تاریخ انتشار: شنبه 1396/10/30 - 09:49
کد خبر: 256293

دانشگاهیان از فردا عازم عتبات می‌شوند؛

همه چیز مهیای آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی دانشگاهیان +جدول

اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از فردا یکشنبه اول بهمن ماه آغاز و تا بیستم اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. طبق اعلام مسئولان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، روز شنبه اول بهمن ماه کاروان‌هایی از استان‌های قزوین و خراسان جنوبی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دوره هجدهم اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از فردا یکشنبه اول بهمن ماه آغاز خواهد شد و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، کاروان‌های دانشجویی در مدت نزدیک به چهار ماه به شهرهای مختلف عراق سفر و اقامت خواهند داشت. همچون دوره‌های گذشته، مسئولین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، پیش از اعزام کاروان‌های دانشگاهی، اقداماتی را انجام داده که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

* جزئیات سفر دانشگاهیان به عتبات عالیات
اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از فردا یکشنبه اول بهمن ماه آغاز و تا بیستم اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. طبق اعلام مسئولان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، روز شنبه اول بهمن ماه کاروان‌هایی از استان‌های قزوین و خراسان جنوبی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در طول دوره هجدهم اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، روزانه سه کاروان هوایی و یک کاروان زمینی به عتبات اعزام شود.

در ادامه جزئیات هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات آمده است:

* برنامه اقامت دانشگاهیان در کشور عراق
مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، سفرهای زمینی این دوره حدود 9 روز و سفرهای هوایی 7 روزه است، با این حال زائران دانشگاهی به مدت یک هفته در شهرهای عراق اقامت خواهند داشت. برنامه سفرها به این صورت است که زئران یک روز در کاظمین و سامرا، سه روز در کربلای معلی و سه روز در نجف اشرف اقامت خواهند داشت.

* برنامه‌های فرهنگی ویژه دانشگاهیان
ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان پیش از سفر، حین سفر و حتی بعد از سفر برنامه‌های فرهنگی را برای دانشگاهیان در نظر گرفته است. در این زمینه حجت‌الاسلام مجتبی منصورآبادی معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در مصاحبه‌ای اعلام کرد: برنامه نجف‌شناسی در مقام صافی صفا، بازدید از بیت امام خمینی(ره)، زیارت مرقد علامه امینی و بازدید از کتابخانه آن عالم بزرگوار، برگزاری زیارت نیابتی و برنامه سلام اول از برنامه‌های نجف اشرف و برگزاری همایش «احلی من العسل»، برنامه روایتگری در جوار مرقد جناب حر و برگزاری مراسم «سلام اول» و وداع از جمله دیگر برنامه‌های فرهنگی ستاد در کربلای معلی است.

توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات مختلف، برنامه‌های روایتگری و همایش‌ها از دیگر برنامه فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان است.

* بازدید از هتل‌های محل اقامت دانشگاهیان
چندی پیش حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با همراهی نمایندگان این ستاد در نجف و کربلا، به کشور عراق سفر کرد. فقیهی در این سفر نقاط قوت و ضعف اعزام‌های این ستاد را در دوره گذشته مورد بررسی قرار داده و از هتل‌هایی که قرار است کاروان‌های عتبات دانشگاهیان در دوره هجدهم در آنها مستقر شوند، بازدید کرد.

* آغاز پرداخت تسهیلات به دانشگاهیان
همانطور که پیش از این گفته شد، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با توافقاتی که با بانک ملت و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم داشته است، وام‌های یک میلیونی و یک و نیم میلیونی به زائران دانشگاهی اعطا می‌کند. در همین زمینه، محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: سقف پرداخت وام به هر کدام از دانشگاهیان که از بانک ملت وام بگیرند، برای سفرهای زمینی 10 میلیون ریال و برای سفرهای هوایی 15 میلیون ریال است که در اقساط 18 ماهه و بازپرداخت آن بعد از دریافت وام آغاز می‌گردد. سقف وام تعیین شده برای دانشگاهیان وزارت علوم که از صندوق رفاه وام بگیرند، برای مجردین 10 میلیون ریال و برای متاهلین 15 میلیون ریال است و این وام هیچ گونه کارمزدی ندارد و بازپرداخت این تسهیلات نیز پس از فراغت از تحصیل است.

زارع ادامه داد: متقاضیان دریافت تسهیلات بانک ملت باید با داشتن یک ضامن معتبر به یکی از شعب بانک در سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین دانشجویان وزارت علوم تا پایان بهمن ماه می‌توانند نسبت به ثبت تقاضای وام در سامانه صندوق رفاه دانشجویان اقدام و مدارک لازم را به دفتر صندوق در دانشگاه خود تحویل دهند.

برای دریافت دستورالعمل وام بانک ملت کلیک کنید

برای دریافت دستورالعمل وام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم کلیک کنید

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top