تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/09/20 - 15:08
کد خبر: 252443

اعلام زمان انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

قم - رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ۱۳ اسفندماه سال جاری خبر داد.


به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال قبل از ظهر دوشنبه در نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جایگاه رفیع و والایی نزد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برخوردار است، اظهار کرد: این نهاد حوزوی بیش از نیم قرن است که فعالیت‌های جهادی خود را برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه‌های علمیه آغاز کرده است و همچنین وظیفه هدایت و سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه را بر عهده دارد.

وی افزود: امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۷ در منشور روحانیت مطالباتی را طلاب و فضلای حوزه علمیه بیان کردند و این مطالبات سرآغاز تشکیل جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه به منظور پیگیری مطالبات امام خمینی(ره) از حوزه‌های علمیه بود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان کرد: پیشنهاد تأسیس و راه‌اندازی مجمع نمایندگان طلاب توسط آیت‌الله مشکینی به رهبر کبیر انقلاب ارائه شد و امام خمینی(ره) نیز از این پیشنهاد استقبال کردند به گونه‌ای که در منشور روحانیت اهمیت مجمع نمایندگان طلاب و فضلا را متذکر می‌شوند و می‌فرمایند که «اگر طلاب و فضلا باهم نباشند، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه کسی در نهایت موفق خواهد شد».

وی ادامه داد: نهادینه کردن ارتباط فضلا و طلاب با جامعه مدرسین، افزایش سطح علمی حوزه و ارائه مشاوره به طلاب و فضلا از اهداف برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب است.

حجت الاسلام فرخ فال با اشاره به برگزاری هشتمین انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: در هفتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب بیش از ۲۲۱ نفر از فضلا و استادان برجسته حوزه علمیه کاندیدا شدند و رأی‌گیری در ۱۳۵ حوزه انتخاباتی انجام شد.

وی با اشاره به خدمات مجمع نمایندگان طلاب افزود: تأسیس و راه‌اندازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و همچنین اجرای بسیاری از طرح‌های پژوهشی که در حوزه‌های علمیه در حال اجرا است ثمرات پیگیری‌های مجمع نمایندگان است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سند چشم‌انداز حوزه و همچنین در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و ۵ ساله از ظرفیت مجمع نمایندگان طلاب استفاده کرده است و این بیانگر توانایی این مجمع است.

وی با بیان اینکه اولین نشست هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب در اواخر اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: انتخابات مجمع نمایندگان طلاب، در روز یکشنبه ۱۳ اسفند برگزار می‌شود و امیدواریم که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عمل شود تا انتخابات بدون تأخیر و در روز مقرر برگزار شود.

حجت الاسلام فرخ فال با بیان اینکه استان‌های قم، تهران و مازندران بیشترین تعداد طلبه شاغل به تحصیل را در قم دارند، ادامه داد: پیش‌بینی این است که حداقل ۳۵ هزار نفر واجد شرایط در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به تعداد نمایندگان هر شهرستان افزود: شهرستان‌هایی که ۱۰۰ تا ۲۰۰ طلبه شاغل به تحصیل در قم دارند، یک نماینده، ۲۰۱ تا ۴۰۰ طلبه مشغول تحصیل ۲ نماینده، ۴۰۱ تا ۸۰۰ طلبه شاغل به تحصیل ۳ نماینده و شهرستان‌هایی که بیشتر از ۸۰۰ طلبه شاغل به تحصیل دارند، ۴ نماینده در مجمع نمایندگان طلاب و فضلا خواهند داشت.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top