تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/05/11 - 11:13
کد خبر: 242414

حل مشکل نمازخانه دانشگاه‌ها در آلمان

دانشگاه ها و وزارت علوم در آلمان طی تصمیمی مشترک برای حل مشکل نمازخانه مسلمانان در دانشگاههای آلمان تصمیم گرفتند که فضایی در اختیار آنها قرار دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، در گزارشی که رایزنی فرهنگی کشورمان در آلمان در اختیار ما قرار داده آمده است: در برخی از دانشگاه های آلمان فضایی به نام «اتاق سکوت» در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. کارایی این اتاق از قبل تنها برای استراحت کوتاه و فضایی برای آرامش یافتن بوده است. در دو سال گذشته با توجه به افزایش دانشجویان مسلمان به ویژه در برخی از ایالات مانند نوردراین وستفالن و نیدرزاکسن، دانشجویان به دلیل کمبود فضای مناسب و عدم دسترسی به مساجد در محیط دانشگاهی از این اتاق ها به عنوان نمازخانه استفاده نمودند.

در برخی از موارد دانشجویان مسلمان حتی تغییراتی نیز در این مکان ها به وجود آوردند. به طور مثال برای جدا کردن فضای عبادت پرده ای کوچک در آن فضاها نصب کردند. این اقدامات با واکنش برخی از مسئولین و سایر دانشجویان روبرو شد. پس از آن با بالا گرفتن بحث میان این افراد، دانشگاه ها اقدام به بستن این اتاق ها کردند و موجب اعتراض دانشجویان مسلمان گردید.

مسئولین دانشگاه ها با اقدامی تقریبا مشابه در چند مرکز آموزشی اعلام کردند که ما باید به بی طرفی در برخورد با ادیان پایبند باشیم و غیر از مسلمانان، دانشجویان از سایر ادیان در دانشگاه ها حضور دارند. بنابراین با در اختیار قرار دادن این محیط ها به عده ای خاص برای انجام اموری مثل خواندن نماز، از این رفتار دوری جسته ایم. اگرچه این موضع چندان مورد قبول دانشجویان مسلمان نبود، اما به طور کامل نیز مشکلات را حل نکرد.

اخیرا مسئولین دانشگاهی در ایالت نیدرزاکسن (از دانشگاه گوتینگن، هانوفر، اولدنبورگ و لونه برگ) با بیانه ای مشترک تصمیم گرفتند که اتاق های سکوت مانند قبل، البته با اختیار دانشگاه ها مبنی بر اینکه هیچ الزامی در آن نباشد، دایر گردند و هیچ استفاده ای به عنوان فضای عبادتگاهی یا نمازخانه ای از آن نشود. در ایالت فوق، این مکان ها با حمایت جوامع مسیحی و یهودی تأسیس می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top