تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/07/02 - 11:47
کد خبر: 246256

تفاهم‌نامه‌ای که نفعش به دانشجویان می‌رسد؛

چگونه با ۱۰۰ هزار تومان برای زیارت اربعین «مجوز خروج» بگیریم؟

در این گزارش قصد داریم تسهیلاتی که پیرامون «صدور مجوز خروج از کشور برای دانشگاهیان» ایجاد شده است را شرح دهیم تا دانشجویان با خیالی آسوده پیگیر امور خود شوند. همچنین در این گزارش جدولی تحت عنوان «اطلاعاتی درباره سفر اربعین 96» ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حدود 40 روز دیگر موسم اربعین فرا می‌رسد و باز هم جوانان ایرانی و علی‌الخصوص دانشجویان، به عنوان شاخص‌ترین چهره‌های این کنگره عظیم، با حضور پرشور خود در کشور عراق، مسیر نجف تا کربلا با پای پیاده طی خواهند کرد. حضور دانشجویان در مراسم اربعین همواره با خاطراتی شیرین همراه بوده است، به طوری که آنها هر ساله برای حضور مجدد در این مراسم بزرگ لحظه‌شماری می‌کنند و البته دغدغه‌های بسیاری همچون وضعیت نظام وظیفه، عدم صدور مجوز خروج و غیره آنها را آزرده‌خاطر می‌کند، اما دانشجویان خوب می‌دانند که مزایای این سفر معنوی آنقدر زیاد است که دوندگی برای رفع و رجوع مشکلات پیش روی آن هم ارزش و هم اجر دارد.

در این گزارش قصد داریم تسهیلاتی که پیرامون صدور مجوز خروج از کشور برای دانشگاهیان ایجاد شده است را شرح دهیم تا دانشجویان با خیالی آسوده پیگیر امور خود شوند.

در جدول زیر اطلاعاتی درباره سفر اربعین 96 ارائه شده است:

|برای مشاهده اندازه اصلی تصویر روی آن کلیک کنید|

* تفاهم‌نامه‌ای که نفعش به دانشجویان می‌رسد
با توجه به اینکه اکثر دانشجویانی که قصد اعزام به مراسم اربعین حسینی را دارند جزو دانشجویان مشمولی هستند که در حال حاضر از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، لازم است برای تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز خروج از کشور این دسته از دانشجویان تدبیری اندیشیده شود. مشکلات موجود برای دریافت مجوز خروج از کشور دانشجویان مشمول موجب شد تفاهم‌نامه‌ای توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با نظام وظیفه امضا شود که این تفاهم‌نامه امسال اجرایی خواهد شد.

* 100 هزار تومان بدهید، مجوز بگیرید!
طبق قانون لازم سازمان نظام وظیفه، هر دانشجو ملزم است جهت خروج از کشور و حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین 96، مبلغ 3 میلیون تومان به عنوان ودیعه پرداخت کند. با این حال، طبق تفاهم‌نامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با نظام وظیفه، دانشگاهیان مشمول به جای ودیعه 3 میلیون تومانی، مبلغ یکصد هزار تومان ودیعه گذاشته و به همراه تعهدنامه‌ای که به بسیج دانشجویی ارائه می‌دهند، مجوز خروج دریافت کرده و بدین ترتیب بسیج دانشجویی متعهد می‌شود که دانشجو با همین یکصد هزارتومان به مراسم اربعین اعزام شود.

* چگونه برای خروج از کشور اقدام کنیم؟
تمام فرآیند صدور مجوز خروج از کشور دانشگاهیان برای حضور در مراسم اربعین سال 96، از طریق دفاتر بسیج دانشجویی مستقر در دانشگاه‌ها و سامانه ستاده اربعین دانشگاهیان انجام خواهد شد و نیازی به حضور دانشجویان در سازمان نظام وظیفه نخواهد بود. لازم به ذکر است، سامانه ستاد اربعین دانشجویان توسط سازمان بسیج دانشجویی طی هفته‌های آتی راه‌اندازی خواهد شد و جزئیات نحوه ورود به سایت و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

* طرح «همراه زائر» چیست؟
موضوع‌ دیگری که برای اولین بار در اربعین امسال اجرایی خواهد شد، طرح «همراه زائر» است. این طرح بدین شکل است که دانشجویانی که تجربه حضور پیاده‌روی اربعین را دارند شناسایی شده و اسامی آنها وارد سامانه شده است. دانشجویانی که قصد  حضور در مراسم اربعین دارند و اطلاعاتی از این مراسم ندارند، وارد سامانه خدمات جامع اربعین دانشجویی می‌شوند و ثبت‌نام می‌کنند و بدین ترتیب آن دانشجو به نزدیکترین دانشجوی باتجربه در این سفر زیارتی معرفی و ارتباط این دو را برقرار می‌شود. دانشجوی آگاه یا با انتقال تجربه در مباحثی چون اسکان، دریافت ویزا و مسائل مختلف به دانشجوی بدون اطلاعات کمک می‌کند یا او را با خود همراه می‌کند و گروه‌های 5 تا 10 نفره تشکیل می‌دهند تا بتوانند سفر خود را شروع کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top