تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/09 - 11:09
کد خبر: 242274

از سخنرانی کارگردان «ماجرای نیمروز» تا تبلیغ یک خیریه‌ی دانشجویی؛

دومین روز نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا +عکس

دومین روز نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا +عکس

دومین روز از همایش دین، فرهنگ و فناوری به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در شهر میلان ایتالیا برگزار شد. خادم‌الحسینی، حبیب‌پور، میرشاه‌ولد، عموزیدی، صفات و محمدحسین مهدویان، از سخنرانان مهم دومین روز از این نشست دانشجویی بودند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دومین روز از همایش دین، فرهنگ و فناوری به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در شهر میلان ایتالیا برگزار شد.

روز دوم از این همایش با سخنرانی خادم‌الحسینی رئیس پژوهشگاه فضای مجازی و از اعضای سابق این اتحادیه دانشجویی، توسط تماس تصویری آغاز شد.

موضوع سخنرانی وی جامعه شناسی فناوری بود که در آن به ارتباط بین علم و جامعه و همچنین تولیدات داخلی پرداخته شد.

از جمله برنامه‌های اصلی روز دوم این همایش دانشجویی، ایجاد فرصت برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فعالیت‌های کمیته‌های علمی اتحادیه بود.

در ادامه مهدی حبیب‌پور به عنوان نماینده کمیته مدیریت و صنایع اتحادیه و دانشجوی دکترا در مورد اقتصاد و کارآفرینی اجتماعی سخنرانی کرد.

وی گفت: عبارت آتش به اختیار در کاری که فرهنگی، پایدار و مؤثر است در تعاریف اقتصادی به  مدل‌های اقتصادی می‌رسد که این در کنار کار ارزشی نیاز به نوآوری دارد که مصداقش را در کارافرینان اجتماعی Social entrepreneurs و شرکت‌های اجتماعی  social interprize می‌بینیم.

در ادامه، خانم  میرشاه ولد، دانشجوی ایرانی مقطع دکتری دانشگاه تورین به ارائه موضوع پایان‌نامه تحصیلی خود در خصوص وضعیت شیعیان در ایتالیا پرداخت. وی با اشاره به تعداد مسلمانان ساکن در این کشور و همچنین تقسیم‌بندی آنها بر حسب مذهب تسنن و تشیع، به بیان مواردی از فعالیت‌های مرتبط با این مراکز پرداخت.

حقوق مالکیت فکری از دیگر موضوعاتی بود که توسط سخنران دیگر این مراسم، آقای عموزیدی مطرح شد و در آن به مراحل ثبت اختراعات دانشجویی و همچنین حقوق‌های مرتبط با آنها پرداخته شد تا کمکی برای دانشجویانی باشد که ممکن است در مراحل زندگی خود با این مسائل حقوقی برخورد کنند.

از دیگر سخنرانان این همایش، آقای صفات، مسئول کمیته علوم پزشکی و سلامت این اتحادیه دانشجویی بود که نتایج تحقیقات خود را در حوزه پزشکی و سلامت در اختیار مهمانان قرار داد. وی علاوه بر اطلاعات عمومی در حوزه پزشکی، به موارد مرتبط با سلامت بانوان و همچنین سرطان‌های رایج در زنان نیز اشاره کرد.

صفات همچنین در انتها به معرفی موسسه خیریه‌ای با عنوان خیریه ریحانه پرداخت و ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های این موسسه، از علاقمندان برای همکاری کرد.

معرفی کمپین اهدای خون و عاشورا حول محور حماسه حسینی به منظور معرفی آرمان‌ها و فرهنگ حقیقی حسینی، از دیگر برنامه‌های روز آخر این همایش دو روزه بود.

گفتنی است در پایان، فیلم ماجرای نیمروز در میان میهمانان به نمایش در آمد و با حضور کارگردان آن، مورد نقد و بررسی و پرسش‌های دانشجویان حاضر در این نشست قرار گرفت. نقد و بررسی این اثر از طریق تماس تصویری با محمدحسین مهدویان، کارگردان این اثر هنری، برگزار شد.

سایر تصاویر مربوط به این نشست را در ادامه می‌بینید:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top