تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/08/15 - 18:08
کد خبر: 249588

در مناظره زیباکلام و علوی چه مسائلی مطرح شد؟

صادق زیباکلام(استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران) و سیدحسین علوی(مدیر مسئول خبرگزاری بسیج) روز گذشته در دانشگاه فردوسی مشهد در مناظره‌ای با عنوان «تسخیرلانه جاسوسی، آری یا خیر؟» شرکت کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صادق زیباکلام عصر دیروز در مناظره «تسخیرلانه جاسوسی، آری یا خیر؟» که به همت جامعه اسلامی دانشجویان در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به استکبارستیزی ایران، گفت: مقوله استکبارستیزی ایدئولوژی محوری نظام ایران به شمار می‌رود؛ اما اینکه چرا تبدیل به گفتمان اصلی جمهوری اسلامی شد نیازمند بازگشت به گذشته و کنکاش در تاریخ است.

این استاد علوم سیاسی افزود: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی سیاسی بود و چنانچه از شما بپرسند که چرا با آمریکا مخالفید، بی‌تردید سه چهار فقره کیفرخواست علیه این‌کشور بیان می‌کنید که کودتای ۲۸ مرداد، سرکوب مردم و از بین بردن فرهنگ ملی و اسلامی مردم و جلوگیری از پیشرفت و ترقی کشور در دوران قبل از انقلاب، بخشی از آن است.

وی در ادامه به توطئه های دیگری آمریکا در ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از صدام به عنوان مزدور و عامل خودشان خواستند تا به ایران حمله کند که در نهایت توطئه جنگ هم به جایی نرسید. در اواخر جنگ هم ایرباس مسافربری ما را زدند که قطعنامه ۵۹۸ را قبول کنیم.

برجام بهترین توافق برای آمریکایی‌ها است
در ادامه سیدحسین علوی، مدیر مسئول خبرگزاری بسیج، با بیان این‌که صادق زیباکلام سیاهی از جنایت و توطئه‌های آمریکا در ایران را برشمردند که درست هم بود؛ اما نمی‌دانم چطور از مقدمه درست به نتیجه غلط رسیدند، گفت: بسیار عجیب است که ابتدا توطئه‌های آمریکا را نام ببری و بعد بگوی، حالا که کشورهای دیگر با آمریکا خوب هستند، پس چرا ما با آنها خوب نباشیم؟!

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج بیان کرد: زیباکلام در نهایت امنیت سوار هواپیما می شود و به مشهد می‌آید، امنیتی که نتیجه مقاومت جوانان در خارج از مرزها است و چنانچه به لب مرزهای کشور بروید ناامنی می‎بیند.

علوی خاطرنشان کرد: کشور ما امروز عزت دارد؛ اما با این وجود برخی می‌گویند که چرا ۱۹۰ کشور با آمریکا مشکل ندارند و فقط ایران که با آنها مشکل دارد؟

وی به هم‌پیمانان آمریکا مانند فرانسه و جنایات آنها در مالی اشاره کرد و متذکر شد: دولتی بیگانه به منطقه آمده است و به کشورها می‌گوید چنانچه به من سجده نکنید موجودیت شما را نابود می‌کنم.

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج با طرح این سوال که آمریکا در قبل و بعد از انقلاب از مملکت ایران چه می‌خواهد؟ تصریح کرد: با توجه به جنایت و توطئه‌های آمریکا در ایران، تکلیف ما نسبت به آنها چیست؟ آیا ما هم مثل ۱۹۰ کشور بایستیم و فقط نظارگر همه جنایت آمریکا باشیم و هیچ مقاومتی انجام ندهیم؟

علوی با یادآوری این‌ نکته که برخی می‌گویند جوانانی که در مقابل دشمن مقاومت کردند، مریخی هستند، گفت: افرادی که در خارج از مرزها کشورشان جلوی آمریکا ایستادند و امنیت برای ما به ارمغان آوردند، امروز غریب هستند.

وی با بیان این‌ موضوع که خود آمریکایی‌ها امروز اعتراف دارند که خودشان داعش را ایجاد کرده‌اند، افزود: صدام هم به آمریکا وصل بود و موجودیت امروز عربستان هم به آنها وابسته است، آن وقت به جوانانی که جلوی جنایت آمریکا ایستاده‌اند مریخی می‌گویند.

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج بیان کرد: اختلاف ایران با آمریکا بر سر موجودیت است، اختلاف ما با آمریکا اختلاف یزید و امام حسین(ع) است.

