تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/09/21 - 01:48
کد خبر: 252486

در دانشگاه آزاد کرج مطرح شد؛

زاکانی: دانشجوی انقلابی نباید اسیر گروه‌های سیاسی شود

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: دانشجوی انقلابی، آرمان‌گرای واقعی است و نباید اسیر گروه‌های سیاسی و مجیزه‌گویی این گروه‌ها شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در سخنرانی مراسم روز دانشجو که در سالن شهید مطهری دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کرج برگزار شد گفت: دانشجوی انقلابی 12 خصوصیت کلی دارد که شامل داشتن ایمان و خودسازی معنوی و مادی و دومین ویژگی درس و مطالعه علمی است.

زاکانی با بیان اینکه دانشجوی انقلابی باید حداقل این دو ویژگی را داشته باشد افزود: دانشجوی انقلابی اهل تعقل و معرفت است و باید در علوم روز پیشرو باشد و افراد انقلابی و دانشجویان این عرصه زمان‌شناس هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم خاطرنشان کرد: دانشجوی انقلابی، آرمان‌گرای واقعی است و آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت معنوی و مادی از ویژگی آرمان‌خواهی دانشجوی انقلابی است.

وی ادامه داد: آرمان‌گرای واقع‌بین باید طوری عمل کند که عدالت‌خواهی و آرمان‌گرایی را با عقلانیت و واقع‌بینی متصور شود و دانشجوی انقلابی به مردم دروغ نمی‌گوید و یک دانشجوی انقلابی برای رسیدن به اهداف از هر وسیله‌ای استفاده نمی‌کند.

زاکانی به حوادث و لشکرکشی‌های تیر 78 اشاره کرد و گفت: دانشجوی انقلابی باید استقلال داشته باشد تا اسیر گروه‌های سیاسی و مجیزه‌گویی این گروه‌ها نشود، بنابراین دانشجوی انقلابی اهل خدمت‌گزاری به مردم و جامعه است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی با درد مردم آشنا می‌شوند و اهل خدمت هستند و دانشجو اهل سختی کشیدن برای مردم است خاطرنشان کرد: دانشجوی انقلابی اهل اقدام و عمل انقلابی است و هر زمان که نیاز به حضور و عمل باشد در میدان انقلاب و اسلام حضور جدی و موثر دارد.

وی با بیان اینکه دانشجوی انقلابی تحول‌خواه است و از وضع موجود احساس رضایت کامل نمی‌کند اضافه کرد: این بدان معناست که دانشجوی انقلابی منفعل نیست و یک نمونه دانشجوی انقلابی، خوب و موثر در انقلاب "شهید حسن باقری" است که با ایده‌های خود شرایط دفاع مقدس را تغییر می‌دهد.

زاکانی با تاکید بر اینکه بعد از کودتای آمریکایی 28 مرداد سال 1332 فضای خفقان و استبداد ایجاد شد افزود: دانشجویان در سال 32 با عمل به هنگام، سه شهید را تقدیم کشور کردند و نقطه درخشانی را در تاریخ ایران به ثبت رساندند و در 13 آبان سال 58 با اقدامی به موقع لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه انقلابی و غیر انقلابی در ایران برای کشورهای استعماری و آمریکا فرق نمی‌کند توضیح داد: رایس در سال 2006 اعلام کرد که آمریکا به دنبال ایجاد خاورمیانه بزرگ است و تنها کشورهای ایران، عراق، سوریه و لبنان در این زمینه باید تغییر می‌کرد و سه پیام از سوی رهبر انقلاب در جنگ 2006 برای دبیرکل حزب‌الله لبنان ارسال شد که مقاومت در آینده قدرت بزرگ منطقه‌ای می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در حال تغییر مسیر جریان تاریخ است گفت: گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه با نابودی تمدن و میراث فرهنگی درصدد ایجاد خاورمیانه بزرگ مدنظر آمریکا و در نهایت شکست ایران در منطقه بودند و اصل اساسی حضور ایران در سوریه برای دفاع از امنیت کشور است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران
حزب‌ الله شهادت ۱۶ رزمنده خود را تایید کرد
افشای پشت‌پرده هولناک انفجارها در بیروت
آغاز بارش برف در یک استان ایران
ایران به حزب‌الله برای پاسخ به اقدام تروریستی اسرائیل کمک می‌کند
مرگ اسرارآمیز یک دندانپزشک در ساری
نتانیاهو دنبال خریدن زمان برای آمدن ترامپ است
پس چی به شما مربوط است؟
اتهام جدید ترامپ علیه ایران
باورهای غلط درباره جراحی پروتز سینه
شناخت فرهنگ؛ کلیدی برای برنامه ریزی فرهنگی- اجتماعی
آمریکا پیشنهاد «ناتوی آسیایی» را رد کرد
سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد
تایوان: هیچ تبادل اطلاعاتی و امنیتی با اسرائیل نداریم
گذر زمان بر اراده ما در خونخواهی اسماعیل هنیه خللی ایجاد نخواهد کرد
هدف اسرائیل از حملات دو روز اخیر در بیروت چیست؟
تمدید مهلت انتخاب رشته در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی آزاد
جزئیات دسـتورالعمل وزارت علوم درباره آغاز سال تحصیلی اعلام شد
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
شنبه برخی خطوط مترو غیر فعال می شوند
پوتین پیشنهاد مشارکت راهبردی با ایران را تأیید کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top