تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/07/03 - 23:37
کد خبر: 246416

مشکلات پیش روی خوابگاه دانشجویی دانشگاه بوعلی

با گذشت دو روز از آغاز سال تحصیلی جدید و برگزاری جشن های استقبال از نودانشجویان شور رقابتی در دانشگاه ایجاد شد. در این میان دغدغه‌های روزمره دانشجو که در سایه امنیت خاطر آن می‌تواند قله‌های علم و فناوری را فتح کند هنوز در دست اقدام مسئولین است!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، با گذشت دو روز از آغاز سال تحصیلی جدید و برگزاری جشن ها و مراسم های استقبال از دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه ها و همچنین برپایی کلاس های درسی شور و اشتیاق رقابت تحصیلی بین دانشجویان به دانشگاه ها برگشت.شور رقابتی که نتیجه آن حاصل آرامش و دوری از دغدغه های روزمره است و دانشجو در سایه امنیت خاطر می تواند قله های علم و فناوری را یکی پس از دیگری فتح کند.

اما این شروع در دانشگاه بوعلی سینای همدان طور دیگری رقم خورد دانشگاهی که با وجود ظرفیت بسیار بالا و دانشجویان مستعد اما در پیچ و خم ارائه خوابگاه به دانشجویان گرفتار است و تا حدی این عدم مسئولیت پیش روی کرده که کار به نوشتن نامه برای استاندار رسیده است.

زمانی که با تعدادی از دانشجویان معترض صحبت کردیم هرکدام به گونه ای ابراز نارضایتی کردند و هرکدامشان به نحوی درگیر این بی نظمی بودند آنان هم که خوابگاه گیرشان آمده بود از شلوغی بیش از حد خوابگاه ها و سروصدای بی اندازه ابراز گلگی داشتند.

یکی از دانشجویان معترض میگفت تعدادی از دانشجویان بومی با روابط و گرفتن کار دانشجویی در دانشگاه موفق به رزرو خوابگاه شده اند در صورتی که تکلیف دانشجویان  غیربومی هنوز مشخص نیست و با وجود دوری مسافت اما همچنان موفق به رزرو خوابگاه نشده اند.

دانشجوی معترض دیگری میگفت: دانشجوی بومی این دانشگاه هستم اما با توجه به اینکه از شهرستان به دانشگاه می آیم، روزی 2ساعت رفت و برگشت برایم میسر نیست و تاکنون موفق به رزرو خوابگاه نشدم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان ضمن اشاره به عملکرد ضعیف مسئولین دانشگاه در پیگیری مشکلات خوابگاهی از برنامه ریزی بدهنگام تعمیر و بازسازی خوابگاه های این دانشگاه ابراز گلگی کرد.

خوابگاه پسرانه حق گویان با وجود آغاز سال تحصیلی در حال تعمیر است و  کار بازسازی خوابگاه دخترنه شبنم به پایان نرسیده و دانشجویان این خوابگاه در نمازخانه دنشکده های دیگر و مسجد دانشگاه اسکان دارند.

به دلیل پایان نیافتن تعمیرات خوابگاه پسرانه غدیر دانشجویان تکمیلی این خوابگاه ها در خوابگاه دخترانه بعثت اسکان داده شدند که عدم تخلیه به موقع خوابگاه توسط پسران مشکلات زیادی را پدید آورده است.

خوابگاه دخترانه کوثر نیز که در اختیار دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 94 قرار دارد به شدت شلوغ بوده و بیش از حد ممکن دانشجویان در این محل اسکان داده شده اند.

منصور غلامی رییس دانشگاه بوعلی سینا در ارتباط با مشکلات بوجود آمده در وضعیت خوابگاه های این دانشگاه گفت: تلاش مسئولان دانشگاه برای برقراری آسایش دانشجویان است.

غلامی با اشاره به خوابگاه دانشجویان بومی افزود: تراکم متقاضی برای دریافت خوابگاه زیاد است بنابراین این دست از دانشجویان که چنین شرایطی دارند باید صبوری لازم را داشته باشند تا مسئولان پس از ارائه خوابگاه به دانشجویانی که در اولویت هستند به این موارد نیز رسیدگی کنند.

رییس دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: اولویت ارائه خوابگاه به دانشجویان غیربومی و دانشجویان ‌ارشد در دوره تحصیل دو ساله و برای دانشجویان کارشناسی در دوره تحصیل چهار ساله یعنی 8 ترمه است.

وی در خصوص اینکه دانشگاه تعهدی برای ارائه خوابگاه به دانشجویان بومی ندارد اعلام کرد: دانشگاه در تلاش است پس از اسکان دانشجویان اولویت‌دار در خوابگاه‌ها برای دانشجویان دختر بومی که مسیر آنها به دانشگاه دور است خوابگاه درنظر بگیرد.

غلامی با بیان اینکه دانشجویان خوابگاه غدیر  به هنگام تخلیه کمی دیرتر خوابگاه را تحویل دادند کار تعمیر و تجهیز با تأخیر به پایان رسید تصریح کرد: مسئولان دانشگاه از تمامی فضاهای خوابگاه برای اسکان دانشجویان استفاده خواهند کرد بنابراین از دانشجویان انتظار صبوری و همکاری را داریم.

رییس دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: با همت مسوولان معاونت دانشجویی جابجایی‌هایی در ظرفیت خوابگاهی داخل دانشگاه داشته‌ایم به طوریکه ظرفیت‌های جدیدی برای دانشجویان دختر خوابگاهی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه احتمال عقد قرارداد با خوابگاه‌های خودگردان و خصوصی خواهیم داشت افزود: احتمال می‌دهیم مشکل 90 درصد دانشجویانی که ثبت‌نام کنند با ایجاد ظرفیت‌های جدید خوابگاهی حل شود و شاید نیازی به خوابگاه‌های خودگردان وجود نداشته باشد.

غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر با خوابگاه خودگردان قراردادی بستیم دانشگاه برای کاهش هزینه‌های اسکان دانشجویان مشارکت خواهد کرد چرا که هدف مسئولان به طور قطع کاهش دغدغه‌ها و نگرانی‌های دانشجویان است.

رییس دانشگاه بوعلی سینا در پایان با شاره به مشکل خوابگاه ورودی های سال 93 گفت: به مسئولین امور دانشجویی دستور خواهم داد تا از ظرفیت های خالی و خوابگاه بیرون دانشگاه به این دانشجویان اختصاص دهند و دانشجویان در صورت پیگیری و به نتیجه نرسیدن می توانند بصورت مستقیم با خودم جهت حل مشکل ارتباط برقرار کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top