تاریخ انتشار: جمعه 1396/12/11 - 13:09
کد خبر: 260331

خدمت‌رسانی دانشجویی، از سرپل‌ذهاب تا حاشیه تهران

گروه جهادی پزشکی حامی یکی از گروه‌های جهادی است مانند بسیاری از گروه‌های جهادی دیگر اقدامات قابل توجهی از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تا حاشیه تهران داشته است.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یکی از موضوعاتی در سال‌های اخیر رواج بسیار زیادی داشته اردوی‌های جهادی دانشجویی است، اردوهایی که اوایل شکل‌گیری به دلیل اینکه دانشجویان در طول تحصیلی مشکلی بابت درس و امتحان نداشته باشند در تابستان برگزار می‌شد که البته آن هم معمولا به روستای‌های محروم همان استان اختصاص داشت، اما امروزه به یکی از بازوان سازندگی کشور تبدیل شده است.

امروزه دیگر از اعزام گروه‌های جهادی صرفا دانشجویی آن هم فقط در تابستان خبری نیست و در زمان‌های مختلف جهادگران از قشر‌های مختلف دانشجو، استاد دانشگاه و متخصصان حوزه‌های مختلف با حضور در نقاط مختلف کشور به مردم نیازمند، خدمت‌رسانی می‌کنند و برای آن‌ها تفاوتی ندارد شخص مقابل آن‌ها اهالی مناطق محروم سیستان و بلوچستان باشد یا زلزله‌زده کرمانشاه، به مردم سیل‌زده آذربایجان شرقی و شمال کشور کمک‌کنند یا برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان کوهبنان اعزام شوند.

جوانانی که ترجیح می‌دهند از بهترین روزهای عمر خود به جای خوش‌گذارنی در کمک به هموطنان بدون دریافت هیچ‌گونه مزدی استفاده کنند، معمولا وقتی اسم اردوی جهادی بر زبان‌ها جاری می‌شود تصویر چند پسر با لباس‌های فرم در ذهن‌ها نقش می‌بندد که لباس‌هایشان خاکی شده و مشغول حمل فرغون یا آجر هستند اما شاید ندانید که بسیاری از دانشجویان جهادی در همین تهران و اطراف آن اقدامات قابل تحسینی انجام داده‌اند که از آن بی‌خبریم.

یکی از این گروه‌های جهادی، گروه جهادی پزشکی حامی است که اردیبهشت سال 95 با جمع شدن چند دانشجوی رشته پزشکی به دور هم تشکیل شد و حال نزدیک 400 دانشجو، فارغ‌التحصیل و استاد دانشگاه را گرد هم آورده است.

آریا رحمانی دبیر این گروه با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اساتیدی از دانشگاه‌های مختلف پزشکی کشور در رشته‌های روانشناسی، مامایی، پرستاری و دندان‌پزشکی و دیگر تخصص‌ها در گروه ما وجود دارد، گفت:‌ تا به حال گروه‌های ما به روستاهای مختلف امیرآباد شهر ری، پاکدشت، ورامین شمس آباد، فیروزکوه و حاشیه‌های تهران و همچنین مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ما در حال حاضر در موارد مختلف پزشکی، دندان‌پزشکی، روان‌پزشکی، فیزیوتراپی، مامایی، تغذیه، آزمایش‌های مختلف، ارائه دارو، عمل جراحی و درمان با لیزر فعالیت داریم، افزود:‌ با مراکز خیریه مختلفی مانند جمعیت امام علی‌(ع) و انجمن‌های کودکان‌کار، آبشار عاطفه‌ها و سرای مهر در ارتباط هستیم و موارد تحت پوشش خود را به ما معرفی کرده و ما مسائل درمانی آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

رحمانی گفت: در زلزله کرمانشاه نیز گروه ما 7 هفته جهادگرانی را به مناطق مختلف سرپل‌ذهاب، ازگله، گیلان غرب و نقاط مرزی اعزام کرد و همچنین در کنار خدمات درمانی در بین همراه بیماران در بیمارستان‌های شریعتی، امام خمینی(ره) و مرکز طبی امام حسین(ع) و همچنین بین کارتن خواب‌های میدان شوش و رفتگران در نیمه شب غذای گرم توزیع کرد و همچنین تامین هزینه سیسمونی و اجاره‌خانه خانواده‌های کم بضاعت با کمک خیرین از دیگر برنامه‌های ماست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top