تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/12/24 - 00:42
کد خبر: 261337

بسیج دانشجویی علوم پزشکی لرستان:

مسئولان علوم پزشکی لرستان در بازی افراد سودجو زمین نخورند!

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مسئولان استان و دانشگاه انتظار داریم در زمین بازی که برخی افراد سودجو و فرصت طلب طراحی کرده و اجرا می‌کنند، هوشیارانه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم

در روزهای اخیر شاهد اتفاقات تاسف باری در فضای دانشگاه بودیم که خاطر هر هموطنی را آزرده می سازد. بی شک توهین به افراد و اقوام غیر قابل قبول بوده و به هیچ وجه جایی برای تایید و حمایت برای هیچ کسی باقی نمی گذارد. اینکه یک دانشجو در فضای مجازی به یکی از اقوام میهن عزیزمان توهین کند مایه تاسف است. قوم لر یکی از اقوام قدیمی و پر افتخار در تاریخ این مرز و بوم و انقلاب اسلامی بوده و هست.

افتخاراتی مثل حضور مستمر در اتفاقات قبل از پیروزی انقلاب و حضور قدرتمندانه در عملیات های جنگ تحمیلی مثل کربلای 4 و تقدیم کردن شهیدانی همچون شهید بروجردی و میرشاکی و .... و هم چنین در دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام در سوریه و شهید رستمی مقدم و ... . بی شک این ها بخشی از کارنامه سبز مردم این خطه و مدال افتخاری بر سینه ی این مرز و بوم است.

بدون تردید همه اقوام ایران اسلامی از لر و ترک و بلوچ و عرب و فارس ترکمن و ... و از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب به نعمت اسلام و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت برادر می باشیم و خطا و موفقیت هر عضوی از این خانواده ی بزرگ را خطا و موفقیت خود می دانیم.

در این بیانیه قصد توضیح نکاتی خدمت مردم شریف لرستان و مسئولین تصمیم گیرنده را داریم.

1- هر فردی مسئول رفتار و گفتار خود است و باید پاسخ گو باشد. قطعا این فرد هم باید به خاطر اشتباهی که کرده مجازات شود؛ اما نکته اینجاست که باید وضعیت روحی این شخص را نیز در نظر گرفت. ممکن است برای هر فردی این اتفاق پیش بیاید در یک دزدی تمام پس انداز و گوشی همراه خود را از دست بدهد. طبیعتا در این گونه موارد فردی که در یک شهر غریبه باشد تحت فشار روانی قرار می‌گیرد و ممکن است در حالت عصبانیت حرکت یا صحبت نا مناسب و ناشایستی از آن شخص سر بزند و بعد از فرو کش کردن عصبانیت آن شخص آرام و متوجه اشتباه خود شود.

2. در اینگونه موارد جو زدگی و تصمیم عجولانه و قضاوت در حال عصبانیت اگر بدتر از اشتباه فرد خاطی نباشد، بهتر نیست و صد در صد با تعالیم اسلام و سیره‌ اهل بیت (علیهم السلام) در تضاد می‌باشد. امیدواریم در تصمیم گیری‌ها به این نکته توجه ویژه شود.

3. روی صحبت ما در این مورد با مسئولین استان و دانشگاه است که انتظار می‌رود در این زمین بازی که برخی افراد سودجو و فرصت طلب طراحی کرده و اجرا می‌کنند و پیش می‌برند، هوشیارانه عمل کنند و بازی نخورند که مبادا آینده‌ یک دانشجوی جوان که برای خدمت به همین مردم ۷ سال تحصیل علم کرده و قرار است در لباس مقدس پزشکی به همین جامعه خدمت کند را به خطر بیندازند.

4. نکته‌ بعدی در مورد اتفاقات درون دانشگاه است که به مراتب بدتر و قبیح‌تر و اولویت دار‌تر هستند. برای مثال توهین مستقیم به اهل بیت (علیهم السلام) و انکار وجود حضرت رقیه فرزند گرامی حضرت اباعبدالله الحسین (علیهما السلام) و تمسخر دسته‌های عزاداری در یک نشریه‌ سخیف که نهایتا فرد خاطی بدون هیچ محرومیتی و تعلیقی از دانشگاه فارغ التحصیل شد .... در مورد این اتفاق مسئولین با آرامش و خون سردی برخورد کردند و اگر پیگیری دانشجو‌های دغدغه‌مند و مذهبی نبود همین حکم حداقلی (لغو مجوز این نشریه‌ موهن) هم صادر نمی‌شد. هر چند این حکم هم از وزارت بهداشت ملغی شد.

آیا توهین به مقدسات و ارزش‌های یک قوم و مردم یک کشور بدتر از توهین یک فرد عصبانی به یک قوم نیست؟ آیا این دانشجو که متوجه اشتباه خود شده و بار‌ها عذرخواهی کرده (هم از طریق فضای مجازی و هم حضوری) مُحِق‌تر به بخشش یا تخفیف در حکم نیست؟ آیا اولویت دانشگاه و مراجع قضایی این مسئله است یا استفاده از افرادی که دارای پرونده‌ قضایی بودند در مناصب مختلف دانشگاه و استان؟

در آخر از تمام مردم عزیز این مرز و بوم درخواست می‌شود که یک بار دیگر الگویی برای دیگران باشند.

والعاقبه للمتقین

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top