علوی در ادامه سخنان خود به ایستادگی ملت ایران در برابر جنایت آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: در تمام ۳۸ سال که تحریم بوده ایم، روی پای خودمان ایستادیم.

وی همچنین در پاسخ به سخنان زیباکلام در خصوص تسخیر لانه جاسوسی، متذکر شد: گفتگوی یزدی با امام خمینی(ره) در مورد تسخیر لانه جاسوسی ساختگی است، سخنانی که در خصوص عکس‌العمل امام راحل نسبت به تسخیر لانه جاسوسی گفته می‌شود، توهین به امام خمینی(ره) است.

مدیر مسئول خبرگزاری بسیج گفت: برخی در خصوص تسخیر لانه جاسوسی در حالی سخنانی بیان می‌کنند که امام خمینی(ره) در صحیفه خود آن را بزرگترین انقلاب بعد از انقلاب اول دانسته‌اند.

علوی به موضوع برجام و دلیل انتقاد برخی به مذاکرات با آمریکا پرداخت و افزود: دلیل مخالف ما با مذاکرات، آمریکا بود که مقام معظم رهبری فرمودند که «من به این مذاکرات خوش بین نیستم».

وی خطاب به کسانی که برجام را توافق خوب می‌دانند، بیان کرد: امروز یک متنی دارید که یک نفر آن را امضاء کرده و بعد هم رفته و کسی دیگری آمده که مخالف آن است.

مدیرمسئول خبرگزاری بسیج خاطرنشان کرد: آمریکا از برجام خارج نمی‌شود چون بهترین توافق برای آنها است.

علوی در خصوص دلیل آتش زدن پرچم آمریکا متذکر شد: این پرچم کفر است و تمام جنایات در زیر آن اتفاق می‌افتد.

زدن هواپیمایی ایرباس ایران توسط ناوگان آمریکایی عمدی نبوده است!
در ادامه صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان این‌که کارهایی که می‌گویند آمریکا از کودتای ۲۸ مردادماه تا امروز انجام داده است را جمع بندی کنید، خواهید دید که بخشی از آنها را یا تحریف کرده‌اند، یا دروغ و یا نصف و نیمه بیان می‌کنند.

وی افزود: آمریکا اگر قصد کودتا در ایران داشت، زمانی که ارتش شاه یک پارچه بود این کار را انجام می‌داد و کودتای ۲۸ مرداد نیز کار آمریکایی‌ها نبود چون در آن زمان حتی یک سرجوخه آمریکا هم به کشور اعزام نکردند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در خصوص زدن هواپیمایی ایرباس ایرانی در خلیج فارس توسط ناوگان آمریکایی، بیان کرد: بعد از این اتفاق آمریکایی‌ها در مورد صدها تحقیق انجام داده‌اند، چنانچه این اقدام آمریکایی‌ها عمدی بود، آیا این همه تحقیق در این زمینه انجام می‌دادند؟

زیباکلام خاطرنشان کرد: سوال این است که چرا تحریف تاریخی صورت می‌گیرد و آمریکا به شکل سیاه نشان داده می‌شود و ایران به صورت فرشته نشان داده می‌شود.

وی تصریح کرد: انقلاب به منظور یکسری اهداف مشخص مانند آزادی خواهی و دمکراسی به وجود آمدن حاکمیتی که در آن زندان سیاسی نباشد و آزادی و انتخاب آزاد باشد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در خصوص برجام گفت: مخالفت ترامپ با برجام جنگ زرگری نیست، همانطور که اوباما معتقد بود که باید با ایران به تفاهم نامه برسیم افرادی مانند ترامپ و بوش چنین عقیده‌ای ندارند و دلیل مخالفت ترامپ با برجام این است می‌گویند تحریم داشت بلا سر ایران در می‌آورد.

زیباکلام تاکید کرد: موافقت اوباما و مخالفت ترامپ نباید برای ما ملاک باشد، بلکه باید منافع مملکت خودمان را در نظر داشته باشیم.

هایزر در کتاب خود به ایجاد کودتا در تهران اعتراف کرده است
در ادامه علوی در پاسخ به این سخنان زیبا کلام که آمریکا قصد کودتا نداشته، به ماجرای طبس و حضور ژنرال هایزر در تهران قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: هایزر در کتاب خود با عنوان «ماموریت مخفی در تهران» گفته است که یکی از ماموریت های ما طرح ریزی کودتا بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top