تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/11/12 - 15:25
کد خبر: 257752

سخنرانی آیت الله اراکی در کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین

هویت ما هویت ضد امریکایی است، ضد استکبارو ضد اسرائیلی است. تفسیر وجودی ما نفی استکبار است و تفسیر وجودی استکبار نفی خدا و فرمانروایی خدا است. هویت ما هویت اسلام ابراهیمی است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، آیت الله اراکی در کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: نماد استکبار در منطقه ما رژیم غاصب اسرائیل است، آیا تضاد ما با این رژیم صهیونیستی تضاد پایان یافتنی است؟ آیا این تضاد راه حل دارد؟

وی ادامه داد: ادعای ما این است که این تضاد، سرنوشت ساز است یعنی یا ما باید باشیم یا آنها و این چیزی نیست که اختیاری ما باشد. اگر ما باشیم باید آمریکا و اسرائیل نباشند و اگر آنها بخواهند باشند ما نمی توانیم باشیم واین یک تضاد اساسی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: به تعبیر ما تضاد تکوینی است نه تضاد تشریعی. تضادی است که جبر صحیح تاریخ را به همراه دارد. هویت اسلامی که هویت خضوع برای خدا و تنها خداست، یعنی ما فرمانروایی غیر خدا را نمی پذیریم.

آیت الله اراکی افزود: در برابر فرمان خدا صد در صد تسلیم هستیم، این تعریف هویت اسلامی است، تعریف لااله الا الله است که می گوییم در برابر هیچ فرمانروایی جز خدا سر تسلیم فرو نمی آوریم. پشت سر همه اینها علم و برهان ودلیل قرآنی وجود دارد و خطابه نیست این هویت هویت پایدار است هویت همیشه پیروز و مقاوم است.

وی تاکید کرد: آنهایی که با درس مقاومت آشنایی ندارند، از این هویت تهی هستند، این هویت شکست ناپزیر است و در چند جای قران به آن اشاره شده است.

جبهه مقاومت تا روز پیروزی پایدار خواهد کرد
آیت الله اراکی اضافه کرد: آنهایی که با سنت ها الهی اشنایی ندارند همیشه امیدوارند که جبهه حق را بتوانند شکست دهند و همیشه منتظرند جبهه مقاومت میدان را خالی کنند، باید بدانند جبهه مقاومت میدان را خالی نمی‌کند و نمی‌تواند خالی کند، این جبهه پایدار است و تاروز پیروزی پایداری می‌کند.

وی با اشاره به آیات قرآن، ادامه داد: قرآن کریم ما را به یوم الفتح وعده داده است. انتظار یعنی انتظار یوم الفتح، یوم الفتح، به معنی فتح توسط جبهه مقاومت است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگر سخنان خود گفت: خداوند به ابراهیم فرمود اسلام و هویت اسلامی را بپذیر و او پذیرفت و فرمود اسلمت، قرآن کریم این اسلمت ابراهیمی را توضیح می‌دهد. در قرآن دو گونه اسلام آمده است: یک اسلام اسلام عربی است، اسلام به زبان است. اسلام به زبان همان اسلامی است که در لحظه های سخت عقب نشینی می‌کند و دست مذاکره را با استکبار که هیچ نقطه اشتراکی با آنها نداریم و در تضاد یکدیگر هستیم را پیش می گیرد.

هویت ما هویت ضد امریکایی و ضد استکباری است
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: هویت ما هویت ضد امریکایی است، ضد استکبارو ضد اسرائیلی است. تفسیر وجودی ما نفی استکبار است و تفسیر وجودی استکبار نفی خدا و فرمانروایی خدا است. هویت ما هویت اسلام ابراهیمی است.

وی افزود: اسلام اعرابی به زبان می گوید ولایت فقیه و جمهوری اسلامی را قبول داریم اما در عمل هر جا در برابر دشمن قرار می گیرد کوتاه می آید، توان عمل کردن به دستور خدا ندارد و اگر فشاری به او می آید دست هایش را بالا می گیرد. احساس ضعف از تحریم ناشی از روحیه ی هویت اسلام محمدی نیست. ما مسلمانان، به ویژه شیعیان حضرت علی، نه تنها امروز که ۱۴۰۰ساله است که تحریم مالی و اقتصادی هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری  پیروزی انقلاب اسلامی یکی از درخشنده ترین دوره های پیروزی اسلام ابراهیمی بر تغیان و استکباری است. سال انقلاب یکسال مردم در محاصره کامل قرار گرفتند، اعتصاب شده بود و نفت نبود. مردم یکسال تحمل کردند ولی پیروزی بزرگ نسیبشان شد.

به پیروزی فلسطین یقین داریم
آیت الله اراکی تاکید کرد: ما به پیروزی فلسطین یقین داریم و مردم فلسطین پیروز خواهند شد. پیروزی ما دو دلیل روشن داریم؛ دلیل اول، مقاومت مردم فلسطین تاکنون است. اینکه تا امروز مقاومت فلسطین ادامه دارد و جریان مقاومت زنده و فعال است نشان دهنده آن است که این جریان جریانی که پایدار است و تا لحظه پیروزی خاموش نخواهد شد.

وی ادامه داد: نکته دیگر نابودی یقینی اسرائیل است. اسرائیل به عنوان یک دولت وجود ندارد، هر دولتی سه رکن  حاکمیت، ملت و سرزمین را دارد. این دولتی که نامش اسرائیل است سرزمینش کجاست، حدودش در کجاست؟ نه تنها خودش نمی داند بلکه سازمان ملل هم نمی داند. اسرائیل اصلا سرزمینی ندارد.آنچه که می گوییم نباشد یک گروه تروریستی است که یک منطقه ای را سراسر به منطقه ی نا امن تبدیل کرده اند، لذا ما وظیفه ی خود می دانیم برای دفاع از بشریت، برای دفاع از امنیت مردم منطقه، برای دفاع از امنیت جهانی با این رژیم بجنگیم تا ازبین برود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top