تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/12/21 - 13:28
کد خبر: 261101

همه چیز به نفع دانشجویان رقم خورد؛

محاسبه سرانگشتی تعطیلی دانشگاه‌ها قبل و بعد از نوروز ۹۷

جالب است بدانید روز چهاردهم فروردین ۹۷، روز سه‌شنبه است و با توجه به اینکه اواسط هفته است، بعید به نظر می‌رسد دانشجویی در این روز در کلاس درس حاضر شود و بدین ترتیب روز رسمی بازگشایی دانشگاه‌ها روز هجدهم فروردین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ موضوع زمان تعطیلی دانشگاه‌ها در آستانه نوروز هرساله از موضوعات داغ میان دانشگاهیان است و دانشجویان طبق قانون نانوشته‌ای از بیستم اسفندماه به بعد حضور جدی‌ای در کلاس‌های درسی ندارند. هرچند در برخی از دانشگاه‌ها کلاس‌های درسی تا آخرین روزهای سال تشکیل می‌شود اما عموم دانشجویان در آستانه نوروز به شهرهای خود سفر کرده و به استراحت می‌پردازند. امسال نیز باتوجه به اینکه روز بیستم اسفندماه، ابتدای هفته بود، احتمالا قسمتی از دانشجویان زودتر از این تاریخ کلاس‌های درسی را تعطیل کرده‌اند و برخی دیگر منتظرند هفته جاری به پایان برسد و بعد با خیال راحت به استقبال تعطیلات نوروز بروند.

* نتیجه جالب یک نظرسنجی دانشجویی
یکی از کارکردهای جالب و جذاب کانال‌های تلگرامی دانشجویی، برگزاری نظرسنجی به هر دلیل و بهانه‌ای است. از نظرسنجی درباره کیفیت غذای دانشگاه گرفته تا سنجش افکار دانشجویان در زمان انتخابات ریاست جمهوری و غیره. در همین زمینه یکی از کانال‌های تلگرامی دانشجویی، طی یک نظرسنجی از دانشجویان عضو این کانال تلگرامی سوال کرده بود «با توجه به نزدیکی ایام نوروز 97، از چه تاریخی قصد شروع تعطیلات را دارید؟» که دانشجویان با رای 61 درصدی به تعطیلی «یک هفته قبل از عید» براین نکته که هفته جاری در کلاس‌های درسی حاضر می‌شوند، صحه گذاشتند.

البته فارغ از نتیجه نظرسنجی، اینکه کلاس‌های درسی در آستانه نوروز از چه تاریخی تعطیل شود، به موارد دیگری نیز بستگی دارد. برای مثال دانشجویان رشته‌های علوم انسانی که نمره پایانی آنها به امتحان پایان ترم گره خورده است و خیلی درگیر آزمون میان‌ترم و یا انواع کوئیزهای کلاسی نیستند، معمولا تا قبل از تاریخ بیستم اسفند کلاس‌ها را تعطیل می‌کنند و برعکس دانشجویان رشته‌های فنی و علوم پایه که قسمتی مهمی از قبولی آنها در دروس، وابسته به حضور در کلاس و شرکت در کوئیزهای کلاسی است، معمولا تا آخرین روزهای سال در کلاس حاضر می‌شوند.

چانه‌زنی در مورد تعطیلات نوروز فقط مختص به قبل از عید نمی‌شود و دانشجویان برای بعد از عید نیز چنین بحث‌هایی را دارند و سعی می‌کنند از بیشترین زمان ممکن برای تعطیلی کلاس‌ها بهره ببرند. جالب است بدانید روز چهاردهم فروردین 97، روز سه‌شنبه است و با توجه به اینکه اواسط هفته است، بعید به نظر می‌رسد دانشجویی در این روز در کلاس درس حاضر شود و بدین ترتیب روز رسمی بازگشایی دانشگاه‌ها روز هجدهم فروردین خواهد بود.

* دانشگاهی که خیال دانشجویانش را راحت کرد!
برعکس بسیاری از دانشگاه‌ها که معمولا تقویم آموزشی خود را به گونه‌ای خیالی برنامه‌ریزی می‌کنند، اما دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان طی اطلاعیه‌ای که در کانال تلگرامی این دانشگاه منتشر شده است، خطاب به دانشجویان این دانشگاه اعلام کرده است که روز چهارشنبه 23 اسفند روز پایانی دانشگاه در سال 96 است و روز بازگشایی دانشگاه و تشکیل کلاس‌ها روز شنبه 18 فروردین خواهد بود.

در این زمینه جالب است بدانید که در برخی از دانشگاه‌های کشور، به دلیل ناهماهنگی درباره زمان پایان کلاس‌های درسی دانشجویان سردرگم شده‌اند و تکلیف خود را نمی‌دانند. برای مثال در دانشگاه بوعلی سینا، دانشجویان باید از طرفی مطابق با تقویم آموزشی این دانشگاه تا روز دوشنبه 28 اسفند به کلاس‌های درسی مراجعه کنند و از طرفی اداره خوابگاه‌ها از دانشجویان خواسته است که تا روز جمعه 25 اسفند اتاق‌های خود را ترک کنند!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top