تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/12/14 - 02:46
کد خبر: 260513

واحد علوم و تحقیقات؛ میزبان جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد از برگزاری جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در 15 اسفند ماه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دکتر عبدالمجید طالب تاش در نشست خبری دومین جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی که روز یکشنبه، 13 اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات و دبیر کمیته اجرایی جشنواره برگزار شد، با بیان اینکه در نخستین دوره این جشنواره اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، آثار قرآنی خود را در 4 حوزه کتاب، پایان‌نامه، طرح پژوهشی و مقاله علمی – پژوهشی به پژوهشکده قرآن و عترت ارسال کرده بودند، گفت: در مراسم اختتامیه نخستین دوره، جایزه ویژه علامه طباطبایی به خاطر دو اثر قرآنی «تفسیر راهنما» و «فرهنگ موضوعی قرآن کریم» به مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه دومین جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی با مشارکت واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود، گفت: این واحد دانشگاهی دارای ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی است و جشنواره مذکور با مشارکت و هماهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی سازمان مرکزی و واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت روحانیون و پژوهشگران قرآنی در کنار اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی خبر داد و افزود: آثار ارزشمندی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که شامل 203 کتاب، 271 مقاله، 25 پایان‌نامه و 19 طرح پژوهشی است.

دبیر علمی جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی ادامه داد: در کمیته علمی متشکل از سه گروه مطالعات قرآنی، مطالعات حدیثی و مطالعات تطبیقی، 6 نفر به همراه دکتر معارف آثار دریافتی را در سه مرحله پالایش کردند. در پالایش نهایی اعضای کمیته علمی جشنواره، 13 اثر قرآنی شامل 6 کتاب، 3 پایان‌نامه، یک طرح پژوهشی و 3 مقاله برگزیده شدند.

طالب‌تاش اظهار کرد: جایزه ویژه علامه طباطبایی، به خاطر دو اثر ارزشمند «تفسیر تسنیم» و «تفسیر موضوعی قرآن کریم» به آیت‌الله جوادی آملی اهدا می‌شود.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص نام‌گذاری این جشنواره ملی قرآنی به نام شیخ طبرسی، گفت: مرحوم شیخ طبرسی یکی از مفسران بزرگ شیعه است که این جشنواره به خاطر عظمت، بزرگی و محبوبیت ایشان در جهان اسلام شیعه و سنی، به نام ایشان نامگذاری شده است.

وی گفت: امیدوارم روزی جشنواره قرآنی شیخ طبرسی در سطح بین‌المللی برگزار شود و همه اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی در میان پژوهشگران جهانی بدرخشند.

مناسبتهای مذهبی با رعایت الگوی شرعی و اخلاقی برگزار می‌شوند

همچنین در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکر ، جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی را بزرگ‌ترین رویداد قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: کمیته اجرایی همزمان با کمیته علمی کار خود را در این جشنواره آغاز کرد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

وی افزود: در روز برگزاری جشنواره شاهد حضور چهره‌های قرآنی و خادمان قرآن کریم هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات اظهار کرد: این جشنواره روز سه‌شنبه 15 اسفندماه از ساعت 9 صبح در سالن همایش مرحوم دکتر حبیبی برگزار می‌شود و با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران، به کار خود پایان می‌دهد. همچنین به شرکت‌کنندگان در این جشنواره گواهی حضور اعطا می‌شود.

حجت الاسلام ذاکر درباره جایزه ویژه علامه طباطبایی گفت: این جایزه شامل یک تابلوی نفیس مزین به آیات قرآن کریم به همراه لوح تقدیر با امضای دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است.

دبیر کمیته اجرایی جشنواره ملی قرآنی شیخ طبرسی درخصوص اولویت‌های فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات گفت: تسریع در انجام وظایف، دقت و کیفیت را سرلوحه فعالیتهایمان قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در فعالیتهای فرهنگی، اثربخشی برنامه‌ها سنجیده می‌شود و انواع و اقسام سلیقه‌ها و ذائقه‌های افراد در نظر گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام ذاکر به برگزاری جشن‌های ازدواج دانشجویی، دانش‌آموختگان در نیمه شعبان در ابتدای سال آینده در واحد علوم و تحقیقات اشاره و تصریح کرد: مناسبتهای مذهبی با رعایت الگوی شرعی و اخلاقی برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشن «میم مثل مادر» به مناسبت تولد حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: در این برنامه بانوی اروپایی که به تازگی به دین اسلام مشرف شده است، حضور دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی علوم و تحقیقات درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی در این واحد گفت: واحد علوم و تحقیقات دارای دو تشکل دانشجویی، هفت کانون دانشجویی، یک تشکل کارکنان و سه تشکل اساتید است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه به دنبال تنوع تشکل‌ها در واحد علوم و تحقیقات هستیم، خاطر نشان کرد: سعی داریم از تصدی‌گری صرف خارج شویم و بخشی از اجرای فعالیتهای فرهنگی را به دانشجویان واگذار کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top