تاریخ انتشار: جمعه 1396/06/17 - 14:08
کد خبر: 244948

ماه پایانی تعطیلات و پوست‌اندازی دانشگاه‌ها

دانشگاه‌ها در شهریورماه با تغییر مسئولان و انتصاب‌های جدید به نوعی پوست‌اندازی کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، دانشگاهیان و دانشجویان هر ساله در شهریورماه برای آغاز سال تحصیلی آماده می‌شوند و امسال با توجه به آغاز به کار دولت جدید بحث انتصاب مسئولان جدید نیز در دانشگاه‌ها مطرح شده است.

* مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور شد

بنا به پیشنهاد سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و با حکم سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجتبی زارعی به ریاست سازمان بسیج اساتید کشور منصوب شد.

آئین معارفه وی فردا صبح در دانشکده علوم دانشگاه تهران با حضور دانشگاهیان برگزار می‌شود.
مجتبی زارعی، عضو هیأت علمی اندیشه سیاسی گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس است.

وی30 ماه حضور داوطلبانه بسیجی در سال های دفاع مقدس داشته و با عضویت در لشکرهای ویژه 25 کربلا ، لشکر 6 ویژه کماندوهی پاسداران و سپاه یازدهم کردستان در عملیات های کربلای 4و کربلای 5 و عملیات های پارتیزانی شمال عراق و والفجر 10 حضور داشت.

تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس و دکتری زارعی در رشته‌های علوم سیاسی و اندیشه سیاسی است.

وی مقطع دکتری خود را در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رساله دکتری خود را با راهنمایی استاد غلامرضا اعوانی با عنوان «علم سیاست دینی و تجدد متعالیه» به پایان رسانید.
فعالیت های علمی و پژوهشی و بیش از 10 عنوان از مقالات مجتبی زارعی عمدتا در حوزه فلسفه سیاسی اسلام و روش شناسی سیاسی فطرت و آثار سیاسی - اجتماعی فطرت متمرکز است.

«بنیادهای نظریه تجدّد اوٓل و تجدّد ثانی»، «پهلویسم یا شبه مدرنیسم در ایران» ، «تبارشناسی و عملکرد سازمان برنامه و بودجه در ایران عصر پهلوی اول و دوم به روایت اسناد وزارت دربار »، «از خوارج کلاسیک تا تکفیر معاصر» « نهضت ملی هسته‌ای در ایران »، « آمریکا تمام می شود » از جمله آثار او است.
زارعی صاحب امتیاز و مدیر مسوول مجله علمی تخصصی مدرسه اسلامی علوم سیاسی و عضو موسس انجمن اسلامی علوم سیاسی و روابط بین الملل ایران است.
همچنین رییس دفتر سیاسی نهاد مرکزی نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ، معاون سیاسی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ریاست مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری و ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی از جمله سوابق اجرایی زارعی در مجامع علمی ، فرهنگی و سیاسی است.

* خداحافظی عباسپور از واحد علوم و تحقیقات

به منظور هم افزایی مدیریتی و طبق سابقه مدیریت‌های قبلی در دانشگاه آزاد از زحمات علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تقدیر و تشکر شد و فرهاد رهبر رئیس دانشگاه همزمان مسئولیت واحد علوم و تحقیقات را بر عهده خواهد داشت.

* ولایتی سوالات خبرنگاران را پاسخ داد

نشست خبری رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد صبح امروز با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در سازمان امور رسانه‌ها، چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد برگزار شد.

این نشست با یک ساعت تأخیر آغاز شد که رئیس سازمان امور رسانه‌ها، چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد در ابتدای نشست بابت تأخیر از خبرنگاران عذرخواهی کرد.

در ابتدای برگزاری نشست میکروفن رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد با مشکل مواجه شد که مدت زمان کوتاه برای تعویض میکروفن صرف شد.

تأکید علی‌اکبر ولایتی بر رعایت عدالت بین خبرنگاران رسانه‌ها از نکات مهم این نشست بود که ولایتی تأکید داشت تا بیشتر از خبرنگاران رسانه‌های دانشگاه آزاد برای پرسیدن سؤالات دعوت نشود و تمام خبرنگاران مورد توجه باشند که رئیس سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اعلام کرد دعوت از خبرنگاران برای پرسیدن سؤالات بر اساس نوبت است و عدالت رعایت می‌شود.

یکی از خبرنگاران پیش از پرسیدن سؤال خود اعتراضی را مبنی بر بیکاری فارغ‌التحصیلان مطرح کرد که ولایتی در این باره اظهار داشت: اعتراض شما به جاست و این مسأله به فارغ‌التحصیلان تمام دانشگاه‌ها مربوط می‌شود و فقط دانشگاه آزاد در این زمینه مطرح نیست. 

وی گفت: زمانی از هر 10 نفر داوطلب یک نفر به آموزش عالی وارد می‌شد ولی حالا تعداد صندلی‌ها بیشتر است و برخی فارغ‌التحصیلان بدون شغل می‌مانند که سعی داریم با جایگزین کردن رشته‌های کاربردی به جای رشته‌هایی که کمتر مورد اقبال قرار می‌گیرند این مشکل را برطرف کنیم.

ولایتی پس از اینکه به سؤال تمام خبرنگاران پاسخ داد از مراکز رسانه‌ای دانشگاه آزاد بازدید کرد و در حاشیه بازدید وی مهد قرآن دانشگاه آزاد را افتتاح کرد که برای افتتاح آن چند نفر از کودکان شعرها و آیاتی از قرآن را قرائت کردند.

همچنین مرکز بسیج رسانه‌های دانشگاه آزاد، مرکز آموزش‌های آزاد خبرگزاری آنا، آژانس فضای مجازی خبرگزاری آنا، نخستین شماره ماهنامه جهان دانش نیز افتتاح شد. مهد قرآن دانشگاه آزاد به نام رضوانه دختر شهید باغبانی از مستندسازان شهدای مدافع حرم افتتاح شد. 

ولایتی در پایان در نشستی با حضور خبرنگاران رسانه‌های دانشگاه آزاد حاضر شد.

* دبیر ستاد «توسعه فناوری حوزه انرژی» منصوب شد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با ادغام سه ستاد «توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ»، «بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست» و «توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر»، در حکمی دبیر ستاد تازه تاسیس «توسعه فناوری حوزه انرژی» را منصوب کرد.

براین اساس ستاری در حکمی سیروس وطنخواه مقدم را به عنوان «دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی» منصوب کرد.

* تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه هنری و سازمان بسیج دانشجویی منعقد شد

امیر وجدانی‌نیا معاون فرهنگی هنری اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی گفت: مسؤولان حوزه هنری و سازمان بسیج دانشجویی تفاهم‌نامه‌ای در راستای اعتلای هنر انقلاب منعقد کردند، در این تفاهم نامه که به امضای رئیس سازمان بسیج دانشجویی و ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی رسیده است موضوع اصلی حمایت از هنرمندان جوان انقلابی برای اعتلای هنر انقلابی است و در این راستا مقرر شده تا دو سازمان از تمام امکانات و ظرفیت‌های همدیگر در سراسر کشور در راستای این هدف مقدس استفاده کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top