تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/11/03 - 19:16
کد خبر: 256771

دانشجویان ارشد و دکتری تعیین تکلیف شدند؛

پژوهشگاه شاخص پژوه؛ از انحلال تا جایابی دانشجویان +اسامی

از زمان انحلال رسمی «پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه» توسط وزارت علوم تاکنون اتفاقات و تصمیمات زیادی برای سروسامان بخشیدن به وضعیت این پژوهشگاه و دانشجویانش گرفته شده و حواشی زیادی را به همراه داشته است که در این گزارش به برخی از آنها اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با گذشت نزدیک به یک سال از انتشار خبر رسمی منحل شدن «پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه» در سایت وزارت علوم و همچنین اعتراض دانشجویان نسبت بلاتکلیفی این پژوهشگاه، بالاخره با برگزاری یک آزمون از سوی سازمان سنجش، جایابی تعدادی از این دانشجویان انجام شده و نتایج آن در سایت sanjesh.org منتشر شد.

* پژوهشگاه شاخص پژوه از انحلال تا جایابی
از زمان انحلال رسمی پژوهشگاه «شاخص پژوه» توسط وزارت علوم تاکنون اتفاقات و تصمیمات زیادی برای سروسامان بخشیدن به وضعیت این پژوهشگاه و دانشجویانش گرفته شده و حواشی زیادی را به همراه داشته است. در اوایل اردیبهشت‌ماه 96، در اولین تصمیم وزارت علوم درخصوص این پژوهشگاه، این وزارتخانه طی اطلاعیه‌ای که در سایت رسمی آن درج شده است، اعلام کرد دانشگاه غیردولتی – غیرانتفاعی شیخ بهائی اصفهان به عنوان کفیل پژوهشگاه خصوصی مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه تعیین شده و لازم است دانشجویان این پژوهشگاه منحل شده مدارک و مستندات تحصیلی خود را برای رسیدگی به این دانشگاه تحویل دهند.

خبر انحلال پژوهشگاه شاخص پژوه در سایت وزارت علوم(9 اسفند 95)

در اواخر مرداد ماه سال 96 اعلام شد آزمون اختصاصی از دانشجویان پژوهشگاه(منحل شده) شاخص پژوه توسط سازمان سنجش آموزش کشور در رشته‌های اعلام شده و براساس مواد امتحانی تعیین شده در روز جمعه 24 شهریور 96 در شهر تهران برگزار خواهد شد. همچنین تاکید شد که کسانی می‌توانند در آزمون شرکت کنند که مستندات کافی و قانونی خود را در مهلت اعلام شده قبلی برای وزارت علوم(چه بطور مستقیم و چه از طریق دانشگاه شیخ بهایی) ارسال کرده باشند و فهرست اسامی آنان از طریق وزارت متبوع برای سازمان سنجش ارسال شود.

تعیین دانشگاه شیخ بهایی به عنوان کفیل پژوهشگاه شاخص پژوه(4 اردیبهشت 96)

پس از ثبت‌نام دانشجویان در آزمون اختصاصی پژوهشگاه (منحل شده) شاخص پژوه از طریق سایت سازمان سنجش و پس از برگزاری این آزمون در تاریخ 24 شهریور، نتایج نهایی این آزمون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در اوایل آذرماه اعلام شد.

* اعلام نتایج جایابی دانشجویان شاخص پژوه
پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره امروز فهرست اسامی دانشجویانی که از طریق مبادی رسمی و قانونی در این پژوهشگاه پذیرفته شده بودند و به دلیل انحلال این پژوهشگاه، توسط معاونت آموزشی وزارت علوم در سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جایابی شده‌اند، در سایت سازمان سنجش اعلام شده است. این دانشجویان لازم است در روز دوشنبه 9 بهمن 96 با همراه داشتن مدارک لازم به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی که در آن جایابی شده‌اند، مراجعه کنند.

* مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام
مدارک لازم برای ثبت‌نام دانشجویان جایابی شده:

1- اصل‌ و یک نسخه تصویر مدرک‌ کارشناسی‌ (برای معرفی شدگان مقطع کارشناسی ارشد) و مدارک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد (برای معرفی شدگان مقطع دکتری)

2- اصل‌ و دو سری‌ تصویر از تمام‌ صفحات‌ شناسنامه‌ و کارت ملی

3- شش‌ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ 4×3 تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌

4- ارائه مدارک مثبت دال بر ثبت‌نام در پژوهشگاه (منحل شده) شاخص پژوه

5- ارائه مدارک مثبت دال بر آخرین وضعیت تحصیلی، واحدهای گذرانده شده و دفاع از پیشنهاد پژوهشی(حسب مورد مقطع معرفی)

برخی نکات مهم:
- حضور شخص معرفی شده برای ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ اعلام شده توسط هر دانشگاه و موسسه قبولی و با ارائه مدارک کامل مندرج در این اطلاعیه صورت می‌پذیرد و عدم مراجعه معرفی ‌شدگان در تاریخ‌ تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

- معرفی‌شدگان بصورت روزانه پژوهش محور در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی جایابی شده، ثبت‌نام و پذیرش خواهند شد.

- دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تعیین سطح تحصیلی معرفی‌شدگان اختیار دارند تا متناسب با مستندات موجود تصمیم‌گیری نمایند.

- با توجه به اینکه جایابی این پذیرفته‌شدگان توسط معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است داوطلبان در صورت داشتن هر گونه ابهام و سوال لازم است موضوع را از معاونت مذکور پیگیری نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top