تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/10/05 - 17:11
کد خبر: 253815

ابلاغ محورهای جشنواره «قرآن و عترت» به دانشگاه‌ها

مسئول مرکز قرآن و عترت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به بررسی و تصویب رشته‌ها، سرفصل‌ها و در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، گفت: این محور‌ها روز گذشته به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حجت الاسلام حسین افتخاریان، مسئول مرکز قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با اشاره به بررسی و تصویب رشته‌ها، سرفصل‌ها و منابع و محور‌های فراخوان آثار بخش پژوهشی، معارفی، ادبی و هنری در سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، گفت: این محور‌ها روز گذشته به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد تا براساس آن مراحل مقدماتی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه مشخص شدن این سرفصل‌ها چندین جلسه از نشست مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده است، افزود: از شهریورماه که جلسه هفتاد هشتم برگزار شد تا جلسه هشتاد و یکم که اخیراً برگزار شد به این موضوع اختصاص یافت و براساس آن جشنواره سی و سوم در ۳۵ رشته و شش محور در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

افتخاریان در ادامه در مورد مهم‌ترین تغییراتی که در دوره سی و سوم جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان نسبت به دوره سی و دوم صورت گرفته است، تصریح کرد: در وهله اول براساس بازخورد‌هایی که از دوره‌های گذشته دریافت شد، خلاء‌ها بررسی و این موضوع منجر به شناسایی رشته‌هایی که مورد اقبال دانشجویان هست، گردید.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با اشاره به اضافه شدن دو رشته جدید در دوره سی و سوم و برخی تغییرات دیگر، اظهار کرد: از جمله رشته‌های اضافه شده در بخش معارفی، سبک زندگی اسلامی ـ. ایرانی است، همچنین رشته تولید کانال‌های مجازی قرآنی از دیگر رشته‌های اضافه شده است.

وی در مورد تغییرات نیز گفت: عنوان رشته تواشیح به تواشیح و همخوانی تغییر یافته است. همچنین رشته داستان‌نویسی به سه رشته داستان نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی تغییر پیدا کرده است. بخش‌ها نیز همچون گذشته بخش معارفی، آوایی، پژوهشی، هنری، فناوری و ادبی خواهد بود.

افتخاریان بیان کرد: در دوره سی و سوم در بخش‌های ادبی و هنری موضوع راهبری تولید آثار را در دستور کار قرار داده‌ایم و موضوعات خلق آثار گذشته باز نیست و تحت عنوان کلی مباحث مربوط به قرآن و عترت نخواهد بود بلکه ریز موضوعات ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در رشته معرق آیه «رَبَّنَا اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ وَلِلْمُؤْمِنِینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسَابُ» از سوره مبارکه ابراهیم برای تمامی شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است. همچنین در رشته خوشنویسی نیز آیه دهم از سوره مبارکه حجرات «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ» در نظر گرفته شده است. در دیگر بخش‌ها نیز ریز موضوع در دانشجویان قرار داده شده است.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها در پاسخ به چرایی مشخص شدن موضوعات به صورت ریزموضوع برای تمامی شرکت کنندگان، گفت: این کمک می‌کند تا دانشجویان به سمت تولید اثر با نگرش به محتوا و تدبر در آیات هدایت شوند و آثار ارائه شده تولیدی بوده و دیگر شاهد عرضه آثاری که قبلاً در جشنواره‌های دیگر نیز شرکت داده شده است، نخواهیم بود.

افتخاریان در پایان خاطرنشان کرد: منابع رشته‌های مختلف جشنواره نیز در نرم‌افزار ویژه‌ای که در حال تولید است در دو نسخه اندروید و آی او اس قابل استفاده در گوشی‌های تلفن همراه طی روز‌های آینده ارائه خواهد شد. این موضوع باعث تسهیل شدن دسترسی دانشجویان به منابع جشنواره خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top