تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/10/10 - 11:26
کد خبر: 254261

حاشیه‌نگاری خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» از ۶ ساعت پر التهاب دانشگاه تهران؛

از چپ‌گرایانی که پرشان هم به پر لیبرال‌ها نگرفت تا سردری که بدون متولی مانده بود

از چپ‌گرایانی که پرشان هم به پر لیبرال‌ها نگرفت تا سردری که بدون متولی مانده بود

باز بودن درب های سردر اصلی اما به نظر یکی از مهمترین نقاط مبهم نحوه مدیریت دانشگاه بود که باعث بروز مشکلات بعدی در بروز درگیری میان دانشجویان چپ و مأموران نیروی انتظامی شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از شامگاه جمعه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مشخص بود که روز شنبه قرار است در اطراف میدان انقلاب تهران برخی در اعتراض به مشکلات معیشتی و اقتصادی تجمعاتی را برگزار کنند و کاملا مشهود بود که در صورت برگزاری این تجمع، دانشگاه تهران روز ویژه ای را تجربه خواهد کرد.

از حدود ساعت 12 تعدادی از دانشجویان چپ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حضور در پردیس مرکزی دانشگاه به همراه تعدادی غیر دانشجو- که با تبادل کارت از لابه لای نرده های دانشگاه و برخی نیز بدون نشان دادن کارت دانشجویی وارد دانشگاه شدند- با حضور در سمت سردر اصلی دانشگاه اقدام به تشکیل یک هسته اولیه یکصد نفره برای برگزاری تجمع کردند و با سردادن شعارهایی که عمدتا رنگ و بوی سیاسی رادیکال علیه حاکمیت داشت باعث جمع شدن دانشجویان مختلف که عموماً تماشاچی بودند شدند.

باز بودن درب های سردر اصلی اما به نظر یکی از مهمترین نقاط مبهم نحوه مدیریت دانشگاه بود که باعث بروز مشکلات بعدی در بروز درگیری میان دانشجویان چپ و مأموران نیروی انتظامی شد. این دانشجویان با خروج از درب اصلی دانشگاه و حضور در محیط بیرونی باعث دخالت نیروی انتظامی و ضرب و شتم آنها از سوی مأموران نیروی انتظامی شدند و مجدداً به داخل دانشگاه عقب رانده شدند.

در این حین و در واکنش به شعارهایی که دیگر اثری از مطالبات اقتصادی در آن باقی نمانده بود، تعدادی از دانشجویان انقلابی دانشگاه تهران نیز با حضور در سردر اصلی دانشگاه و سردادن شعارهایی که عموماً اعتراض به وضع معیشتی و البته اعلام حمایت از حاکمیت بود پشت سر دانشجویان چپ اقدام به برگزاری تجمع کردند و تلاش داشتند تا مانع حضور جریان رادیکال در سردر اصلی شوند که به دلیل حضور ماموران نیروی انتظامی در مقابل سردر این اقدام نشدنی بود.

در ادامه با هجوم مأموران نیروی انتظامی به سمت دانشجویان رادیکال که با پرتاب سنگ از داخل دانشگاه باعث آسیب دیدگی جزئی در برخی از افراد خارج از دانشگاه شده بودند و بازکردن کپسول آتش نشانی بر روی تجمع کنندگانی که دیگر دانشجو و غیردانشجو بودنشان مشخص نبود درب های سردر اصلی را بستند و با زنجیر قفل کردند تا تجمع کنندگان رادیکال با دانشجویان انقلابی در محیط دانشگاه باقی بمانند.

در ادامه دانشجویان انقلابی با حضور در سمت راست سردر اصلی و سازماندهی بدنه خود با توجه به شعاری که رادیکال ها سر می دادند و متاسفانه بر روی ستون سردر نیز با اسپری نوشته بودند، دیگر نمی توانستند حضور آنها را در سردر تحمل کنند و با شعارهایی از قبیل «اگر تو دانشجویی صورت چرا پوشوندی»، «برجام پله کردید مردم و ذله کردید» و «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد» آرام آرام بر حضور چپ گرایان فائق آمدند. چپ گرایانی که دیگر راهی جز فحاشی و بعضاً ضرب و شتم دانشجویانی که مانع سوء استفاده آنها از محیط دانشگاه تهران شده بودند، نداشتند.

با شنیده شندن صدای اذان مغرب که از گوشی دانشجویان شنیده می شد و متفرق شدن چپ های رادیکال که به بهانه اعتراضات اقتصادی تجمع کرده بودند اما پرشان هم به پر مدیریت لیبرالی نمی گرفت و تماماً شعارهایی علیه حاکمیت می دادند، دانشجویان انقلابی که در یک روز تاریخی نشان دادند در کمترین زمان ممکن توانایی سازماندهی و تقابل با هر آشوبی را دارند؛ آماده اقامه نماز جماعت در همان محل شدند. نماز جماعتی که بوی یاران حسین(ع) را می داد، یارانی که نه در ظهر عاشورا که در شامگاه نهم دی ماه نگذاشتند آشوب طلبان و ضد دین ها، غروب آفتاب را به پیروزی بنشینند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/10/10 - 12:56

وقتی ژن خوب و آی کیوی بالا به درد مردم رسیدگی می کند و مشکلات آنها را حل می کند.
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top