تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/09/09 - 03:13
کد خبر: 251374

زاکانی: فرهنگ بسیجی داعش را شکست داد

نماینده سابق تهران در مجلس تصریح کرد: بیش از ۶۰ کشور یک جنگ ۳۰ ساله را با پشتیبانی از داعش علیه مسلمانان آغاز کرده بودند اما فرهنگ بسیجی بود که داعش را نابود کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در اجتماع بزرگ بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی تهران که به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج برگزار شد گفت: ۳۸ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و اگر ما به ابتدای انقلاب برگردیم و وضعیت امروز خود را با آن زمان مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که در چه جایگاه رفیعی ایستاده ایم و به همین دلیل به خود می‌بالیم البته از سوی دیگر غصه می‌خوریم که چرا چیزهای خوبی را که داشته ایم از دست داده ایم.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی کیسه‌های پول را در پادگان ولیعصر (عج) می‌گذاشتند و هر کس براساس نیاز خود پول برمی داشت با این وجود سوال این است که آیا امروز هم می‌تواند این کار را انجام داد واقعیت این است اگر این کار بار دیگر اتفاق بیفتد اولین نفر کیسه پول را با خودش برمی دارد و آش را با جایش می‌برد و این با همه توفیقاتی که داشته ایم مایه تاسف است.

زاکانی به بیان خاطره‌ای از شهید چمران پرداخت و افزود: شهید چمران در سال ۵۹ به همراه تعدادی از همراهان خود برای شکست حصر سوسنگرد به این شهر رفته بودند او می‌گوید احساسم این بوده که عراقی‌ها می‌خواهند ما را محاصره کنند در این ماجرا تن‌ها ۳ گلوله آرپی چی در اختیار شهید چمران بوده است که او این سه گلوله را به دو نفر از همراهان خود می‌دهد، اما هیچ کدام نمی‌توانند تانک‌های عراقی را نابود کنند سوال این است که در این شرایط تصمیم شهید چمران به عنوان یک شخصیت دانشمند نماینده امام در شورای عالی دفاع و نماینده تهران در مجلس چه می‌توانسته باشد.

نماینده سابق مجلس اظهار کرد: اگر ما در شرایط شهید چمران قرار می‌گرفتیم چه توصیه‌ای می‌توانستیم بکنیم؟ به عنوان نمونه ممکن است که ما بگوییم همه باید تلاش کنیم تا از مهلکه فرار کنیم و یا اینکه بمانیم مردانه بجنگیم و شهید شویم و گزینه دیگر این که بگوییم ما دانشمند، نماینده امام در شورای عالی دفاع و نماینده مردم تهران در مجلس هستیم و حیف است اینجا بمانیم و شهید شویم با این وجود ممکن است به همرزمان خود بگوییم شما اینجا بمانید تا برویم و نیرو بیاوریم، اما آنچه شهید چمران به همرزمان خود گفته بود هیچ کدام از این گزینه‌ها نبودند ایشان به همرزمان خود می‌گویند شما برگردید و من اینجا می‌مانم و این خیلی عجیب و غریب است.

وی اضافه کرد: در آن شرایط همراهان شهید چمران حرف او را نمی‌پذیرند به گونه‌ای که او مجبور می‌شود که بر سر آن‌ها فریاد بزند و تحکم کند که آن‌ها برگردند که این اتفاق هم می‌افتد، اما مامور حفاظت از شهید چمران این موضوع را می‌پذیرد و در آنجا می‌ماند. شهید چمران می‌گوید من خودم را به عراقی‌ها نشان دادم تا آن‌ها توجهشان به من جلب شود تا دوستانم از مهلکه خارج شوند او می‌گوید وقتی آسوده شدم که پنجه‌های مرگ دشمن به سمت من آمد و دوستانم از مهلکه گریختند با این وجود سوال این است که امروز چند مسئول در کشور داریم که گزینه شهید چمران را انتخاب کنند و وقتی که جایی دچار مشکل می‌شود خود را فدا کند و مردم را نجات دهد اگر چه در این رابطه رهبر معظم انقلاب قله است و مثل خورشید می‌درخشد و سلف صالحش امام خمینی نیز این گونه بودند.

زاکانی بیان کرد: امروز وقتی که به سایرین دقت می‌کنیم متوجه خواهیم شد که عمدتا تغییراتی کرده اند و یادشان رفته که به تعبیر امام خمینی (ره) مردم، ولی نعمت ما هستند. اگر ما امروز در کشور مشکلی داریم در کنار آن همه خوبی‌ها و برجستگی‌ها مشکل اساسی به این برمی گردد که ما فرهنگ اصیل خود را فراموش کرده ایم و این فرهنگ همان تفکر بسیجی است.

نماینده سابق مجلس گفت: ما امروز در این جا جمع شده ایم تا به خود تلنگر بزنیم که چه قدر با اصل و ریشه خود فاصله گرفته ایم ما آمده ایم که ببینیم چه مختصاتی باید داشته باشیم. حداقل در سالگرد بسیج نباید یادمان برود که اصل و ریشه مان چه بوده است.

وی با بیان اینکه این فرهنگ بسیجی بود که داعش را نابود کرد تصریح کرد: بیش از ۶۰ کشور یک جنگ ۳۰ ساله را با پشتیبانی از داعش علیه مسلمانان آغاز کرده بودند، اما این گروه تروریستی در یک فرصت اندک نابود شد والبته در کنار این اتفاق یک سپاه اسلامی با حضور برادران پاکستانی، هندی، افغانی، عراقی، یمنی و سوری نیز ایجاد شد.

زاکانی تصریح کرد: ما می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و این مسیر را با تدبیر، ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی و ولایت مداری طی کنیم.

نماینده سابق مجلس اظهار کرد: اگر در داخل مشکلی وجود دارد این مشکل به خود ما برمی گردد لذا باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم و اگر این گونه شود اثرات آن را خواهیم دید.

وی بیان کرد: ارزش هر کس نزد خدا محفوظ است، کسی فکر نمی‌کرد شهید حججی با آن جثه جهان اسلام را درگیر خود کند. در هر حال امیدواریم رهروی صادقی برای رهبر باشیم و بتوانیم بی ادعا به کاروان شهدا برسانیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top