تاریخ انتشار: شنبه 1396/05/14 - 10:27
کد خبر: 242591

آغاز فعالیت «کتابخانه سیار» در روستاها

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به جزئیات فعالیت‌های مختلف کانون برای دانش آموزان، از اجرای طرح «کانون مدرسه» و ایجاد مراکز «فراگیر» ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کشور خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، با اشاره به فعالیت‌های این کانون برای مناطق محروم، اظهار داشت: کانون سعی می‌کند برای مراکز روستایی و عشایری برنامه‌های فرهنگی در نظر گیرد که یکی از آنها ایجاد کتابخانه‌های سیار است.

وی ادامه داد: در حال توسعه کمی کتابخانه‌های سیار هستیم؛ به این صورت که کتابدار همراه خودرویی مجهز به کتاب‌های مناسب کودکان به روستا رفته و کتاب‌ها را امانت می‌دهد؛ ضمن اینکه در روستاها برای کودکان و نوجوانان قصه گفته شده و فیلم نمایش داده می‌شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افزود: با توجه به اینکه در روستاها امکانات فرهنگی زیادی وجود ندارد، کتابخانه‌های سیار کانون بسیار جذابیت دارد و در حال حاضر 170 خودرو کتابخانه سیار وجود دارد که هر کدام به طور متوسط 20 روستا را پوشش می‌دهد.

حاجیان‌زاده با اشاره به روند فعالیت کتابخانه‌های سیار در روستاها، یادآور شد: این کتابخانه‌ها در روز به دو روستا می‌روند و در هر روستا، 3 تا 4 ساعت مستقر می‌شوند. به هر دانش‌آموز دو کتاب به صورت امانی داده شده و پس از گذشت 15 روز، کتاب‌ها عودت داده می‌شود و دانش‌آموز کتاب جدیدی را دریافت می‌کند؛ ضمن اینکه فعالیت‌های فرهنگی مانند قصه‌گویی، بازی‌های گروهی و نمایش فیلم و تئاتر نیر اجرا می‌شود.

وی در خصوص «مهمترین برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال تحصیلی جدید»، تصریح کرد: طرح «کانون مدرسه» اجرا می‌شود که در این طرح، هر مرکز کانون با 4 مدرسه ابتدایی ارتباط برقرار می‌کند و دانش‌آموزان در ساعات درسی به کانون مراجعه می‌کنند و برنامه‌های متنوع در آن اجرا می‌شود؛ ضمن اینکه مربیان کانون نیز با توجه به برنامه‌ریزی به 4 مدرسه می‌روند و برنامه‌های جذابی در آن اجرا می‌کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: دانش‌آموزان با «نیازهای ویژه» نیز مورد توجه کانون قرار گرفته‌اند و مراکزی با عنوان «مراکز فراگیر» ایجاد کرده‌ایم که در حال حاضر 40 مرکز در سراسر کشور ایجاد شده است و در برنامه پنج ساله، همه 1012 مرکز کانون به مراکز فراگیر تجهیز می‌شوند.

حاجیان‌زاده با اشاره به برنامه‌های دیگر کانون، خاطرنشان کرد: طرح دیگری که در حال توسعه آن هستیم، سینماهای کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان است که این طرح سال گذشته با 30 سینما شروع شد و در حال حاضر به 70 سالن رسیده است. این تعداد تا پایان سال جاری به 100 سالن خواهد رسید و در این سالن‌ها، فیلم‌های کودکان برای آنها و خانواده‌شان به نمایش گذاشته می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top