تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/07/25 - 23:52
کد خبر: 248148

جدیدترین پروژه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد کرج رونمایی شد

عباسی، رئیس دانشکده مکاترونیک دانشگاه آزاد کرج از ساخت سه پروژه مختلف کاربردی جدید در مقطع کارشناسی ارشد این دانشکده خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، دستگاه خشک‌کن غیرمستقیم یا (Indirect Dryer) و دستگاه دنبال‌کننده موقعیت خورشید یا Sun Tracker، توسط دانشجویان کارشناسی‌ ارشد رشته برق و خودروی دریفت توسط دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مکانیک طراحی و ساخته شده است.

عباسی، رئیس دانشکده مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در خصوص این پروژه‌ها گفت: دستگاه خشک‌کن غیرمستقیم (Indirect Dryer) توسط محمدرضا دلیل‌آذر دانشجوی مقطع کارشناسی‌ ارشد در رشته برق طراحی و ساخته شده است که قادر است محصولات صادراتی مانند خشکبار را با استفاده غیرمستقیم از نور آفتاب و در محفظه‌ای بسته (دور از آلاینده‌ها و گرد و غبار) خشک کرده و محصولی کاملا سالم، بهداشتی و استاندارد تولید نماید.

رئیس دانشکده مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تاکید کرد: علاوه بر صادرات محصولات خشک شده در این روش، خشک‌سازی به این شیوه در صنایع داروسازی نیز اهمیت خاصی دارد.

وی ادامه داد: ساخت دستگاه دنبال‌کننده موقعیت خورشید (Sun Tracker)، با کاربرد در تولید برق در نیروگاه‌های خورشیدی پروژه آرش زارعدار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته برق واحد کرج است که در این دستگاه یک پردازنده کامپیوتری شدت نور برخورد کرده بر صفحات خورشیدی را محاسبه کرده و فرامین موتورهای محرک را به نحوی صادر می‌کند که همواره صفحات خورشیدی مذکور رو به آفتاب قرار بگیرند.

رئیس دانشکده مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ضمن اشاره به اینکه عملکرد این سیستم مانند رفتار گل‌های آفتابگردان است، افزود: از ادغام دو دستگاه ساخته شده فوق و بکارگیری همزمان آن دو می‌توان دستگاه خشک‌کن غیرمستقیم را با استفاده از انرژی خورشیدی جهت به حرکت در آوردن فن‌های دستگاه خشک‌کن تجهیز کرد و محصولات را در مدت زمان کمتری خشک نموده و صرفه اقتصادی بیشتری حاصل نمود.

وی با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه دانشجویان برای طراحی و ساخت این دستگاه‌ها تصریح کرد: کمک، مشارکت و ورود دانشگاه در جهت تجاری‌سازی ساخت دو دستگاه مذکور مقوله مهمی است که در صورت طی مراحل اداری و اخذ موافقت مسئولان دانشگاه، ارزش علمی، اعتباری و مالی قابل ملاحظه‌ای را در بر خواهد داشت.

رئیس دانشکده مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در ادامه به ساخت خودروی دریفت توسط مهدی سرفراز دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته مکانیک نیز اشاره کرد و گفت: هدف از ساخت این خودرو بررسی و شناخت اثر فنرهای مخروطی بر رفتار مکانیکی سیستم به دو شیوه تجربی و شبیه سازی بوده است که قابلیت مانور زیاد و اصطلاحا دریفت به خودرو می‌دهد.

وی در پایان سخنانش ضمن حمایت کامل از طرح‌ها و پروژه‌های دانشجویان علاقمند گفت: گزارش مصور ساخت این خودرو به همراه تصاویری از هر یک از سه پروژه ساخته شده به منظور ایجاد انگیزه، افزایش خودباوری دانشجویان در دانشکده مکاترونیک در دسترس علاقمندان قرار دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top