تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/08/07 - 16:00
کد خبر: 248987

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»:

معلوم بود که اروپا، ایران را به آمریکا ترجیح نمی‌دهد

معلوم بود که اروپا، ایران را به آمریکا ترجیح نمی‌دهد

قدیری گفت: برجامی که اروپایی‌ها می‌گویند باید حفظ شود، برجامی است که تحریم‌ها باقی بماند و ایران هم به تعهدات خود پایبند باشد. کدامیک از اروپایی‌ها تحریم‌ها را لغو کردند؟ حالا دولت بگوید که من مانعی نمی‌بینم اما وقتی آن بخش خصوصی مطابق میل آمریکا عمل می‌کند، چه باید کرد؟

محمدحسن قدیری ابیانه با حضور در غرفه «خبرنامه دانشجویان ایران» در بیست و پنجمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، درباره عایدی ایران از برجام گفت: چه کسی می‌گوسد که ما چیزی نداریم؟ ما 700 هزار میلیارد تومان بدهی داریم! یعنی به اندازه 10 برابر فروش نفت سال گذشته و یا به ازای هر خانواده ایرانی، 35 میلیون تومان بدهی!

قدیری‌ابیانه گفت: آقای روحانی روز اول اجرای برجام گفت: تحریم‌ها لغو می‌شود اما لغو نشد.

وی شرایط فعلی برجام را حاوی دو حالت دانست و افزود: یا اینکه خود آقای روحانی هم فریب خورده است و یا اینکه خودش خواسته است که مردم را فریب دهد که من کر می‌کنم همان مورد اول است.

این فعال اقتصادی افزود: اصلا آمریکا فریبکار است. هر کسی به آمریکا اعتماد کند، هم خودش را به شکست می‌کشاند و هم به مملکت ضربه می‌زند.

وی در این راستا با اشاره به مسئله اعتماد مصدق به آمریکا گفت: مصدق فکر می‌کرد که می‌تواند از آمریکا علیه اروپا استفاده کند اما حالا دولت فکر می‌کند که می‌تواند از اروپا علیه آمریکا استفاده کند.

قدیری ابیانه تاکید کرد: برجامی که اروپایی‌ها می‌گویند باید حفظ شود، برجامی است که تحریم‌ها باقی بماند و ایران هم به تعهدات خود پایبند باشد. کدامیک از اروپایی‌ها تحریم‌ها را لغو کردند؟ آنجا اقتصادش همه در بخش خصوصی است. حالا دولت بگوید که من مانعی نمی‌بینم اما وقتی آن بخش خصوصی مطابق میل آمریکا عمل می‌کند، چه باید کرد؟

این فعال سیاسی و اقتصادی ابراز عقیده کرد که تنها راه پیش روی دولت، اجرای اقتصاد مقاومتی است. این در حالیست که برجام به ضررمان شده و باید خود را از درون تقویت کنیم؛ اما ما نباید نقض کننده برجام باشیم و باید اونها باشند.

قدیری ابیانه تاکید کرد: اگر آمریکا حماقت می‌کرد و از برجام خارج می‌شد خیلی به نفع ما بود؛ آمریکا برجام را نقض می‌کند اما علنی اعلام نمی‌کند و در عمل انگار نقض نکرده و ما باید منتظر خروج رسمی آمریکا از برجام باشیم.

وی افزود: حجم روابط اروپا و آمریکا در سال، بالای 1000 میلیارد دلار است اما همین روابط میان اروپا و ایران، زیر 20 میلیارد است. طبیعتا شرکت‌های اروپایی نمی‌آیند آمریکا را رها کنند و بچسبند به ایران! بانکهای اروپایی اگر بخواهند با ایران رابطه پیدا کنند دیگر نمی‌توانند با دلار کار کنند؛ بازار کارشان در آمریکا را نیز از دست می‌دهند؛ یک بانک فرانسوی 7 میلیارد دلار جریمه شد و ترجیح داد این جریمه پرداخت کند اما بتواند در بازار آمریکا بماند.

این فعال سیاسی و اقتصادی در پایان اضافه کرد: در برجام از همان اول مسجل بود که ما سودی نمی‌بریم اما حسنش این بود که همه بفهمند که با مذاکره و تعامل، آمریکا دست از دشمنی با ما بر نمی‌دارد. آن زمان می‌گفتند آقای احمدی‌نژاد باعث تشدید تحریم‌ها شده، حالا هم می‌گویند آقای روحانی باعث شده؛ خب این ماهیت آمریکاست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top