تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/09 - 17:04
کد خبر: 242295

«تادا» تاسیس نشده حاشیه ساز شد

«تادا» تاسیس نشده حاشیه ساز شد

عباس شیراوژن قائم مقام معاونت فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگویی اعلام کرد: با توجه به انتشار خبری در سایت وزارت علوم در مورد کسب مجوز فعالیت یک اتحادیه جدید دانشجویی، به اطلاع می‌رساند جلسه اخیر هیئت نظارت مرکزی مشترک بدون دستیابی به هرگونه مصوبه و رای گیری پایان پذیرفته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزارت علوم در حالی در پایگاه اطلاع رسانی خود با انتشار خبری اعلام از کسب مجوز یک اتحادیه دانشجویی تحت عنوان اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویان ایران(تادا) نموده است که برخی خبرها حاکی از عدم تصویب صدور مجوز این اتحادیه دانشجویی در جلسه هیأت مرکزی مشترک نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان دارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وزارت علوم در پایگاه خبری خود اعلام کرده است: در این جلسه که امروز دوشنبه نهم مردادماه در محل وزارت علوم برگزار شد، موضوع تقاضای تعدادی از تشکل‌های اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت مبنی بر تشکیل «اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویان ایران (تادا)» مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و بررسی گزارشات و ابعاد موضوع و طرح نظرات اعضا، تقاضای تشکیل «اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویان ایران (تادا)» با رأی اکثریت اعضا مورد تصویب قرار گرفت.

این در حالیست که عباس شیراوژن قائم مقام معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ضمن تکذیب خبر منتشره به بیان جزئیاتی از جلسه هیات نظارت مرکزی مشترک پرداخت.

عباس شیراوژن قائم مقام معاونت فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگویی اعلام کرد: با توجه به انتشار خبری در سایت وزارت علوم در مورد کسب مجوز فعالیت یک اتحادیه جدید دانشجویی، به اطلاع می‌رساند جلسه اخیر هیئت نظارت مرکزی مشترک بدون دستیابی به هرگونه مصوبه و رای گیری پایان پذیرفته است.

وی افزود: لذا خبر منتشر شده در خصوص اخذ مجوز تشکیل اتحادیه جدید قویاً تکذیب می گردد.

گفتنی است دفاتر متقاضی تشکیل این اتحادیه دانشجویی با صدور بیانیه‌های متعددی مدتهاست به دنبال تاسیس یک اتحادیه بودند. نماینده این تشکل‌ها در دیدار 16 آذر دانشجویان با رئیس جمهور نیز این درخواست را مطرح کرده بود.

این تشکل‌ها همچنین در بیانیه‌ای درباره وضعیت فضای آموزش عالی در روزهای اخیر، مجددا درخواست خود برای تشکیل اتحادیه دانشجویی را مطرح کرده بودند.

گفتنی است که تاکنون تشکل‌های اسلامی دانشجویی با نام‌های اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان(دفتر تحکیم وحدت)، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی و جنبش عدالتخواه دانشجویی مجوز فعالیت به صورت اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویی را داشتند که با توجه به حاشیه های صورت گرفته شده هنوز تکلیف اتحادیه جدید مشخص نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رضا
1396/05/09 - 23:12

سرانجام دولت کار خودش را کرد/ تشکل های انقلابی بازهم تحت فشار
حسین
1396/05/09 - 23:13

تشکل های این اتحادیه در توهین هتک حرمت به مقدسات هیچ کوتاهی نکردن واقعا عجیب هست به آنها مجوز داده شده
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top