تاریخ انتشار: شنبه 1396/12/26 - 16:32
کد خبر: 261525

انتقاد یک فعال دانشجویی از وضعیت فرهنگی دانشگاه شهید چمران

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: که عده ای از مسئولین دانشگاه و هم چنین بعضی تشکل های شبه اسلامی به بهانه ی ایجاد نشاط و شادابی برای دانشجویان تجویز ابتذال می کنند. غافل از آنکه با اجرای برنامه های مقطعی و ایضا ضدفرهنگی نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، پوریاسین عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: دانشگاه نهادی ست برای توسعه آموزش عالی در شاخه های مختلف دانش که تسهیلاتی را برای دانشجویان فراهم می کند. این نهاد قادر است با ایجاد فرصت های رقابتی و بها دادن به آموخته های عملی موجب کاربردی شدن آموخته های تئوری و پویایی فضای علمی دانشگاه شود.

وی با اشاره به نقش توسعه دانش در ایجاد شاداب در جامعه افزود: این فعالیت ها  سبب می شود دانشجو احساس هدفمندی، خودکارآمدی و مفید بودن کند و این یکی از راه های بازگشت خلاقیت و شادابی دائمی به مجموعه دانشگاه است.

این فعال دانشجویی ادمه داد: متاسفانه شاهد آن هستیم که عده ای از مسئولین دانشگاه و هم چنین بعضی تشکل های شبه اسلامی به بهانه ی ایجاد نشاط و شادابی برای دانشجویان تجویز ابتذال می کنند. غافل از آنکه با اجرای برنامه های مقطعی و ایضا ضدفرهنگی نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: تبدیل کردن جشن ها و برنامه ها به کنسرت موسیقی همراه با حرکات موزون(!) و تهییج دانشجویان در ساعاتی از شب در خوشبینانه ترین حالت ممکن اگر برای ایجاد نشاط باشد نه تنها پویایی و نشاط دائمی را به مجموعه دانشگاه باز نمی گرداند بلکه عملی ست خارج از چارچوب شئونات اخلاقی که با فرهنگ جامعه اسلامی در تضاد است.

پوریاسین گفت: هیچگونه گزارش و یا تحقیق علمی مبنی بر ایجاد کارکردهایی نظیر مسئولیت پذیری در قبال جامعه، خودکارآمدی، احساس رضایت و هدفمندی و یا تسریع در علم آموزی با شرکت در این گونه برنامه ها وجود ندارد.

این فعال انجمن اسلامی ادامه داد: مسئله دیگر برگزارکنندگان این نوع برنامه ها هستند که عنوان اسلامی را یدک کشیده و از داعیه داران فرهنگ بوده و همواره در حال مظلوم نمایی از نبودن آزادی ناله می کنند. با بررسی عملکرد چنین تشکل های معلوم الحالی(!) یا باید در مفاهیم فرهنگ و آزادی تجدید نظر نمود یا در صحت ادعاها و عناوین یدکیشان تشکیک کرد.

این فعال دانشجویی با انتقاد از اجازه بروز این گونه ناهنجاری های دینی در دانشگاه  گفت: نکته مهم تر و قابل توجه تصمیمات مسئولین و شیوه ی مدیریت آنهاست که ابتدا بستر و امکانات را فراهم میکنند و با رسانه ای شدن اتفاقات به تذکری نمایشی اکتفا کرده و در مصاحبه هایشان دلیل تراشی میکنند و یا مشکل را از جانب مجری برنامه می دانند و برای حل مسئله آرزوی هوشیاری و مسئولیت پذیری برای قاطبه دانشجویان دارند.

وی در پایان گفت: ما نیز آرزومندیم تا مسئولین انگشت اشاره را به سمت خود بچرخانند و به جای آرزوی مسئولیت پذیری برای دانشجویان، با تغییر رویکرد خود، تریبون های دانشگاه را به مکانی برای نمایش افکار التقاطی تبدیل نکنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top