهداشت در گام اول سخت‌ترین مجازاتی که در حوزه صلاحیت شورای انضباطی یک دانشگاه است را برای این دانشجویان اعمال کرده است.

در اقدامی دیگر قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از منع برخی از دستیاران برای شرکت در آزمون ارتقا خبر داد و در اولین اقدام پس از این اظهارات، دانشگاه علوم پزشکی تبریز علاوه بر احضار رزیدنت‌های پاتولوژی به کمیته انضباطی، اجازه شرکت در امتحان ارتقا را از آنان سلب کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top