تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/07/19 - 14:12
کد خبر: 247620

تجمع دانشجویان تغذیه دانشگاه شهید بهشتی +پاسخ وزارت بهداشت

در پی تجمع امروز تعدادی از دانشجویان تغذیه دانشگاه شهید بهشتی مقابل درب وزارت بهداشت در اعتراض به اجرای آیین نامه M.D ph.d، قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: این تجمعات ناشی از تحریکات اشخاصی با منافع شخصی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در گفت و گویی با اشاره به اینکه M.D ph.d،‌ آیین‌نامه جدیدی نیست و چندین سال است وجود دارد و اجرا می‌شود، گفت: عدم اطلاع کافی و یا وجود تحریکاتی از سوی افرادی که نظرات و منافع شخصی خاصی دارند موجب برگزاری این تجمعات می‌شود. 

وی ادامه داد: این آیین نامه سال‌های زیادی است اجرا می‌شود و هیچ تغییر جدیدی هم روی آن انجام نشده است. بنابراین باید ببینیم دلیل اینکه امروز عده ای حضور پیدا می‌کنند چیست.

به گفته وی، متاسفانه برخی افراد رو به روی وزارت بهداشت جمع می‌شوند و نمی‌دانند که چه کسی و با چه دلیلی این دانشجویان را جلو انداخته است در حالیکه ریشه در مسائل دیگری است.

وی تصریح کرد: افرادی به دلیل تفکرات شخصی مساله‌ای را پیدا می کنند و عده‌ای را تحریک می‌کنند و کسانی هم که از موضوع اطلاع ندارند فکر می‌کنند این آیین نامه جدید است و در اعتراض به آن تجمع می‌کنند.

اکبری تاکید کرد: چندین سال قبل آیین نامه M.D ph.d در شورای عالی برنامه ریزی تصویب و ابلاغ شد و البته استقبالی نیز از این آیین نامه صورت نگرفت و کسی از این طریق وارد دانشگاه نشدو بطور کلی متقاضی ندارد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص موضوع این آیین‌نامه گفت: بر اساس این آیین نامه دانشجویان پزشکی در سال آخر می توانند وارد دوره هایph.d  شوند. این موضوع در چندین سال قبل به این دلیل مطرح شد که دانشجویان پزشکی در دوره‌های پژوهشی وارد نمی‌شدند در حالیکه لازم است کسی که پزشک می‌شود دوره‌های پژوهشی را هم بگذراند و کار پژوهشی انجام دهد.

اکبری با اشاره به لزوم تسلط پزشکان به کارهای پژوهشی اظهار کرد: این کار می تواند نتایج مثبتی در بر داشته باشد و پزشکان بتوانند با انجام کار پژوهشی بر روی بیماران نتیجه تحقیقاتی و علمی برای کمک به جامعه داشته باشند.و صرفا به ارائه سرویس و ارائه خدمات درمانی نپردازند.

به گزارش ایسنا،‌ جمعی از دانشجویان تغذیه دانشگاه شهید بهشتی امروز در اعتراض به اجرای آیین نامه M.D phd بدون نظر بورد تخصصی، مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top