تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/09/27 - 08:59
کد خبر: 253034

یک هفته از اقدام شنیع تشکل اصلاح طلب در حمایت از اسرائیل گذشت،

چرا با حامیان صهیونیست‌ها در دانشگاه علم و صنعت برخورد نشد؟

چرا با حامیان صهیونیست‌ها در دانشگاه علم و صنعت برخورد نشد؟

حمایت این تشکل از صهیونیست ها که پیش‌تر از سوی سازمان منافقین حمایت رسانه ای شده است(اینجــا)، اتفاقی است که باید مسئولان فرهنگی وقت وزارت علوم پاسخگوی آن باشند، مسئولانی که طی ماه های اخیر تلاش های زیادی را برای مجوز به چند تشکل دانشجویی «هم سوء» با این تشکل،(تادا)، حتی با روش های «غیرقانونی» داشتند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بحبوحه برنامه 16 آذر و روز دانشجو بود که اعضاء تشکل اصلاح طلب دانشگاه علم و صنعت پرچم رژیم صهیونیستی را از کف حیاط این دانشگاه پا کردن و تصاویر آن در شبکه های مجازی منتشر شد، این اتفاق در حالی رخ داد که در همان روزها دونالد ترامپ، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و اعتراضات جهانی در واکنش به این اقدام به راه افتاده بود؛ اقدامی که با توجه به سابقه این انجمن «افراطی» که در دوران وزارت محمد فرهادی و سیدضیاء هاشمی مجوز فعالیت گرفته است قابل تامل و بررسی است. (بیشتر بخوانید اینجـــا)

این اقدام انجمن آرمان دانشگاه علم و صنعت با واکنش های مختلفی از سوی دانشجویان و تشکل های دانشجویی روبرو شد؛ دانشجویان این دانشگاه فردای آن روز در اعتراض به این اقدام دست به تجمع زدند، محمدرضا گلرو دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نیز این کار را نشانه بی عرضگی مسئولین دانشگاهی و نمایان شدن چهره واقعی این تشکل ها دانست.  محمدامین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی نیز گفت: "من دانشجو را مقصر نمی دانم؛ مشکل آقایان مسئولی هستند که تفکر غرب پرستی و اینکه در جهان «شر» وجود ندارد را نهادینه کردند. مسلما مسئول دانشگاه که وظیفه‌اش ترویج اهداف انقلاب است، باید پاسخگو باشد".

نکته قابل توجه موج واکنش ها به این اقدام در صفحات توئیتری بود، یکی از کاربران تویئری نوشت: تو الکی مسلمان، دغدغه ات پاک کردن پرچم اسرائیل از مین باشه، اما جبران باسیل مسیحی دغدغه اش پاک کردن اسرائیل از صفحه روزگاره!، یکی دیگر از کاربران نیز نوشت: " حالا شدید سرمایه اسرائیل و اونا شدن سرمایه دار... فقط لطفا کفا آسفالت رو طوری بکش که رنگ نمونه آخه اونوتر رنگ قرمز هم هست." یا یکی دیگر به طنز نوشت:

حمایت قاطع از آرمان های فلسطین!
اما در موج واکنش ها به این اقدام این تشکل بود که دو بیانیه منتسب به 32 تشکل دانشجویی اصلاح طلب و 300 دانشجوی دانشگاه علم و صنعت در حمایت از فلسطین منتشر شد، بیانیه ای که سعی در کاهش موج انزجار از این اقدام «کثیف» داشت که جالب است در هیچ جای این بیانیه تقریبا مشابه محکومیتی علیه این اقدام انجمن آرمان صورت نگرفت. در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما دانشجویان امضاکننده این بیانیه نیز حمایت قاطع خود را از آرمان‌های فلسطین و مردم آن اعلام می‌کنیم و انزجار خود را نسبت به سیاست های ددمنشانه اسرائیل بیان می‌داریم. مواضع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، مطابق این بیانیه به صراحت بیان گردیده است و هرگونه سوءبرداشت از مواضع اعلام شده در این بیانیه، برخلاف منافع و اتحاد ملی در مسئله فلسطین است.»

انجمن نبود، اعضای انجمن بود!
اما در این بین رییس دانشگاه علم و صنعت واکنش قابل تاملی داشته است، محمدعلی برخورداری در گفتگویی با فارس، بدون اشاره به اتفاق صورت گرفته گفت: « هنوز گزارش‌های کامل این کار به دستم نرسیده ولی اعضای انجمن اعلام کردند که دخالتی در این موضوع نداشتند و فقط چند عضو انجمن به همراه دانشجویان دیگر این اقدام را انجام دادند.» (متن کامل مصاحبه اینجــــا)، این اظهارات قابل تامل در حالی است که یکی از فعالین سابق دانشجویی در توئیتی نوشت: "اگر با این دست فرمونی که رئیس دانشگاه علم و صنعت می گوید جلو رفت، پس همه سازمان های تروریستی اعم از منافقین و پژاک و... تبرئه می شوند، چون اعضای این سازمان ها دست به ترور زده اند و خود سازمان دخالتی نداشته است".

خوشحالی صهیونیست ها

مسئول نهاد دانشگاه: با خاطیان برخورد کنید
اما عدم موضع گیری شفاف مسئولان این دانشگاه در محکوم کردن این اقدام ادامه داشت که احمد ابراهیمی نژاد مسئول دفتر نهاد رهبری در این دانشگاه در نامه ای خواستار برخورد با خاطیان شد، در بخشی از این نامه که خطاب به رئیس دانشگاه است، آمده: "همزمان با حرکت انقلابی دانشگاهیان علم و صنعت ایران در اعلام انزجار و محکومیت اظهارات نابخردانه و سخیف ترامپ ، رئیس جمهور امریکا در مورد انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس که عده بسیاری از استادان انقلابی و بصیر و دانشجویان آگاه و ولایتمدار و کارکنان زحمتکش و همیشه بیدار در آن شرکت داشتند، عده قلیلی افراد معلوم الحال اقدام به امحاء و پاک کردن پرچم رژیم سفاک صهیونیستی نمودند. لذا خواسته اینجانب و همه دانشگاهیان انقلابی و آگاه اعم از استادان و دانشجویان و کارکنان دانشگاه از  شما به عنوان رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران این است که هر چه سریعتر خاطیان و کسانی که اقدام به این عمل زشت و غیر انقلابی که مخالف آرمان خواهی و استکبار ستیزی میلیون ها دانشجوی متعهد و استادان انقلابی کشور است قاطعانه ایستاده و طبق قانون با برخورد صریح، روشن و بدون اغماض به وظیفه خویش عمل نمایید". (متن کامل نامه)

آرمان تنها نیست!
به هر حال آنچه که مشخص است، حمایت این تشکل از صهیونیست ها که پیش‌تر از سوی سازمان منافقین حمایت رسانه ای شده است(اینجــا)، اتفاقی است که باید مسئولان فرهنگی وقت وزارت علوم پاسخگوی آن باشند، مسئولانی که طی ماه های اخیر تلاش های زیادی را برای مجوز به چند تشکل دانشجویی «هم سوء» با این تشکل،(تادا)، حتی با روش های «غیرقانونی» داشتند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/09/28 - 00:14

چون ژن خوب دارند و آی کیوی خودشان را خودشان زیاد تشخیص داده اند.
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top